کد خبر: 113704
A
دیده بان ایران:

خیز حلقه قدرت بهارستان برای حذف نیروهای انقلابی از بهشت

قالیباف برای رسیدن به هدف خود حتی قوانین و قواعد رایزنی درون گروهی را تغییر داده است و این روزها بیشتر از هر زمان دیگری شاهد قوانین متغیر از سوی رییس مجلس هستیم. او که حالا دیگر هیچ امیدی برای رسیدن به پاستور که همیشه سودای آن را در سر داشت، دیگر همه عزمش تصاحب مجدد بهشت با یاران قدیمی اش است

خیز حلقه قدرت بهارستان  برای حذف نیروهای انقلابی از بهشت

به گزارش دیده بان ایران، تکاپوی قالیباف  و یارانش برای بازگشت دوباره به بهشت حالا دیگر به اوج خود رسیده است. درست از زمانی که محمدباقر قالیباف حمایت خود را از مازیارحسینی از گزینه های شهرداری تهران علنی کرد 3 معاون سابق او‌در شورای ششم ( ناصرامانی ،علی اصغرقایمی وجعفر تشکری هاشمی )همه توان خود را به کار گرفته اند تا یک فرد تکنوکرات و خارج از بدنه جریان انقلابی  با رزومه پر ابهام اقتصادی  شهردار شود. 

قالیاف برای رسیدن به هدف خود حتی قوانین  و قواعد رایزنی  درون گروهی را تغییر داده است و این روزها بیشتر از هر زمان دیگری شاهد قوانین متغیر از سوی رییس مجلس هستیم. او که حالا دیگر هیچ امیدی برای رسیدن به پاستور که همیشه سودای آن را در سر داشت، دیگر همه عزمش تصاحب مجدد بهشت با یاران قدیمی اش است 

او که در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نتوانست گزینه نهایی اصولگرایان در مقابل رییسی باشد حالا دوباره عزمش را جزم کرده به شهرداری تهران و روزهای خوش اقتصادیش برگردد. چرا که می داند دیگر در مجلس آینده نیز جایگاهی ندارد و پایداری ها قدرت را از او خواهند گرفت. 

البته قالیباف و یارانش (همراهان حلقه یاس و مدیران دخیل در واگذاری املاک نجومی )برای حذف رقبای خود دست به هرکاری می زنند همان طوری که برای نشاندن گزینه مورد حمایت خود یعنی مازیار حسینی بر صندلی ریاست شهرداری تهران رقبای مجلسی خود را با تغییر قواعد می خواهند حذف کنند. درواقع ولایتمداری بر مبنای منافع فردی و گروهی باعث شده امروز هواداران قالیباف برای حذف رقبای مجلسی او دست به هر کاری بزنند.

چطور قالیباف به عنوان سرلیست و رییس مجلس سودای ریاست جمهوری داشته باشد اشکالی ندارد و بی احترامی به رای مردم نیست و عین ولایتمداری هست اما دیگر نمایندگان مجلس اگر به سازمان و نهاد اجرایی دیگری مانند شهرداری تهران چشم داشته باشند امری غیرممکن و خلاف قانون و ولایت مداری است.درواقع حذف و به قول خودش حمله گازانبری حالا دیگر دامن یاران خودش را نیز گرفته و نوک حمله قالیباف و هوادارانش این بار به سمت جریان اصولگرایی و حتی انقلابی نشانه رفته است. 

لابی ها و فشار بر منتخبان ششمین دوره شورای شهر حالا شدت بیشتری گرفته است و روند انتخاب شهرداری را کند کرده و با موانع جدی مواجه کرده است. افرادی چون ناصر امانی، علی اصغر قائمی، جعفر تشکری هاشمی سه معاون قالیباف در زمان فرمانداریش در سپاه پاسداران، که با تلاش او وارد لیست شورای شهر تهران شدند و این روزها در تلاش هستند که مازیار حسینی گزینه مطلوب قالیباف را بر صندلی بهشت بنشانند.

اما این تکاپو قالیباف و هوادارانش در شورای شهر ششم تهران از چشم نمایندگان و البته فعالان و کارشناسان جریان اصولگرایی پنهان نمانده و حالا صدای همه را در آورده است. به گونه ای که قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان وهویزه و حسین نقوی حسینی دیگر نماینده مجلس ضمن هشدار به منتخبان در انتخاب شهردار گفته اند شورای شهر تهران زیر بار گروه های فشار نرود و شهردار از بین نیروهای انقلابی و جهادی انتخاب کنند نه تکنوکرات و یا افرادی که سوءسابقه دارند. 

همچنین سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، با انتقاد از برخی دخالت‌ها و فشارها برای انتخاب شهردار تهران به «اعتمادآنلاین» گفته: آقای قالیباف خود با فشار رئیس مجلس شده و حالا به دنبال انتخاب شهردار با فشار و دخالت است. موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس نیز گفته است شهردار آینده تهران حتما باید یک نیروی انقلابی و پاکدست باشد.

محمدباقر قالیباف که زمانی برای ریاست مجلس جلسات پی در پی با گروه ها و جناح های اصولگرایی برگذار می کرد و گعده می گذاشت حالا برای حضور و نفوذش در بهشت باز دست به کار شده اما شاید این بار جریان انقلابی اصولگرا اجازه ندهد بار دیگر آبروی این جریان انقلابی خرج قالیباف و اهداف او در شهرداری تهران شود که همچنان پرونده تخلفات آن مفتوح است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر