کد خبر: 134522
A

زهرا نژادبهرام: دولت و مجلس در حال اجرای چراغ خاموش طرح صیانت هستند

زهرا نژاد بهرام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران ضمن گلایه از بی‌توجهی نمایندگان مجلس بابت کاهش سرعت اینترنت گفت: پس از آغاز به کار دولت جدید شاهد هستیم که هر روز سرعت اینترنت در حال کاهش است و نمایندگان ملت در پارلمان به جای تذکر به کابینه و وزارت ارتباطات، در حال تصویب قوانینی هستند که به نوعی مقدمات اجرای چراغ خاموش طرح صیانت از فضای مجازی را فراهم می‌کند.

زهرا نژادبهرام: دولت و مجلس در حال اجرای چراغ خاموش طرح صیانت هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ زهرانژادبهرام فعال سیاسی اصلاح طلب در بخشی از گفت‌وگوی خود با سایت دیده‌بان ایران در مواجهه با این پرسش که چرا واکنشی در برابر محدودیت‌های اعمال شده بر فضای مجازی و اینترنت از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، دیده نمی‌شود، ابراز داشت: یکی از انتظاراتی که از نمایندگان مجلس وجود دارد این است که بر اقدامات محدودکننده دولت در فضای وب نظارت جدی کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با دفاع از حقوق مردم در استفاده از فضای مجازی، عنوان داشت: باید بپذیریم که زندگی و کسب و کار بخش زیادی از جامعه با فضای مجازی گره خورده و نمایندگان مجلس که برآمده از آرای مردم هستند، نباید به خود اجازه دهند که همین فضا نیز از مردم سلب و یا برای ایشان محدود شود. یک علامت سوال بزرگ در برابر مردم ایجاد شده که آیا کسانی که به نیابت از آنها در مجلس حضور دارند، واقعا نماینده ملت هستند؟

وی تأکید کرد: سرعت اینترنت در ماه‌های اخیر برای کارهای عادی مردم نیز دیگر پاسخگو نیست.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب با تشریح مشکلات پیش آمده از سوی وزارت ارتباطات برای زندگی مردم، به دیده بان ایران گفت: امروز شاهد هستیم که سرعت اینترنت به حدی کاهش پیدا کرده که یک محقق و یا فعال در حوزه وب برای به دست آوردن داده‌ها‌ و اطلاعات مورد نیاز خود از اینترنت، با سختی مواجه است. 

 نژادبهرام همچنین خاطر نشان کرد: تحریم‌ها در سالهای اخیر عاملی شد تا بخشی از فضای بین‌المللی موجود در اینترنت به روی کاربران ایرانی بسته و یا محدود شود، در چنین فضایی شاهد هستیم که پس از استقرار دولت سیزدهم محدودیت داخلی نیز بر این فضا تحمیل شده که مشکلات مردم را دوچندان کرده است.

متن کامل مصاحبه را در (اینجا) بخوانید

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر