کد خبر: 145529
A

استاندار کرمان: نظام اگر برخورد خشن و تند با دانشجویان نمی‌کند بر اساس ناتوانی نیست

استاندار کرمان درباره مسائل اخیر در دانشگاه باهنر کرمان بیان کرد: راجع به اتفاق سلف دانشگاه شهید باهنر ما از قبل آگاهی نداشتیم. ما فقط ۶ نفر دانشجوی زندانی داریم و حتی ممکن است کم‌تر از این تعداد هم شده باشند. نظام اگر برخورد خشن و تند با دانشجویان نمی‌کند بر اساس ناتوانی نیست، بلکه به خاطر جایگاه دانشجو و نقش پیشران دانشجو است که او را از بقیه متفاوت می‌کند

 استاندار کرمان: نظام اگر برخورد خشن و تند با دانشجویان نمی‌کند بر اساس ناتوانی نیست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدمهدی فداکار استاندار کرمان درباره مسائل اخیر در دانشگاه باهنر کرمان بیان کرد: نظام اگر برخورد خشن و تند با دانشجویان نمی‌کند بر اساس ناتوانی نیست، بلکه به خاطر جایگاه دانشجو و نقش پیشران دانشجو است که او را از بقیه متفاوت می‌کند؛ دانشجویی که سه بار دستگیر شده است، صرفا بر اساس هیجان نیست بلکه اهداف مشخصی دارد و این دانشجو شاید در ظاهر دانشجو باشد، اما در حقیقت دیگر دانشجو نیست.

محمدمهدی فداکار در دومین نشست از سلسله نشست‌های «با مسئولین» به مناسبت روز دانشجو به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه هر پیشرفتی که در کشور اتفاق افتاده حاصل تلاش بچه‌های دانشگاه و فعالیت‌های دانش بنیان در حوزه توسعه اقتصاد و فرهنگ بوده اظهار کرد: باید به صورت ویژه در حوزه اقتصاد بچه‌های دانشگاه و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها کار کنند و یکی از دلایلی که دشمن می‌خواهد دانشگاه‌ها را به هم بریزد که البته موفق نشده نیز همین مهم بوده، چون نمی خواهد دانشجویان فعال باشند.

وی با تاکید بر اینکه آرمان‌خواهی یکی از مهمترین وظایف دانشجویان است افزود: باید جوانان و دانشجویان به طور خاص آرمانخواهی داشته باشند. مصلحت اندیشی سم است، البته توجه به واقعیت‌ها انکارناپذیر است و باید آن‌ها را ببینیم تا تحلیل درستی داشته باشیم.

استاندار کرمان در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره شائبه دخالت نمایندگان در انتصاب وی عنوان کرد: نه نمایندگان مجلس و نه هیچکدام از مسئولین در انتخاب این جانب به عنوان استاندار کرمان اثر گذاری نکرده اند. هیچکدام از شخصیت‌های سیاسی استان نمی‌توانند ادعا کنند که در انتصاب بنده به عنوان استاندار نقش داشته اند. بنده اصلا به دنبال استاندار شدن نبوده ام و بنا به دلالیلی این مسئولیت را پذیرفته ام.

فداکار در پاسخی درباره وضعیت معادن استان کرمان اظهار کرد: وضعیت معادن استان مناسب نیست، توسعه مطلوب در صنایع کوچک و پایین دستی که توسط خود مردم باید انجام بگیرد به هیچ وجه شکل نگرفته و تنها ۷ درصد از منابع مربوط به معادن کشف شده است و عمده حساب‌ها و سپرده‌های شرکت‌های معدنی درون استان کرمان می‌باشد و بانک‌های استان از این ظرفیت دارند استفاده می‌کنند.

استاندار کرمان درباره مسائل اخیر در دانشگاه باهنر کرمان بیان کرد: راجع به اتفاق سلف دانشگاه شهید باهنر ما از قبل آگاهی نداشتیم. ما فقط ۶ نفر دانشجوی زندانی داریم و حتی ممکن است کم‌تر از این تعداد هم شده باشند. نظام اگر برخورد خشن و تند با دانشجویان نمی‌کند بر اساس ناتوانی نیست، بلکه به خاطر جایگاه دانشجو و نقش پیشران دانشجو است که او را از بقیه متفاوت می‌کند؛ دانشجویی که سه بار دستگیر شده است، صرفا بر اساس هیجان نیست بلکه اهداف مشخصی دارد و این دانشجو شاید در ظاهر دانشجو باشد، اما در حقیقت دیگر دانشجو نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر