کد خبر: 127541
A

جعفرزاده ایمن آبادی: ما که متوجه نشدیم «سردار آبرومند» در ماجرای فساد هلدینگ یاس بالاخره محاکمه شد یا نه؟/ چرا «عیسی شریفی» تنها به رد مال ۴۸۰ میلیارد تومانی محکوم شد؟ مابقی پول‌ها کجاست؟

نماینده مجلس دهم با اشاره به انتشار فایل صوتی سرداران سپاه و درباره فساد هلدینگ یاس نوشت: اگر در توضیح ‎فایل صوتی نوشته‌اید و عیسی شریفی، متهم اصلی فساد ۸ هزار میلیارد تومانی است، چرا خودتان یک خط پایین‌تر نوشته‌اید که شریفی به رد مال ۴۸۰ میلیارد تومانی محکوم شد؟ مابقی پول‌ها کجاست؟ این حکم برای رسیدگی به کل پرونده است؟

جعفرزاده ایمن آبادی: ما که متوجه نشدیم «سردار آبرومند» در ماجرای فساد هلدینگ یاس بالاخره محاکمه شد یا نه؟/ چرا «عیسی شریفی» تنها به رد مال ۴۸۰ میلیارد تومانی محکوم شد؟ مابقی پول‌ها کجاست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با انتشار مطلبی در هفته نامه صدا ضمن اشاره به انتشار فایل صوتی سرداران سپاه نوشت: یکی از مشکلات بزرگ کشور ما این است که ما همه مسائل را به آبروی نظام و جمهوری اسلامی نسبت می‌دهیم. به اعتقاد من، اگر در جایی، خطایی رخ داد، باید بدون اغماض با آن برخورد و مواجهه قاطع داشت. به‌خاطر داریم که همین چندی پیش، نخست‌وزیر فلان کشور، توسط مردم آن به‌دلیل تخلفات و فسادی که مرتکب شده بود، چگونه به سطل زباله انداخته شد. اگر کسی خلافی مرتکب شد یا لغزشی را در عملکرد خود نشان داد، باید بدون هیچ چشم‌پوشی با تخلفات پرونده او بر اساس مرّ قانون برخورد شود.

آنچه این روزها شنیده می‌شود، حکایت از آن دارد که به‌صورت مقدس‌مآبانه با مسئله اخیر انتشار فایل صوتی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخورد شده است. اینکه عنوان شود‌ چون مسئله مربوط به نهاد سپاه بوده، باید در خصوص مسائل پیرامون آن سکوت کرد، اساساً بر مبنای کدام اصول منطقی و قانونی است؟ انتظار برخورد قاطع با هر نهاد، مجموعه یا هر دستگاهی که مرتکب تخلف شود در میان افکار عمومی و مردم وجود دارد.

به‌عنوان نمونه در مورد شهرداری تهران و بنیاد تعاون سپاه در دهه ۹۰، ابهامات وسیعی وجود دارد. درحالی‌که ما به‌عنوان یک شهروند، اساساً اطلاع نداریم که در مورد این پرونده چه کسانی دستگیر شدند ‌یا اصلاً به آن رسیدگی شد یا خیر! اینکه متخلفین این پرونده چه کسانی بودند و چه برخوردی با آنها صورت گرفت، سؤال جدی افکار عمومی است که بی‌پاسخ مانده است. آقایان، مرتباً عنوان می‌کنند که با متخلفین این پرونده برخورد شده، اما، نمی‌توان درباره جزئیات آن صحبت کرد! چرا نمی‌شود صحبت کرد؟ مگر مردم امین و محرم نیستند؟ اگر به‌صورت قاطع دراین‌باره اقدام شود، هم مورد عبرت دیگران در آینده قرار می‌گیرد و هم بر همگان ثابت خواهد شد که جمهوری اسلامی با هیچ احدی در زمینه فساد و تخلف، تعارف و لکنت ندارد. امری که البته تاکنون رخ نداده و ظاهراً یک عده، حاشیه امنی دارند و آبروی خود را به آبروی نظام گره زده‌اند.

آنچه ما در مسئله اخیر شاهد آن هستیم، یک تقدس‌مآبی است که در صدد بوده تا کلاه و سرپوشی بر مسائل مطرح‌شده بگذارد. به‌هرحال، یک فایل صوتی منتشر شده و بعضاً موضع‌گیری‌های مدافعانه‌ای را شاهد هستیم که اگر دقت کنید، قطعاً به این نتیجه خواهید رسید که آقایان حتی فایل مذکور را -که صحت آن نیز تائید شده- نشنیده‌اند! بالاخره در این فایل، مواردی مطرح می‌شود که ناراحت‌کننده است.

چطور یک زمان، کرباسچی، شهردار وقت تهران به آن شکل در دادگاه حاضر شد‌ و محاکمه در خصوص او صورت گرفت، اما الآن با قالیباف که این‌همه شبهه درباره املاک نجومی، زمین‌های اعطا‌شده به خیریه همسرش، اقدامات و تخلفات قائم‌مقام او، بازداشت رئیس سازمان املاک شهرداری در دوره او و موارد متعدد دیگر مطرح است، همچنان بدون کوچکترین بازخواست و سوالی بر مسند یکی از قوای کشور تکیه زده؟

در همین فایل صوتی اخیر، بارها گفته می‌شود که آقای قالیباف به شکل تمام قد حامی قائم مقام‌اش و سایر تخلفات یاس بوده و بارها خواسته ماجرا را ماستمالی کند. تا جایی که اسناد جعلی ۸ هزار میلیارد را برای امضا جلوی مسجد برده و آقای ذوالقدرنیا از امضاع زدن امتناع می‌کند.‌

ولی در مطلبی که بعد از تایید اصالت صوت در فارس و بعد هم در سایت‌های زنجیره‌ای تسنیم و مشرق و الباقی منتشر شد به جای توضیح نقش آقای قالیباف در این فساد، نامبرده به قهرمان مبارزه با فساد تبدیل شد. تا جایی که با “تلاش و تدبیرش” حتی باعث دادگاهی کردن عیسی شریفی شده است!

همچنین در فایل صوتی بارها از سردار آبرومند که الان در مجلس حضور دارد به عنوان مسئول اصلی این تخلف نام برده می‌شود، ولی معلوم نیست که ایشان هم بالاخره دادگاهی شد یا نه و اساسا حکمی که برایش بریده شد، چقدر است؟‌

تاکنون طرفداران قالیباف می‌گفتند که فساد قائم مقام ۱۲ ساله شهردار در هولدینگ یاس، ربطی به شهرداری نداشته و اساسا مربوط به جایگاه او در سپاه بوده و به همین منظور پرونده او در دادگاه نظامی رسیدگی شده است. حال که مطلب خبرگزاری فارس می‌گوید؛ این‌ها از افراد بیرون سپاه بوده‌اند! یعنی چی؟ شما متوجه شدید چطور شد؟

چطور می‌شود که یک گعده از بیرون شهرداری و بیرون سپاه به صحنه آمده و این همه اموال و املاک با این حجم از اختیارات را بگیرند و ۸ هزار میلیارد تخلف و بدهی بالا بیاورند. حال آنکه نه سپاهی باشند نه شهرداری‌چی! و هیچ نهادی نیز مسئولیتی در قبال‌شان قبول نکند.

در مطلب خبرگزاری فارس نوشته شده که سردار مهردادی از مسئولان وقت سپاه در این پرونده، فقط ۲ سال حبس گرفته و مانند مطالبی که بعد از رسوایی طبری نوشته می‌شد، بدون پرداختن به روسای مافوق، همه کاسه و کوزه‌ها بر سر عنصر زیر دست، یعنی شریفی و سیف شکسته شده است.‌

تنها مشکل این است که مخاطب می‌پرسد؛ اگر این مطلب را در توضیح ‎فایل صوتی نوشته‌اید و عیسی شریفی، متهم اصلی فساد ۸ هزار میلیارد تومانی است، چرا خودتان یک خط پایین‌تر نوشته‌اید که شریفی به رد مال ۴۸۰ میلیارد تومانی محکوم شد؟ مابقی پول‌ها کجاست؟ این حکم برای رسیدگی به کل پرونده است؟

در جای دیگر به نقل از آقای خاموشی، رییس کنونی اوقاف می‌گوید که آقای طائب به ذوالقدرنیا و پیگران تخلف برچسب چپی زده است. یک جا هم می‌گوید که بدبختی اینجاست که اطلاعات باید پیگیر تخلف باشد نه اینکه برود پشت آنها و مواردی از این دست. بعد هم می‌گوید که ۵ درصد از این بگیرد، ۵ درصد از آن که مبهم است.‌

در مورد موضوع به این مهمی که چرا تحلیل اطلاعات سپاه با حفاظت سپاه در تخلف به این بزرگی متفاوت بوده و رسما یکی پشت متخلفین و یکی پشت متهمین بوده هم حرفی نمی‌زند.

القصه این نکات یکی دو تا نیست.

ابهامات اصلی که باید به افکار عمومی توضیح داده بشود از این جنس است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر