کد خبر: 125930
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد:

محمد هاشمی: به کسانی که دنبال «امام زدایی» هستند می گویم که امام خمینی(ره) حذف شدنی نیست/ «باراک اوباما» در کتاب خاطراتش نوشته وقتی نخستین بار امام(ره) را در تلویزیون دیدم؛ چشم‌هایش آنقدر نافذ بود که من را جذب خودش کرد!

برادر کوچک‌تر آیت الله هاشمی رفسنجانی در تحلیل این ادعا که به نظر می رسد برخی به دنبال «امام زدایی» هستند به دیده بان ایران گفت: ممکن است در کشور عده‌ای بخواهند علیه امام اقدامی انجام داده به اصطلاح «امام‌زدایی» کنند اما باید به این افراد بگویم که این حذف امام غیرممکن است. در خصوص «هاشمی‌زدایی» بنده با تاکید فراوان می‌گویم که تندروها نه تنها با آیت هاشمی رفسنجانی بلکه با شهید بهشتی، آیت‌الله منتظری و شهید باهنر هم مشکل دارند!

محمد هاشمی: به کسانی که دنبال «امام زدایی» هستند می گویم که امام خمینی(ره) حذف شدنی نیست/ «باراک اوباما» در کتاب خاطراتش نوشته وقتی نخستین بار امام(ره) را در تلویزیون دیدم؛ چشم‌هایش آنقدر نافذ بود که من را جذب خودش کرد!

دیده‌بان ایران- از «هاشمی‌زدایی» تا «امام‌زدایی»! عباراتی که این‌روزها به اشکال مختلفی از زبان نزدیکان امام خمینی (ره) و مرحوم هاشمی‌رفسنجانی شنیده می‌شود. همین هفته پیش بود که صداوسیما سخنرانی سیدحسن خمینی، را قطع کرد و این سوال باردیگر در بین کاربران و شبکه های اجتماعی مطرح شد که چطور می‌شود رسانه ملی ، سخنرانی نوه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی را قطع کند! این در حالی است که برخی فعلان سیاسی نسبت به کم شدن تصاویر امام (ره) در سطح شهر و در برخی مواقع عدم پخش سخنان ایشان در شبکه های رادیویی و تلویزیونی ابراز نگرانی کرده بودند.

 

محمد هاشمی رفسنجانی، برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و  رئیس اسبق صداوسیما در گفت وگو با خبرنگار دیده‌بان ایران به نکاتی در همین رابطه پرداخته است که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

 

 

*آقای هاشمی! پیشتر شما در هفته دفاع مقدس و امثال این ایام به حذف آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اشاره کرده بودید؛ به نظر می‌رسد که صداوسیما و اساساً تندروهای وابسته به هسته سخت قدرت از هاشمی‌زدایی به «امام‌زدایی»رسیدند! نظر شما در این باره چیست؟

 

در خصوص «امام‌زدایی» بنده زیاد قبول ندارم؛ در سالگرد انقلاب ما مشاهده می‌کنیم که در صداوسیما و رسانه‌های مختلف چهره شاخصی از امام منتشر شده و سخنرانی‌های امام پخش می‌شود. شخصیت امام  در انقلاب جمهوری اسلامی به هیچ وجه قابل حذف نیست. امام خمینی در هزار سال اخیر شخصیت بی نظیری است که ظهور کرده است؛ البته همانطور که انقلاب ما طرفدارانی دارد، دشمنان زیادی هم دارد. شما مشاهده کنید که نحوه رفتار آمریکا و کشورهای غربی با جمهوری اسلامی به چه شکل است! آمریکا و غرب سعی می‌کنند که با جمهوری اسلامی مبارزه کنند؛ دلیلش هم این است که انقلابِ امام ریشه در اسلام و مکتب تشیع دارد. مکتب تشیع برای آمریکا و غرب قابل تحمل نیست! جمهوری اسلامی برخلاف تمامی توطئه‌ها و تبلیغاتی که علیه آن اعمال می‌شود، در سراسر جهان گسترش پیدا کرده است و طرفداران میلیونی دارد. ما مشاهده می‌کنیم که در دانشگاه‌های مطرح دنیا ده‌ها دانشکده شیعه‌شناسی تاسیس شده‌است. زمانی‌که صداوسیما بودم متوجه شدم که حدود 70 شبکه رادیویی علیه امام و انقلاب موضع‌گیری می‌کردند اما این تبلیغات نه تنها به ضرر ما تمام نشد بلکه باعث اشاعه هر چه بیشتر انقلاب شد. ممکن است در کشور عده‌ای بخواهند علیه امام اقدامی انجام داده به اصطلاح «امام‌زدایی» کنند اما باید به این افراد بگویم که این حذف امام غیرممکن است. در خصوص «هاشمی‌زدایی» بنده با تاکید فراوان می‌گویم که عده‌ای چه در گذشته و چه حال حاضر برای حذف چهره سیاسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از انقلاب در حال تلاش هستند! تندروها نه تنها با آیت هاشمی رفسنجانی بلکه با شهید بهشتی، آیت‌الله منتظری و شهید باهنر هم مشکل دارند! اوباما در کتابی که نوشته است درباره امام خمینی می‌گوید:«زمانی‌که 10 سالم بود، امام خمینی را در تلویزیون دیدم؛ چشم‌های امام آنقدر نافذ بود که من را جذب خودش کرد!»

 

*آیا به نظر شما شور و نشاط مردم برای جشن انقلاب کمتر شده است؟

کرونا طی سال های اخیر باعث شده است که این شور ونشاط در بین مردم کمتر احساس شود. تا قبل از کرونا همه خیابان‌های تهران پر از جمعیتی می‌شد که عاشق انقلاب و امام بودند اما الان اگر شور و شوقی در رابطه با جشن انقلاب در جامعه دیده نمی‌شود به‌خاطر کرونا است. همین الان هم ستاد مقابله با کرونا تجمعات مردم را ممنوع اعلام کرده بنابراین همه این‌ها تاثیرگذار است. بنده خودم شاهد هستم که در سال‌های قبل کسانی به راهپیمایی 22 بهمن می‌آمدند که بیشترین انتقادها را به انقلاب داشتند اما با این وجود باز هم عاشقانه جمهوری اسلامی را دوست داشتند.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر