کد خبر: 131033
A

عضو مجلس خبرگان: خواص جامعه می توانند با اشتباهات خود بذر ناامیدی را در دل مردم بکارند

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد خطرات و آسیب های مختلفی متوجه خواص می شود که مهم ترین آسیب و تهدید، ویژه خواری و دوگانگی گفتار و رفتار خواص است که باعث تردید مردم می شود.

عضو مجلس خبرگان: خواص جامعه می توانند با اشتباهات خود بذر ناامیدی را در دل مردم بکارند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی در ادامه سلسله مباحث نکات تفسیری جزء بیست و چهارم قرآن کریم گفت: آیات جزء بیست و چهارم مشتمل بر سوره غافر است که در این سوره درباره یکی اشخاصی که در دربار فرعون زندگی می کرد اما بابصیرت بود و در حمایت از حضرت موسی علیه السلام در مقابل درباریان ایستاد و دفاع نمود سخن به میان آمده است.

وی افزود: این شخص میان فرعونیان زندگی می کند اما با بصیرت و روشن گری که انجام می دهد، مردم را از تعرض به حضرت موسی علیه السلام باز می دارد.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: نقش خواص با بصیرت در قدرتمندی امت بسیار تاثیرگزار است مشروط بر اینکه این خواص به موقع اقدام کنند.

حاج ابوالقاسم تاکید کرد: نقش خواص در جامعه تعیین کننده است و این افراد با رفتار خود می توانند روزنه امید در دل مردم ایجاد کنند یا با اشتباهات و امتیازخواهی نیز می‌توانند بذر ناامیدی را در دل مردم بکارند.

وی یادآور شد: حضور خواص با بصیرت موجب اقتدار امت اسلام و ایجاد رعب در دل دشمن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تحقق آرمان‌های الهی و پیشرفت اسلام از دیگر نتایج حضور خواص با بصیرت است که در طول تاریخ نقش خواص از صدر اسلام تا کنون بسیار تاثیر گزار بوده است.

حاج ابوالقاسم با اشاره به شاخصه‌ها و و یژگی‌های خواص با بصیرت طبق آیات قرآن کریم گفت: خواص با بصیرت در تشخیص موضوعات و رفتار خود دچار خطا نمی شوند و با جهاد تبیین و بیان حقایق اجازه فراموشی اصول و حقایق الهی را نمی دهند.

وی افزود: روشن گری و دلسوزی برای مردم و جامعه، ناصح بودن و خیرخواهی، صلابت و اقتدار مقابل دشمن  و شجاعت از دیگر ویژگی‌های خواص با بصیرت است که در آیات مختلف قرآن کریم و روایات به آن ها اشاره شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: خطرات و آسیب های مختلفی متوجه خواص می شود که مهم ترین آسیب و تهدید، ویژه خواری  و دوگانگی گفتار و رفتار خواص است که باعث تردید مردم می شود.

وی با بیان اینکه زندگی خواص جامعه نباید با طبقه محروم جامعه فاصله زیادی داشته باشد، گفت: مسئولان و خواص درحالی که خودشان زندگی مرفه داشته باشند نمی‌توانند مردم را در دوران تحریم به تحمل سختی‌ها دعوت کنند بلکه باید خود در تحمل سختی‌ها پیشتاز باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر