کد خبر: 139179
A

حمله شدید ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه به دبیرکل کارگزاران؛ مرعشی چرا می گوید بهتر بود این مراسم برگزار نمی‌شد!

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه به انتقاد از دبیر کل حزب کارگزاران پرداخته و نوشته است: مرعشی، از تجربه گردشگری، نهایتاً شاید بتواند به نادرستی مدیریت و نحوه عملکرد دولت در این حوزه برسد، ولی اینکه مدعی شود از تجربه گردشگری‌اش به اینجا رسیده که این دولت دنبال سوءاستفاده از احساسات مذهبی مردم است، امر عجیبی است.

حمله  شدید ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه به دبیرکل کارگزاران؛ مرعشی چرا می گوید بهتر بود این مراسم برگزار نمی‌شد!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پیشنهاد حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی برای حل مشکلات مربوط به سفر اربعینی مردم ایران به عراق این است که بهتر بود این مراسم از سوی ایران برگزار نشود!

روزنامه جوان ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه نوشت: مرعشی در یادداشتی با تیتر تمسخرآمیز «مدیریت هیئتی» نوشته: «در شرایطی که عراق دچار ناامنی، بی‌دولتی و فقدان زیرساخت برای برگزاری این مراسم است و هیچ هماهنگی‌ای نیز بین ایران و عراق صورت نگرفته، عده‌ای تنها یک تریبونی را در دست گرفته‌اند و برای یک مانور سیاسی از احساسات پاک مردم ایران به اباعبدالله (ع) استفاده کرده تا به نام خودشان تمام ضعف‌های مدیریتی را پنهان کنند. حتماً بعد از این هم خواهند گفت که مراسم اربعین را باشکوه برگزار کردیم... این چه کار اشتباهی بود که سوار بر احساسات پاک مردم در شرایطی که هیچ هماهنگی‌ای صورت نگرفته و حتی اتوبوس‌هایتان نیز آماده نیست و عراق آماده پذیرایی نیست، میلیون‌ها ایرانی را به سمت عراق روانه کرده‌اید؟»

مرعشی در ادامه می‌نویسد: «بنده به عنوان کسی که تجربه این دست از کار‌ها را در امور گردشگری و میراث فرهنگی داشتم به صراحت اعلام می‌کنم که این رخداد ناشی از تلاش دولت فعلی برای ثبت احساسات مردم ایران به سیدالشهدا به نام کارنامه سیاسی خودشان است و البته همین رخداد هم باعث روسیاهی‌شان شد.»

گویا تجربه کار در حوزه گردشگری، باعث حصول علم غیبی شده یا به فرد با تجربه در حوزه گردشگری، توانایی خواندن نیت قلبی آدم‌ها داده می‌شود؛ وگرنه که مرعشی، از تجربه گردشگری، نهایتاً شاید بتواند به نادرستی مدیریت و نحوه عملکرد دولت در این حوزه برسد، ولی اینکه مدعی شود از تجربه گردشگری‌اش به اینجا رسیده که این دولت دنبال سوءاستفاده از احساسات مذهبی مردم است، امر عجیبی است.

از سویی بیشترین انتقادات به برخی کاستی‌ها در مدیریت مسافران در لب مرز، از قضا توسط کسانی انجام شده که حامی دولت هستند و اصلاح‌طلبان دیر به سفره انتقاد رسیده‌اند. چون اغلب اوقات، اصلاح‌طلبان با مردمی که در مراسم‌های مذهبی شرکت می‌کنند، کاری ندارند و آن‌ها را مردم نمی‌دانند که بخواهند از حقوق‌شان دفاع کنند. اکنون هم دیر به انتقاد رسیدند و دلیلش هم لابد این است که طبق معمول، چنین برنامه‌ای نداشتند، ولی اکنون دیدند سوژه خوبی برای تخریب دولت رقیب یافته‌اند، لذا همه با هم با چند روز تأخیر به میدان آمدند.

روز شنبه، علاوه بر روزنامه سازندگی، روزنامه تیم قهر کرده با سازندگی، یعنی هم‌میهن هم با تیتر «مرز واقعه» روایت زائران و اظهارات مسئولان درباره بی‌برنامگی و کمبود امکانات را آورده است. این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین در سرمقاله دیروز خود ضمن اینکه وضعیت مسافران اربعین را نماد کاملی از مدیریت موردنظر و ادعا‌ها دانسته، تأکید می‌کند که هیچ‌چیز سر جای خودش نیست. روزنامه اعتماد نیز خط سیاه نمایی مطلق علیه این مراسم حماسی را در پیش‌گرفته و البته بعد چند روز از ازدحام بی سابقه لب مرز، تیتر زده «ازدحام در دو سوی مرز».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر