کد خبر: 130423
A

نماینده مجلس: موضوع اختلاف در مذاکرات وین فقط سپاه نیست/ مسائل فنی هسته ای در‌مذاکرات تمام شده است/ آمریکایی ها می خواهند برخی افراد برای سرمایه گذاری وارد ایران شوند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم می گوید: تا آنجایی که اطلاع داریم تنها بحث تحریم های سپاه پاسداران موضوع مورد اختلاف نیست و بحث های مهم دیگری هم در این میان وجود دارد.

نماینده مجلس: موضوع اختلاف در مذاکرات وین فقط سپاه نیست/ مسائل فنی هسته ای در‌مذاکرات تمام شده است/  آمریکایی ها می خواهند برخی افراد برای سرمایه گذاری وارد ایران شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامحسین رضوانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به مذاکرات هسته‌ای وین اشاره کرد درمورد به موانع پیش رو تاکید کرد: اکنون مذاکرات وین آهسته پیش می‌رود اما کند شدن یا تند شدن روند مذاکرات موضوع مهمی نیست و بحث اصلی در این میان رعایت چارچوب هایی است که مد نظر هیات مذاکره کننده کشور ما است و طرف غرب می‌داند که منافع ایران باید تامین شود.

وی افزود: مسلما بعد از تمام راهکارهایی که ایران پیش پای طرف‌های غربی به ویژه آمریکا گذاشت بر همگان مشخص شد که ما خواستار توافق خوب هستیم. طوری که مشکلات توافقات قبلی مجددا تکرار نشود.

رضوانی گفت: بنابراین کندی یا تندی نباید ملاک عمل قرار گیرد. آخرین موضوعی که اطلاع داریم این است که مواضع ما توسط تیم مذاکره کننده اعلام شده و طرف های اروپایی به آمریکا موضوعات را منتقل کرده اند و منتظر جواب آمریکایی ها هستیم.

نماینده تهران درمجلس درخصوص اینکه غربی‌ها از خارج نکردن نام سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی می‌گویند و این مسئله را یکی از موانع اصلی مذاکرات می‌نامند، خاطرنشان کرد: تا آنجایی که اطلاع داریم تنها بحث تحریم های سپاه پاسداران موضوع مورد اختلاف نیست و بحث های مهم دیگری هم در این میان وجود دارد.

وی بیان کرد: اکنون موضوع راستی آزمایی تعهدات بسیار مهم است زیرا تامین منافع ملی ایران بستگی با همین پایبندی غرب دارد. آمریکایی ها می خواهند برخی افراد بتوانند مدت محدودی برای سرمایه گذاری وارد ایران شوند و پس از آن اتفاق خاصی نیفتد.

رضوانی در انتها خاطرنشان کرد: این طبیعی است که برای یک سرمایه گذاری حداقل 4 یا 5 ساله در ایران باید شرایط مهیا باشد و سرمایه‌گذاران بدانند که تضمینی برای تداوم تجارتشان وجود دارد. لذا آن چیزی که مشخص است این است که تیم مذاکره کننده به خوبی بر روی مواضع به حق ما پافشاری می کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر