کد خبر: 127661
A
گفت وگوی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با دیده‌بان ایران:

نوش‌آبادی: جنگ روسیه و اوکراین بر «مذاکرات وین» بی تاثیر نیست اما تعیین‌کننده هم نیست!/ اینکه برخی می‌گویند مذاکرات به سمت شکست پیش رفته، درست نیست/ آمریکا به این راحتی به ما امتیاز نمی‌دهد

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع مجلس شورای اسلامی درباره ارتباط جنگ روسیه با اوکراین و مذاکرات وین به دیده‌بان ایران گفت: وضعیتی که در اوکراین و روسیه شاهدش هستیم ربطی به مذاکرات وین ندارد. ما در مذاکرات هسته‌ای به یک نقطه روشن رسیده‌ایم.

نوش‌آبادی: جنگ روسیه و اوکراین بر «مذاکرات وین» بی تاثیر نیست اما تعیین‌کننده هم نیست!/ اینکه برخی می‌گویند مذاکرات به سمت شکست پیش رفته، درست نیست/ آمریکا به این راحتی به ما امتیاز نمی‌دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسین نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم با اشاره به جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس یازدهم در خصوص مذاکرات وین به سایت خبری دیده‌بان ایران گفت: این جلسه بسیار کوتاه بود. آقای قالیباف گزارشی از شورای عالی امنیت ملی در خصوص مذاکرات وین و بحث تحریم را ارائه دادند.

وی در ادامه افزود: همه مسئولان و مقامات تاکید بر این دارند که باید مذاکرات را با در نظر گرفتن منافع ملت با دقت دنبال کنیم. تیم مذاکره کننده ما پیشرفت‌های خوبی داشته و آن‌طور که پیداست کم کم در حال نزدیک شدن به پایان مذاکرات وین هستیم.

نوش‌آبادی با تاکید بر این قضیه که رسیدن به یک توافق خوب دور از انتظار نیست، اظهار کرد: رسیدن به یک توافق خوب دور از انتظار نیست. مجموعه مسائل نشان می‌دهد تیم مذاکره کننده گام‌های خوبی را در جهت دفاع از منافع ملت ایران برداشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم ادامه داد: در حال پشت سر گذاشتن مسیر سخت و صعب‌العبور مذاکرات هستیم و تقریبا به سراشیبی رسیده‌ایم. امیدواریم که با تصمیم مناسب یک توافق آبرومندی را رقم بزنیم. در مجموع جلسه دیروز ما امیدبخش بود و نمایندگان مجلس چشم‌انداز مذاکرات را خوشبینانه قلمداد کردند.

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع مجلس شورای اسلامی درباره ارتباط جنگ روسیه با اوکراین و مذاکرات وین به دیده‌بان ایران گفت: وضعیتی که در اوکراین و روسیه شاهدش هستیم ربطی به مذاکرات وین ندارد. ما در مذاکرات هسته‌ای به یک نقطه روشن رسیده‌ایم.

نوش‌آبادی تاکید کرد: احتمال اینکه این جنگ تاثیر اندکی بر روی مذاکرات وین داشته باشد وجود دارد اما بعید می‌دانم تاثیرش زیاد باشد چون مذاکرات طی دو ماه اخیر به یک جمع‌بندی معینی رسیده است.

او ضمن تاکید دوباره بر بی تاثیربودن بحران روسیه و اوکراین با مذاکرات وین خاطرنشان کرد: در دنیای سیاست هر چیزی ممکن است اما بعید می‌دانم بحران روسیه و اوکراین آن چنان به مذاکرات وین لطمه‌ای وارد کند. در واقع جنگ روسیه و اوکراین بر مذاکرات وین بی تاثیر نیست اما تعیین‌کننده هم نیست.

این نماینده مجلس با ابراز امیدواری نسبت به سرانجام مذاکرات وین تصریح کرد: هر اتفاقی ممکن است بیفتد اما اینکه برخی می‌گویند مذاکرات به سمت شکست پیش رفته، درست نیست. مذاکرات به مرحله جمع‌بندی رسیده و در مجموع نگاه ما به مذاکرت منفی نیست.

وی افزود: آن چیزی که مهم است این است که باید طرف‌های مقابل ما تمایل لازم برای به سرانجام رساندن این مذاکرات را از خود نشان دهند. آمریکا به این راحتی به ما امتیاز نمی‌دهد اما ما هم برای رسیدن به خواسته‌های مشروع خود تلاش می‌کنیم و کوتاه نخواهیم آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس انقلابی با اشاره به سنگ‌اندازی اسرائیل در روند مذاکرات وین اظهار کرد: شیطنت آمریکایی‌ها در مذاکرات وین همچنان ادامه دارد از سویی دیگر اسرائیل هم تلاش می کند تا این مذاکرات را به هم بریزد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع مجلس یازدهم ضمن تاکید بر طولانی‌تر شدن مذاکرات وین خاطرنشان کرد: مذاکرات ممکن است طولانی‌تر شود که البته بهتر است چون ما هم عجله‌ای نداریم. اگر طرف‌های مقابل برجام نخواهند که حقوق مشروع ما را بدهند، جمهوری اسلامی نه با حرف بلکه با عمل به این اقدام آن‌ها پاسخ خواهد داد.

او اضافه کرد: ما نمی‌گوییم که روند مذاکرات منفی است ما می‌گوییم باید بیشتر در جهت نتیجه دادن مذاکرات تلاش کنیم. بنده باز هم تاکید می‌کنم جمهوری اسلامی به جمع‌بندی مذاکرات بدبین نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سوال که باقری‌کنی حامل چه پیامی به طرف‌های مقابل جمهوری اسلامی در مذاکرات است، گفت: با توجه به اینکه آقای باقری‌کنی در جلسه شورای عالی امنیت ملی هم بودند، قطعاً ایشان دیدگاه‌ها و نظرات حاکمیت را در مذاکرات وین مطرح خواهد کرد. آقای باقری‌کنی در سفر به وین مطالبی که شورای عالی امنیت ملی برای او ترسیم کرده است را بازگو خواهد کرد.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر