کد خبر: 133287
A
دیدبان ایران حاشیه های مراسم ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ را بررسی کرد؛

سید حسن و تندروها/ حرکت روی دو خط موازی

عجبا که بعد از ۱۳ سال که نماینده ‌بیت بنیانگذار نظریه ولایت فقیه با واکنش تند برخی افراد مواجه شده، این بار که گروهی با شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» تلاش کردند،‌ مانع از سخنرانی وی شوند.‌ شرح این شرایط موید این قضیه است که عده‌ای همچنان ترجیح می‌دهند، بر ساز ناکوک بدمند و گویی قرار نیست مانع‌هایی را پیش روی خود ببینند!

سید حسن و تندروها/ حرکت روی دو خط موازی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ۱۴ خرداد سال ۸۹ برای اولین بار در خلال سخنرانی سید حسن خمینی عده‌ای با شعار « سید حسن نصرالله، نوه امام در روح‌الله» جو حرم امام را در بیست و یکمین سالگرد رحلت متشنج کردند تا به زعم خود به موضع گیری هایی که سید حسن بعد از حوادث اتفاقات انتخابات ۸۸ داشت، واکنش نشان بدهند.‌ البته تقابل با سید حسن خمینی در آن روزها به حدی رسیده بود که او را با نام « مصطفوی» به جای «خمینی» خطاب می‌کردند.

 در واقع سال ۸۸ را باید نقطه از شروع حضور پررنگ نوه بنیانگذار انقلاب به بطن سیاست و فعالیت‌های سیاسی قلمداد کرد. چرا که دیدار او با برخی از زندانیانی که به مرخصی می‌آمدند و همچنین همنشینی با چهره‌های شاخصی چون آقایان کروبی، موسوی خویینی ها و البته میرحسین موسوی در جریان یک مراسم عروسی جریان افراطی را به شدت شاکی و پرخاشگر کرد. با این حال، یادگار یادگار امام همچنان بر مواضع خود پافشاری می‌کرد و در  اظهارنظرهایی که داشت به‌طور کاملا ملموسی با جریانی همراهی می‌کرد که منتقد سیستم جاری در امور اجرایی کشور بود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ سید حسن خمینی در بهمن ماه سال ۹۴ برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد تا رسماً وارد فضای سیاسی شود. اما شورای نگهبان ‌در اقدامی که برای همفکرانش هم عجیب بود، نواده بنیانگذار انقلاب را از حضور در آوردگاه انتخاباتی منع کرد تا عیان شود، بین بیت امام و جریانی که در درون نظام تصمیم‌گیر است، فاصله افتاده است. فاصله‌ای که ریشه در نوع نگاه سید حسن خمینی به امور دارد.

در حالی که در چند سال اخیر تنها خبر مهم درباره سید حسن خمینی، نهی رهبری برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ بود او بعد از ۲ سال و پایان خطر کرونا، مراسم سالگرد امام خمینی را برگزار کرد و طبق رسم همیشگی به عنوان اولین سخنران پشت تریبون قرار گرفت. عجبا که بعد از ۱۳ سال که نماینده ‌بیت بنیانگذار نظریه ولایت فقیه با واکنش تند برخی افراد مواجه شده، این بار که گروهی با شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» تلاش کردند،‌ مانع از سخنرانی وی شوند.‌ شرح این شرایط موید این قضیه است که عده‌ای همچنان ترجیح می‌دهند، بر ساز ناکوک بدمند و گویی قرار نیست مانع‌هایی را پیش روی خود ببینند!

منبع: سایت دیده بان _ سعید شمس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر