کد خبر: 129584
A

عضو کمیسیون امنیت ملی: آمریکا مذاکرات را به هم زده است

حیدری گفت: گفت وگوهای اخیر درمورد مذاکرات طبق گفته مقامات مذاکره کننده جمهوری اسلامی این بود که مباحث وین به سمت نتیجه مثبت درحال حرکت بود. اما همین که به حصول توافق نزدیک شدیم آمریکا مانند گذشته بهانه هایی را علم کرد و کل روند مذاکره ازسمت آن ها زیر سوال رفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی: آمریکا مذاکرات را به هم زده است

به گزارش دیده بان ایران؛ شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به متشنج شدن مباحث مطروحه در وین درمورد مذاکرات هسته ای بیان کرد: واقعیت این است که مشکل اصلی غربی ها هستند و تیم مذاکره کننده ایران مشکلی ندارد. با جابجایی تیم مذاکره کننده مشکل حل نمی شود. مشکل اصلی آمریکاست که متاسفانه مقاماتشان ثبات سیاسی ندارند.

وی افزود: زیرا هربار برجام با مشکل مواجه می شود علت اصلی آمریکا و دلیلش نیز تاثیرپذیری این کشور از لابی های صهیونیستی-عربی است. لذا همین بی ثباتی سیاسی در دولت آمریکا باعث شده است که برجام برای دومین بار به نتیجه نرسد.

حیدری گفت: درعین حال انتظار داریم احیای بعد از مذاکرات مختلفی که طی سال های اخیر تاکنون ادامه داشته است، انجام شود. اما از آنجاکه محور تحریم ها آمریکاست و طرف های غربی مذاکره کننده در برجام در جبهه آمریکا هستند بنابراین بدون تصمیم آمریکا برجام به نتیجه نمی رسد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این مقامات آمریکایی هستند که راجع به برجام و سیاست های لازم درقبال جمهوری اسلامی ایران تصمیم می گیرند. این درحالی است که خواسته ایران لغو تمام تحریم هاست. اگر قرار باشد برجام احیا شود باید این شرط اجرایی شود.

او ادامه داد: گفت وگوهای اخیر نیز بنابر گفته مقامات مذاکره کننده جمهوری اسلامی به سمت نتیجه مثبت درحال حرکت بود. اما همین که به حصول توافق نزدیک شدیم آمریکا مانند گذشته بهانه هایی را علم کرد و کل روند مذاکره ازسمت آن ها زیر سوال رفت.

حیدری تاکید می کند: تحریم های اخیر به بهانه همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خودش ناقض برجام و مذاکرات بود و نشان داد که آمریکا تمایل واقعی به احیای برجام ندارد و به صراحت آن را نشان داده است و به دنبال طولانی کردن مذاکرات است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درانتها ابراز کرد که درچنین شرایط با وجود اینکه ما عجله ای برای احیای برجام نداریم، اما زمان برایمان مهم است و اجازه نمی دهیم مذاکرات را فرسایشی و طولانی کنند. ایران خواستار آن است که مذاکرات سریع تر به نتیجه برسد و برجام ادامه یابد.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر