کد خبر: 122767
A

اسماعیل کوثری: آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جمهوری اسلامی ایران بسیار کمتر از آمریکا بود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما در ایام کرونا شاهد از خودگذشتگی کادر درمان و از جمله پرستاران بودیم که ضرورت دارد این از خودگذشتگی کادر درمان توسط هنرمندان با تهیه فیلم، سریال، و... به تصویر کشیده شود.

اسماعیل کوثری: آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جمهوری اسلامی ایران بسیار کمتر از آمریکا بود

به گزارش دیده بان ایران؛ اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر به تصویر کشیدن از خودگذشتگی کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا توسط هنرمندان گفت:‌ ما در ایام کرونا شاهد ازخودگذشتگی کادر درمان از جمله پرستاران برای مقابله با بیماری کرونا بودیم که به خاطر ازخودگذشتگی کادر درمان بود که آمار مبتلایان و تلفات ما در بیماری کرونا از بسیاری از کشورهای پیشرفته کمتر بود.

وی افزود: با وجود همه فضاسازی‌ها علیه کشور ما که سعی داشتند از یک سو با تحریم‌های اقتصادی و دارویی و تجهیزات پزشکی و از سوی دیگر با فضاسازی رسانه‌ای سعی داشتند ایران را کشوری ناتوان در مقابله با بیماری کرونا به جهان معرفی کنند، ما دیدیم که با حماسه‌آفرینی کادر درمان کشورمان آمار مبتلایان به بیماری کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری کمتر از کشورهایی مثل آمریکا بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با وجود اینکه جمعیت آمریکا 4 برابر جمعیت کشور ماست، اما آمار مبتلایان این کشور به بیماری کرونا و آمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری چندین برابر آمار مبتلایان و جان باختگان ناشی از کرونا در ایران است.

کوثری خاطرنشان کرد: ما در ایام کرونا واقعا با یک جنگ تمام‌عیار مواجه بودیم و کادر درمان ما با ویروسی می‌جنگید که کاملا ناشناخته بود و ما شاهد حماسه‌آفرینی‌های زیادی توسط این قشر بودیم.

وی افزود: ضرورت دارد تا هنرمندان کشور ما این فداکاری و از خودگذشتگی کادر درمان و از جمله پرستاران در مقابله با بیماری کرونا را با ساخت فیلم، سریال و... به تصویر بکشند و هم به نسل فعلی و هم به نسل‌های آینده نشان دهند که چه حماسه‌آفرینی‌هایی توسط کادر درمان در ایام کرونا انجام شده است./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر