کد خبر: 125782
A
عضو کمیسیون بهداشت مجلس به دیده‌بان ایران:

سیدمسعود خاتمی: به جای وزیر آموزش وپرورش ستاد مقابله با کرونا باید درباره «اُمیکرون» توضیح بدهد/ چندوقت پیش در خصوص آغاز پیک ششم به ستاد مقابله با کرونا هشدار دادیم اما توجهی نکردند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش که مدعی شده بود "«اُمیکرون خطر آن‌چنانی برای دانش آموزان ندارد!» به دیده بان ایران گفت:نظر متخصصین این است که سویه اُمیکرون هم مثل سایر سویه‌ها خطرناک است. اعتقاد بنده درست نیست عده‌ای بیایند تا این اندازه در خصوص این ویروس کلی صحبت کنند! بهتر است به جای آقای وزیرآموزش و پرورش خود ستاد مقابله با کرونا با استناد به آمار جهانی به افکارعمومی در رابطه با اُمیکرون توضیح دهد.

سیدمسعود خاتمی: به جای وزیر آموزش وپرورش ستاد مقابله با کرونا باید درباره «اُمیکرون» توضیح بدهد/ چندوقت پیش در خصوص آغاز پیک ششم به ستاد مقابله با کرونا هشدار دادیم اما توجهی نکردند

به گزارش دیده‌بان ایران، روزگذشته وزیر آموزش پرورش طی اظهاراتی مدعی شد که «اُمیکرون خطر آن‌چنانی برای دانش آموزان ندارد!» این اظهارات «یوسف نوری» باعث انتقادات فراوان از سوی کاربران و کارشناسان در فضای مجازی شد که چرا با وجود تعطیلی یک هفته‌ای مجلس و لغو سفرهای استانی ابراهیم رئیسی، وزیر انقلابی این چنین در خصوص جان فرزندان مردم اظهارنظر می‌کند؟!

سیدمسعود خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات نوری به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: این بحث یک بحث تخصصی است. سویه اُمیکرون خطرناک است و الان بیشتر کشورها گرفتار آن شدند.

وی در ادامه افزود: نظر متخصصین این است که سویه اُمیکرون هم مثل سایر سویه‌ها خطرناک بوده و تنها تفاوتش در میزان پایین بودن مرگ و میر است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم در واکنش به اظهارات وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: به اعتقاد بنده درست نیست عده‌ای بیایند تا این اندازه در خصوص این ویروس کلی صحبت کنند! بهتر است به جای آقای وزیرآموزش و پرورش خود ستاد مقابله با کرونا با استناد به آمار جهانی به افکارعمومی در رابطه با اُمیکرون توضیح دهد.

خاتمی درباره درصد خطرناک بودن سویه اُمیکرون گفت: اتفاقا اُمیکرون کودکان را هم درگیر می‌کند اما طبق آمارهایی که به دست ما رسیده، درصد مرگ و میر آن کم است اما این بدان معنا نیست که هیچ مرگ و میری نداریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا در مجلس جلسه‌ای در رابطه با رسیدگی به وضعیت شیوع اُمیکرون تشکیل شد یا خیر خاطرنشان کرد: اتفاقاً ما چندوقت پیش در خصوص شیوع اُمیکرون هشدارهای لازم را دادیم اما در نهایت نهادی که در این رابطه حرف اول و آخر را می‌زند، ستاد مقابله با کرونا است.

خاتمی در پایان اضافه کرد: ما همان‌موقع در خصوص شیوع اُمیکرون و آغاز پیک ششم به ستاد مقابله به کرونا هشدار دادیم اما آن‌ها توجهی نکردند. اما مثل اینکه الان ستاد مقابله با کرونا اُمیکرون را جدی گرفته و در حال اعمال برخی  محدودیت‌ها است.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر