کد خبر: 128312
A
دیده‌بان ایران گزارش می دهد:

خبرگزاری وابسته به دانشگاه آزاد مصاحبه «کاترین پرز شکدم» با BBC را به نام خودش منتشر کرد/ سند

به دنبال حواشی منتشر شده درباره «کاترین پرز شکدم» و اظهارات عجیب و غریب برخی افراد و کاربران موسوم به ارزشی درباره این نویسنده سابق رسانه های انقلابی، یک رسانه وابسته به دانشگاه آزاد مدعی شده است که با «کاترین پرز شاکدام» مصاحبه ای را ترتیب داده است که نامبرده در آن مدعی شده "من جاسوس نیستم و اسرار دولتی ندارم که به اسرائیلی‌ها بفروشم. اصل و نسب یهودی داشتن مساوی با اسرائیلی بودن نیست."

خبرگزاری وابسته به دانشگاه آزاد مصاحبه «کاترین پرز شکدم» با BBC را به نام خودش منتشر کرد/ سند

به گزارش دیده‌بان ایران؛ به دنبال حواشی منتشر شده درباره «کاترین پرز شکدم» و اظهارات عجیب و غریب برخی افراد و کاربران موسوم به ارزشی درباره این نویسنده سابق رسانه های انقلابی، یک رسانه وابسته به دانشگاه آزاد مدعی شده است که با «کاترین پرز شاکدام» مصاحبه ای را ترتیب داده است که نامبرده در آن مدعی شده "من جاسوس نیستم و اسرار دولتی ندارم که به اسرائیلی‌ها بفروشم. اصل و نسب یهودی داشتن مساوی با اسرائیلی بودن نیست."

در این گفت وگو همچنین خانم شکدام گفته"حضورش در ایران صرفا برای شرکت در کنفرانسی بوده که برخی مسئولین هم در آن حضور داشته‌اند. حتی فکر اینکه مسئولین با او رابطه داشته‌اند، ادعایی مضحک است و طرح کنندگان آن به دنبال تخریب چهره حکومت ایران بوده‌اند."

Capture

نکته حائز اهمیت اما در این بین متن این مصاحبه است که به نظر می رسد همان مصاحبه بی بی سی فارسی با «کاترین پرز شاکدم» باشد که دو روز قبل منتشر شده بود و این خبرگزاری گفت وگوی به این مهمی را در ساعت 12 شب منتشر کرده است.

خانم شکدم در این گفت وگو مدعی شد که "من جاسوس و مامور هیچ کشوری نیستم، من صرفا تحلیلگر سیاسی بودم"

در بخش دیگری از این مصاحبه نیز آمده است: هرگز به اسرائیل سفر نکرده است و با مقامات این کشور ارتباط نداشته است.

او در پاسخ به اینکه چرا حجاب بر سر داشته گفت چون همسر سابقش "مسلمان" و "اهل یمن" بود، به "درخواست شوهرش" تن داده است. او گفت پس از آنکه طلاق گرفته حجاب را برداشته است.

او گفت "من هرگز وانمود نکردم کس دیگری هستم و اصل و نسب من چیست".

کاترین پرز شکدم گفت به ایران رفت تا ببیند که نفرت در ایران نسبت به دولت اسرائیل است یا یهودیان و متوجه می‌شود "این مشکل با یهودیان است".

او گفت هدفش از سفر به ایران جاسوسی نبود.

 

کاترین پرز شکدم اضافه کرد که "من سعی نکردم به رسانه‌های ایران نفوذ کنم، وارد دالان‌های قدرت شوم یا به کسی نزدیک شوم. من از طرف دولت جمهوری اسلامی دعوت شدم. این ایران بود که از من دعوت کرد. و این برای من فرصت بود. من از کسی بهره‌برداری یا سوء‌استفاده نکردم".

کاترین پرز شکدم همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از او "خواسته شخصی" داشته‌اند مثلا نوعی "رابطه" گفت "خیر به هیچ وجه". او گفت گزارش‌هایی که چنین ادعاهایی را مطرح کرده‌اند خوانده است . "اینکه مقامات ایران بیایند اسراری به من بگویند غیر منطقی است"، "با اینکه از چنین گزارش‌هایی برای کوبیدن شخصیت من استفاده کنند، مشکلی ندارم اما این کار  در عین حال مقامات ایران را زیر سوال می‌برد."

پیشتر در بعضی رسانه‌‌ها و شبکه‌های اجتماعی گزاش‌هایی درباره رابطه شخصی کاترین پرز شکدم با بعضی از مقامات ایران منتشر شده بود.

او در پاسخ به اینکه آیا نادر طالب‌زاده، فیلم‌ساز نزدیک به حاکمیت، از او برای شرکت در کنفرانس فلسطین دعوت کرده یا نه گفت که با او ملاقات کرده اما او دعوت کننده نبوده است. بلکه یکی از نهادهای نزدیک به مجلس او را دعوت کرده است.

اما کاترین پرز شکدم در ادامه مصاحبه خود با بی‌بی‌سی تایید کرد که آقای طالب‌زاده شرایط را برای مصاحبه او با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، مهیا کرده است اما شبکه آر تی (راشا تودی)، روسیه از او خواسته بود این مصاحبه را انجام دهد.

نادر طلب زاده در مصاحبه ای که امروز خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی مدعی شد که انجام مصاحبه خانم شکدم با ابراهیم رئیسی را مشروط به این کردیم که سوالات از طرف خود ما باشد. خانم شکدم هم کلمه‌به‌کلمه سوالات ما را پرسید و آقای رئیسی هم جواب دادند و در نهایت هم این مصاحبه از راشاتودی پخش شد.

خانم پرز شکدم سال ۱۳۹۶ در جریان سفر انتخاباتی ابراهیم رئیسی به رشت با او مصاحبه کرده بود.

او پیشتر در یادداشت خود برای تایمز اسرائیل نوشته از سوی یکی از هواداران و افراد نزدیک به ابراهیم رئیسی که در آمریکا تحصیل کرده بود برای مصاحبه با نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ و تولیت وقت آستان قدس رضوی معرفی شده بود.

او همچنین اضافه کرد که برای نگارش یادداشت در سایت رهبر ایران از سوی این سایت با او تماس گرفته شد. او گفت مقالات را برای آنها ایمیل می‌کرده است و افزود "دست شما نیست که کدام را منتشر می‌کنند و کدام را نه."

خانم کاترین پرز شکدم در سال‌های ۹۴ تا ۹۷ شمسی به ایران سفر کرد و برای بعضی از رسانه های حکومتی، از جمله وبسایت‌های رهبر جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران مقالاتی نوشت.

هر چند خبرگزاری تسنیم به نقل از یک مقام قضایی گفته او در پنج سال گذشته صرفا پنج بار به ایران سفر کرده و در مجموع فقط ۱۸ روز در ایران حضور داشت.

گفتنی است پس از انتشار مصاحبه خانم شکدم با بی بی سی فارسی بسیاری از رسانه های اصولگرا آنرا سندی مبنی بر دروغ بودن تمام ادعاهایی دانستند که برخی رسانه ها درباره نفوذ «کاترین شکدم» در بین مسئولان جمهوری اسلامی منتشر کرده بودند.

منبع: دیده‌بان ایران

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر