کد خبر: 127006
A

واکنش عضو کمیسیون امنیت مجلس به آخرین اخبار مذاکرات وین/ آقازاده: اروپا بدون موافقت آمریکا هیچ‌کاره است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای وین به عدم اراده غرب برای به نتیجه رسیدن توافق اشاره کرد و گفت: این روزها غربی‌ها فضای مذاکرات را به رسانه‌ها کشانده‌اند، به‌جای اینکه پشت میز مذاکره اختلافات را حل کنند، مدام از راه‌حل‌هایی دم می‌زنند که ایران متهم شود.

واکنش عضو کمیسیون امنیت مجلس به آخرین اخبار مذاکرات وین/ آقازاده: اروپا بدون موافقت آمریکا هیچ‌کاره است

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدعلی آقازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای وین به عدم اراده غرب برای به نتیجه رسیدن توافق اشاره کرد و گفت: این روزها غربی‌ها فضای مذاکرات را به رسانه‌ها کشانده‌اند، به‌جای اینکه پشت میز مذاکره اختلافات را حل کنند، مدام از راه‌حل‌هایی دم می‌زنند که ایران متهم شود.
وی افزود: طرف غربی در مذاکرات با کشورهای 1+4 و کشور آمریکا به‌صورت غیرمستقیم از ابتدا به دنبال یک جنگ رسانه‌ای بودند و تلاش کردند جمهوری اسلامی را تحت‌فشار قرار دهند و به زیاده‌خواهی متهم کنند.
آقازاده گفت: طرف‌های غربی این فضاهای رسانه‌ای را از گذشته تا به امروز دنبال کردند و می‌خواهند به‌نوعی مفهوم‌سازی و مسئله‌سازی کنند تا ایران را از مواضع خویش دور کنند.  به‌هرحال ما همیشه در گفتار و کردار آن‌ها این تناقضات را شاهد بودیم.
   بازی‌ غرب‌ نخ‌نما شده است
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارکرد: اما درعین‌حال جمهوری اسلامی ایران مواضع ثابتی دارد و تیم مذاکره‌کننده مسیر مشخصی برای خودشان دارند و این موضوعات بر روی آن‌ها اثری نخواهد گذاشت. زیرا این رفتار آن‌ها جدید نیست و ایران به‌خوبی آموخته‌است چطور با آن‌ها رفتار کند.
او تصریح کرد: ما به طرف‌های غربی چه در مذاکرات و چه در اجرای توافقات به آن‌ها اعتمادی نداریم و تنها راه‌حل آن‌ها این است که مواضع و خواسته‌های ایران را برآورده کنند و آن چیزی نیست جز رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی و تضمین.
آقازاده در انتها خاطرنشان کرد: اروپا بدون موافقت آمریکا هیچ‌کاره است و اگر هم این روزها درحال نفرت پراکنی علیه ایران یا اتهام به کشور ماست به دلیل آن است که در زمین آمریکا بازی می‌کنند. اما می‌دانند که راهی جز پذیرش مواضع برای رسیدن به توافق نیست و این کارها نخ‌نما شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر