کد خبر: 135784
A

کارشناس انقلابی ادعا کرد: آمریکایی ها در دوحه دبه درآوردند، مذاکرات متوقف شد/ نظام تحریمی آمریکا دیگر اثری ندارد

ظهره‌وند گفت: در سه ماهی که مذاکرات متوقف شده است آمریکا بیش از 160 تحریم وضع کرده است که نشان می‌دهد مسیر افزایش فشارهای تحریمی در دستور کار آن‌ها است.

کارشناس انقلابی ادعا کرد: آمریکایی ها در دوحه دبه درآوردند، مذاکرات متوقف شد/ نظام تحریمی آمریکا دیگر اثری ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالفضل ظهره‌وند ، کارشناس مسائل بین‌الملل و سیاست خارجی حامی دولت و نزدیک به جریلن انقلابی گفت:  واقعیت این است که آمریکایی‌ها خودشان را متضرر می‌بینند و از اینکه پروژه برجام با خروج ترامپ در حالت احتضار است، نگران هستند.

وی افزود: آن‌ها امیدوار هستند با بازگشت به برجام ساختار تحریمی علیه ایران را دوباره احیا کنند و بخش‌های بعدی پروژه را که خلع سلاح در حوزه دفاعی و منطقه‌ای است اجرا و هنجارهای اجتماعی خودشان را تکمیل کنند.

ظهره‌وند گفت: اگر آمریکایی‌ها نتوانند به برجام برگردند نظام تحریمی آن‌ها از کار افتاده است و دیگر چیزی برای تحریم بیشتر ایران در دست ندارند. چرا که تحریم بدون داشتن یک ظرفیت مشخص مثل برجام و بستر در داخل ایران کارایی نخواهد داشت.

این کارشناس ادامه داد: بنابراین غربی‌ها دائما یرای حفظ این ساختار بهانه تراشی می‌کنند و می‌خواهند ببینند می‌توانند ایران را فریب دهند که ایران به برجام برگردد بدون اینکه بتواند به همان مطالبه‌های اولیه‌ای که در سال 2015 انتظار داشت برسد یاخیر. به اضافه این‌ها نمی‌توانند تحریم‌ها را لغو کنند چرا که لغو تحریم‌ها به معنای فروپاشی آن ساختار تحریمی است بنابراین چنین اجازه‌ای نمی‌دهند.

وی بیان می‌کند که در همین سه ماهی که مذاکرات متوقف شده است آمریکا بیش از 160 تحریم وضع کرده است که نشان می‌دهد مسیر افزایش فشارهای تحریمی در دستور کار آن‌ها است و کماکان برجام را نه به عنوان یک تفاهم برای حل و فصل مشکلات با ایران بلکه آن را به عنوان یک پروژه‌ای می‌بینند که در سایه آن بتوانند با کمترین هزینه و فشار روی ایران به اهداف خود برسند.

ظهره‌وند درانتها تشریح کرد: آمریکایی‌ها در قطر، جوزف بورل را فرستادند و با قطری‌ها صحبت کردند و درادامه آمریکایی‌ها حاضر شدند تا به تعهدات خودشان برگردند و قول دادند. اما باز هم زیر قولشان زدند و در دوحه دبه درآوردند و موجب شد تا مذاکرات متوقف شود و هیئت ایرانی برگشت. ماهیت آمریکایی‌ها یک ماهیت فریبکار و غیر قابل اعتماد است.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر