کد خبر: 131946
A

نوش آبادی: مذاکرات وین هنوز تمام نشده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات و توافق نیاز آمریکا و اروپاست. ایران هم در سطح عالی و در اجماع کشوری به جمع بندی رسیده که تا زمانی که مذاکرات منافع کشور را تأمین کند ادامه خواهد یافت.

نوش آبادی: مذاکرات وین هنوز تمام نشده است

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین نوش آبادی با اشاره به سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران اظهار کرد: یک دوره توقف و رکود در مذاکرات دور هشتم وین را تجربه کردیم و شرایط برای نتیجه‌گیری نامشخص به نظر می‌رسید.

وی افزود: شاید سفر انریکه مورا بتواند مقداری بن‌بست ایجاد شده را بشکند و مذاکرات را از رکود خارج کند. البته اروپا همکاری و انعطاف در مذاکرات نشان داده و با آنها به جمع بندی رسیدیم به طوری که می‌توان گفت کار ما در موضوع مذاکرات با اروپا به پایان رسیده است و مشکل فقط زیاده‌خواهی آمریکایی‌هاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به همین دلیل مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا مطرح شد، اما انحصارطلبی و سلطه‌جویی آمریکایی‌ها تاکنون مانع سرانجام رسیدن کار شده است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئول سیاست خارجی اروپا برای متقاعد کردن آمریکایی‌ها تلاش کند چون مباحث امروز با امنیت و ثبات در منطقه و جهان مرتبط است. 

نوش آبادی با بیان اینکه خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات مشروع و منطقی است، گفت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند مذاکرات به بن‌بست برسد و متوقف شود و قطعاً این سفر نیز با مشاوره آنها انجام می‌شود و در جریان هستند. هر چند آمریکایی‌ها همواره با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه مذاکرات را پایان یافته نمی‌دانم، گفت: مذاکرات و توافق نیاز آمریکا و اروپاست. ایران هم در سطح عالی و در اجماع کشوری به جمع بندی رسیده که تا زمانی که مذاکرات منافع کشور را تأمین کند ادامه خواهد یافت

منبع: ایسکا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر