کد خبر: 133570
A

پژمانفر: به نقطه ای رسیده ایم که واکسن کرونا «صــادر» می کنیم

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مدعی شد: تولید واکسن ابتدا در چند مرکز پژوهشی ایجاد شد و اکنون به نقطه‌ای رسیده که صادرات ‌واکسن به کشورهای مختلف را رقم زده است.

پژمانفر: به نقطه ای رسیده ایم که واکسن کرونا «صــادر» می کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در تشریح صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا در کشور اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایطی به این موفقیت دست یافت که کشور با تحریم های سخت دست‌وپنجه نرم می‌کرد. از طرفی دیگر به دلیل شرایط خاص افغانستان با حجم عظیمی از مهاجران از کشورهای همسایه مواجه بودیم.

وی افزود: صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا در کشور ثمره اتکا به توان داخلی و همچنین تلاش شبانه‌روزی کادر درمان است که جای تقدیر و تشکر دارد. نباید فراموش کرد که این موفقیت مرهون تلاش و  زحمات جوانان انقلابی نیز می‌باشد که علی‌رغم تحریم‌ها شعار ما می‌توانیم سر دادند و اهداف خود را به سرانجام رساندند. 
پژمانفر تصریح کرد: برای مقابله با بیماری منحوس کرونا یک بسیج عمومی از سوی مردم نیز راه‌اندازی شد. بنابراین تلاش و همدلی مردم نیز در مهار کرونا نقش اساسی داشت. اکنون‌که از روزهای سخت و آمار فوتی‌های ۷۰۰ نفری در روز عبور کرده‌ایم، نباید به‌یک‌باره همه‌چیز را فراموش و کلیه پروتکل‌های بهداشتی را رها‌ کنیم. 
نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا حائز اهمیت است و ضرورت دارد تا اعلام اتمام کرونا از آن‌ها بهره بگیریم. او اضافه کرد: ورود مجموعه‌های کشور و تلاش دولت برای تولید واکسن، علاوه بر اینکه واکسیناسیون جمعی را تحقق بخشید، یک دستاورد بزرگ برای کشور را رقم زد و ثابت  کرد که با تکیه‌بر توان داخلی می‌توانیم تولید واکسن در داخل کشور را ایجاد کنیم.

پژمانفر متذکر شد: تولید واکسن ابتدا در چند مرکز پژوهشی ایجاد شد و اکنون به نقطه‌ای رسیده که صادرات ‌واکسن به کشورهای مختلف را رقم زده است. این موفقیت به‌موجب حضور و توان علمی شرکت‌های دانش‌بنیان بود. وی ادامه داد: همواره بر توان داخلی و ظرفیت‌های خود تکیه خواهیم کرد تا چنین تجربه‌های شیرینی رقم بخورد.

می‌بایست از این تجربه و موفقیت‌ها مراقبت کرد تا به سهولت از بین نروند و حفظ شوند. مهار کرونا بیان‌گر این بود که در مواجه با مشکلات  طاقت‌فرسا، اتکا به ظرفیت‌های داخلی و تلاش‌های شبانه‌روزی مثمرثمر خواهد بود و کشور را از بزنگاه‌های سخت نجات خواهد داد.

پژمانفر در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: پیش از انقلاب برخی کشورها عنوان می‌کردند که ایرانی‌ها توان خودکفایی را ندارند. مهار کرونا و تولید واکسن موجب شد تا دشمنان ایران اسلامی شکست بخورد. امروز به کشوری تبدیل‌شده‌ایم که با استفاده از قدرت جوانان و ظرفیت‌های داخلی خود به خودکفایی رسیده است. بی‌شک جوانان ایرانی در هرعرصه‌ای که پا بگذارند، به‌سرعت قله‌های موفقیت را فتح خواهند کرد. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر