کد خبر: 142965
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛ 

ادعای نماینده مجلس: شاهد افزایش اغتشاشات هستیم/ مردم از ما خواستند تا در مجازات افرادی که محاربه کردند تسریع شود

بهروز محبی‌نجم‌آبادی در گفت و گو با دیده‌بان ایران خواستار برخورد با معترضان شد و گفت: کسانی که معترض هستند به صورت منطقی، با آوردن تابلو و دادن شعار منطقی و بدون توهین به موضوع مدنظر خود اعتراض میکنند ولی چنانچه اهانت کرده، قانون‌شکنی کنند و بزنند و بشکنند اسم‌ آن دیگر اعتراض نیست بلکه اغتشاش است.

 ادعای نماینده مجلس: شاهد افزایش اغتشاشات هستیم/ مردم از ما خواستند تا در مجازات افرادی که محاربه کردند تسریع شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در بیانیه ای، ضمن قدردانی از حافظان امنیت به ویژه نیروهای نظامی و انتظامی از قوه قضائیه خواستند با سرکردگان معترضان برخورد قاطع داشته باشند.

بهروز محبی نجم‌آبادی؛ نماینده سبزوار و جغتای در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار پارلمانی سایت دیده بان ایران گفت: ما این روزها شاهد افزایش اغتشاشات هستیم، اعتراض با اغتشاش تفاوت زیادی دارد، زمانیکه اعتراض همراه با اهانت و به طور غیرمنطقی پیش رود، اغتشاش میشود.

وی افزود: کسانی که معترض هستند به صورت منطقی، با آوردن تابلو و دادن شعار منطقی و بدون توهین به موضوع مدنظر خود اعتراض میکنند پس این مورد مشکلی ندارد ولی چنانچه اهانت کرده، قانون‌شکنی کنند و بزنند و بشکنند دیگر اعتراض نیست بلکه اغتشاش است.

محبی نجم‌آبادی با اشاره به اینکه آن تعداد افرادی که در دانشگاه‌ها شعارهای هنجارشکنانه سر میدهند دانشجو نیستند، اغتشاشگرند گفت: سیستم قضایی باید در مورد اغتشاشگران تصمیم‌گیری کند، در نامه‌ای که بنده هم جزو امضاکنندگان بودم خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به این موضوع شدیم زیرا روز به روز کشته شدن افراد بیگناه بیشتر میشود به ویژه نیروهای بسیج بیگناه که از امنیت این مملکت دفاع میکنند.

بسیجیان بی‌گناه را با سلاح سرد و گرم کشتند

202011107583188905

محبی نجم‌آبادی در ادامه در گفت و گو با دیده بان ایران عنوان کرد: بسیجیان بیگناه توسط سلاح‌های سرد و گرم کشته میشوند و این موضوع سبب آزرده خاطری ما شده است. قوه‌قضاییه باید برخورد قانونی داشته باشد، مجلس مرجع محاربه نیست که بگوید چه کسی محارب است چه کسی نیست! ولی آنچه در این نامه مدنظر بود این است که مجلس خواستار تسریع و اقدام در برابر اغتشاشگران است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر ۹۰۰ شهری که در راهپیمایی روز ۱۳ آبان شرکت کرده و شعار استکبار ستیزی سردادند، از نمایندگان مجلس خواستند تا مجازات افرادی که محاربه کردند تسریع شود ولی این قوه‌قضاییه است که بر اساس مجازات اسلامی مصداق محاربه را میتواند تشخیص دهد.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در مجلس در ادامه به دیده بان ایران گفت: قطعا نگاه تساهلی به افرادی که فریب خورده‌اند و خسارت مادی و معنوی به کسی وارد نکردند، وجود دارد و تعداد زیادی از همین افراد از جمله ۴۰۰ نفر در تهران در شب‌های اول، آزاد شدند .

۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در بیانیه ای، ضمن قدردانی از حافظان امنیت به ویژه نیروهای نظامی و انتظامی از قوه قضائیه خواستند با سرکردگان معترضان برخورد قاطع داشته باشند.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر