کد خبر: 113825
A

کوشکی: مردم اصلاً انگیزه‌ای برای همکاری با دولت ابراهیم رئیسی ندارند

محمدصادق کوشکی فعال سیاسی و تئوریسین اصول گرا گفت: اعتماد دولت نزد مردم از بین رفته است و مردم اصلاً انگیزه‌ای برای همکاری با دولت ابراهیم رئیسی ندارند این موضوع مهم ترین مساله دولت رئیسی است

کوشکی: مردم اصلاً انگیزه‌ای برای همکاری با دولت ابراهیم رئیسی ندارند

به گزارش دیده بان ایران؛ مراسم تنفیذ سیدابراهیم رئیسی فردا و تحلیف نیز روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد. او بعد از آن رسما رئیس‌جمهور است و بعد از معرفی کابینه باید وارد فاز عملیاتی برای حل مشکلات کشور و عمل به وعده‌ها شود. این درحالی است که به باور بسیاری از کارشناسان از جهت مختلف با چالش‌ها و معضلاتی مواجه است. از وضعیت معیشتی مردم گرفته تا چالش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای . مهم‌تر از همه این‌ها اما پاسخگویی به نارضایتی‌هایی موجود مردمی است. 

محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا این را می‌گوید. او در گفت‌وگویی با «فردا» اولین و مهم‌ترین معضلی که رئیسی و دولت او با آن مواجه است را «نابودی سرمایه اجتماعی دولت نزد مردم» دانست و گفت: «بی‌اعتمادی مردم به قوه مجریه بزرگترین مشکل دولت جدید است. مردم الان اصلا انگیزه‌ای برای همکاری با دولت ندارند و اگر رئیسی بتواند این مشکل را حل کند می‌تواند با هماهنگی و همفکری با مردم بسیاری از مشکلات دیگر اعم اقتصادی، معیشتی و ... را حل و فصل کند اما اگر نتواند اعتماد از دست رفته به دولت را ترمیم و سرمایه اجتماعی را برگرداند در هیچ کدام از اقدامات اصلاحی نیز موفق نخواهد بود».

وی با تاکید بر اینکه «مردم در طول عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم به دولت و قوه مجریه بی‌اعتماد شده‌اند» گفت: «به همین خاطر دولت جدید بدون جلب اعتماد مردم و بدون ترمیم اعتبار مردم در هیچ یک از اقدامات اصلاحی خود موفق نخواهد بود».

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه ابزار اصلی برای جلب دوباره اعتبار دولت چیست؟ گفت: «انتصابات درست. یعنی آقای رئیسی باید کسانی را در عرصه‌هایی که ما مردم مواجه می‌شوند مثل استانداری،فرمانداری، بخشداری، ادارات کل استانی و ... به کار بگیرند که بوروکرات نباشند چون بوروکرات‌ها بودند که سرمایه اجتماعی دولت را در ایران نابود کردند. باید افرادی از جنس مردم که به مردم احترام می‌گذارند به کار گرفته شوند تا هر کاری که لازم است را با صداقت انجام دهند و اگر مطالبه‌ای از مطالبات مردم قابل پاسخ گفتن نیست دقیق و با احترام برای مردم توضیح دهند».

کوشکی ادامه داد: «اگر چنین افرادی در کابینه آقای رئیسی منصوب شوند، می‌توان امید داشت که ترمیم سرمایه اجتماعی دولت رخ دهد اما اگر باز هم از تکنوکرات‌ها و بوروکرات‌های قدیمی استفاده کنند چنین نمی‌شود و نتیجه آن است که آقای رئیسی در انجام ماموریت‌ها و وظایف خود موفق نمی‌شود».

وی در پاسخ به این پرسش که انتصابات امیدبخش چقدر به دولت رئیسی زمان می‌دهد تا به حل و فصل مشکلات مردم بپردازد؟ گفت: « این انتصابات به دولت زمان نمی‌دهد. بلکه اعتماد مردم را ترمیم می‌کنند و مردم را به همکاری با دولت تشویق و ترغیب می‌کند. طبیعتا حل هر مشکلی زمان خاص خود را دارد اما در شرایط فعلی مردم اصلا انگیزه و دلیلی برای همراهی با دولت ندارند. حالا اگر افرادی بیایند که مردم متوجه شوند با این ها می‌شود کار کرد، این‌ها می‌خواهند کار مردم را راه اندازند، مردم را آدم حساب کرده و مردم را قبول دارند؛ با دستگاه‌های دولتی همکاری کرده و در نتیجه دولت می‌تواند خیلی از مشکلات ظاهرا لاینحل را حل و فصل کند».

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه بعد از بحث اعتماد عمومی، مهم‌ترین مساله دولت رئیسی چیست؟ گفت: « نگاه علمی و ملی به مشکلات کشور. مساله‌ای مثل مساله آب با نگاه منطقه‌ای و احساسی حل و فصل نمی‌شود. مساله‌ای مثل بحران آب حتما باید با رویکرد علمی، با لحاظ کردن آمایش جمعیت و البته با نگاه ملی قابل حل است اگر نه حتی اگر همه توان دولت صرف شود مساله فقط پیچیده‌تر می‌شود. در موضوعات دیگری نیز همین‌طور است».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر