کد خبر: 116871
A

نماینده ادوار مجلس: ایجاد محدودیت در فضای سیاسی کشور باعث شده احزاب و شخصیت های مستقل نتوانند فعالیت کنند

انصاری راد نماینده مجلس ششم گفت: مهمترین مانع فعالیت همه نیروهای سیاسی و اجتماعی کشور چه حزبی و چه غیرحزبی حاکمیت مطلق و محدودیتی است که برای فعالیت سیاسی در کشور وجود دارد یعنی نه تنها احزاب بلکه شخصیت های مستقل هم نمی توانند به صورت آزاد و قانونی کار خود را انجام بدهند.

نماینده ادوار مجلس: ایجاد محدودیت در فضای سیاسی کشور باعث شده احزاب و شخصیت های مستقل نتوانند فعالیت کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حسین انصاری راد، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص توقع احزاب و اصلاح طلبان از دولت اظهار کرد: بعد از اینکه احزاب تشکیل یافته و رسمیت پیدا کرده است درخواست قانونی اصلاح طلبان که از اول انقلاب می توانسته مطرح باشد آزادی است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ نماینده مجلس ششم درباره ایجاد فضای باز سیاسی به «برنا» گفت: وظیفه احزاب این است که مسائل کشور را بررسی کنند، مجامع عمومی داشته باشند، برنامه ها را بررسی کنند و جلسات خاصی داشته باشند و در سراسر کشور بتوانند سخنرانی کنند و از مصونیت حقوقی در حد سیاسی برخوردار باشند و برای فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اظهار نظر در مورد همه مسائلی که درکشور می گذرد آزاد باشند. 

انصاری راد ادامه داد: البته رفتاری که با احزاب شد در دوره آقای روحانی و قبل از آن و بعد از آن در دوره آقای خاتمی رفتار منطبق با مقتضیات قانونی و قانون اساسی نبوده است و احزاب گاهی یک آزادی هایی داشتند و در بعضی از موارد آن آزادی های کامل را نداشتند. اخیرا هم در انتخابات که حسابشان را تسویه و از انتخابات اخراجشان کردند  من جمله صلاحیت آقای شکوری راد به عنوان دبیر کل حزب اتحاد ملت رد کردند و بسیاری از اصلاح طلبان را در چارچوب همین احزاب که حضور داشتند صلاحیت اینها را رد کردند و این کارها رفتار درست و قانونی نیست.

این سیاستمدار اصلاح طلب خاطرنشان کرد: مهمترین مانع فعالیت همه نیروهای سیاسی و اجتماعی کشور چه حزبی و چه غیرحزبی حاکمیت مطلق و محدودیتی است که برای فعالیت سیاسی در کشور وجود دارد یعنی نه تنها احزاب بلکه شخصیت های مستقل هم نمی توانند به صورت آزاد و قانونی کار خود را انجام بدهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر