کد خبر: 120619
A

هاشمی‌طباء: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مصداق شتر سواری دولادولا شد/ با اختصاص این ارز به معنای واقعی کلمه چوب دو سرطلا شدیم

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مصداق کامل شترسواری دولا دولا بود چرا که باید قبول کرد در شرایط تحریم نظارت روی توزیع کالاهای مورد نیاز مردم و توزیع با قیمت مناسب برای آن ها غیرقابل اجتناب است.

هاشمی‌طباء: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مصداق شتر سواری دولادولا شد/ با اختصاص این ارز به معنای واقعی کلمه چوب دو سرطلا شدیم

به گزارش دیده بان ایران،  سید مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره تصمیم دولت سیزدهم برای تغییر نحوه تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ،بر اهمیت و ضرورت اتخاذ این تصمیم تاکید کرد و گفت: درباره ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ایراد کار این است که با اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ، این ارز  به بازار آزاد آمد و به جای تاثیر بر زندگی محرومان، دستخوش سوءاستفاده شد.

رییس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات همچنین افزود: اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مصداق کامل شترسواری دولا دولا بود چرا که باید قبول کرد در شرایط تحریم نظارت روی توزیع کالاهای مورد نیاز مردم و توزیع  با قیمت مناسب برای آن ها غیرقابل اجتناب است.

وی ادامه داد: این چیزی شبیه سهمیه بندی است که در زمان جنگ انجام داده شد و موفق بود و باید همین سیستم امروز نیز اجرا شود.

هاشمی طبا با بیان این که حذف « ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مایه تورم شدید است» گفت: شیوه توزیع کالاهای اساسی باید کنترل شده باشد تا با حساب و کتاب دست گروه های مورد نظر برسد چرا که ادامه این روند هم باعث رانت خواری زیاد است.

فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به بازه زمانی مربوط خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های شدید  علیه ایران، گفت: ۴ سال پیش بعد از این که تحریم ها از طرف ترامپ برقرار شد این پیشنهاد واقعی کردن قیمت ارز به آقای روحانی داده شد مشرب لیبرال مسلکی ایشان و سازمان برنامه دولت ایشان یا پشت پرده هایی دیگر منجر به مخالفت با این تصمیم و اختصاص  ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در بازار شد.

وی ادامه داد: این تصمیم و رویه در حقیقت مصداق کامل شترسواری دولا دولا بود چرا که ارز را پیش خور می کردیم و در عین این که ارز را تخصیص داده بودیم معیشت مردم نیز روز به روز سخت تر می شد به معنای واقعی کلمه چوب دو سرطلا شدیم .

هاشمی طبا با تاکید بر ضرورت حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گفت: دولت باید این ارز را حذف و به اقشار ضعیف کارت حمایتی برای توزیع کالا بدهد یا هر کار لازم دیگری برای کنترل قیمت کالاهای اساسی انجام دهد .

معاون رییس جمهور در دولت اصلاحات خاطر نشان کرد: اگر قرار بر ادامه کار با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در بازار ازاد باشد، همان هایی که سوء استفاده کردند و میلیاردها سود را به جیب می زدند منفعت خود را کسب می کنند و باز سفره مردم خالی می ماند./ جمهوریت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر