کد خبر: 147349
A
روزنامه گردی #دیدبان_تاریخ ۲۱ دی ۱۳۵۷؛

گزارش نیویورک تایمز درباره ثروت محمدرضا شاه

صفحه اول روزنامه کیهان روز پنجشنبه ۲۱ دی سال ۱۳۵۷ را مشاهده می کنید که تیتر اول آن اختصاص دارد به اعلام برنامه دولت بختیار به مجلس که پایان دادن به اعتصابات و انجام انتخابات آزاد و تغییر در سیاست خارجی ایران از جمله آنهاست.

گزارش نیویورک تایمز درباره ثروت محمدرضا شاه

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ صفحه اول روزنامه کیهان روز پنجشنبه ۲۱ دی سال ۱۳۵۷ را مشاهده می کنید که تیتر اول آن اختصاص دارد به اعلام برنامه دولت بختیار به مجلس که پایان دادن به اعتصابات و انجام انتخابات آزاد و تغییر در سیاست خارجی ایران از جمله آنهاست. از سویی دیگر امام خمینی گفته اند سفر شاه بدون کناره گیری وضع را تغییر نمی دهد. آزادی ۶۵ زندانی سیاسی و اعلام تاریخ بازگشایی دانشگاهها از تیترهای مهم دیگر این روزنامه عصرگاهی هستند. به صفحات داخلی می رویم و به خبری با عنوان گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره ثروتهای شاه بر می خوریم که در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

...77777

نیویورک- خبرگزاری فرانسه - رویتر: 

بر اساس برآورد بانکداران، شاه ایران یکی از بزرگترین ثروتهای خصوصی جهان را که بیش از یک میلیارد دلار بالغ می گردد داراست. روزنامه نیویورک تایمز بر اساس تحقیقات و گزارشهای بانکداران، بنگاههای معاملات ملکی، کارشناسان مالی خاورمیانه و اسناد و اطلاعات منتشره توسط ناراضیان ایرانی گزارش خود را تهیه کرده است.

 این روزنامه می نویسد؛ میزان واقعی دارایی های خانواده پهلوی نامعلوم است اما مسلم است که ثروت خانواده پهلوی در خاورمیانه فقط با ثروت خانواده رهبران سعودی و خانواده کویتی الصباح قابل مقایسه است. نیویورک تایمز می افزاید؛ قسمت اعظم ۲ الی ۴ میلیارد دلار پولی که ظرف دو سال گذشته از ایران به آمریکا منتقل شده به خانواده سلطنتی تعلق داشته است. مهمترین دارائی خانواده سلطنتی، بنیاد پهلوی است که بر اساس گزارش منابع تهران، مایملک شخصی شاه است. در گزارش نیویورک تایمز به فهرست دارایی های خانواده پهلوی که توسط عناصر ناراضی ایرانی منتشر شده و چندین کارشناس آنرا فهرست دقیقی دانسته اند اشاره شده است. بر اساس گزارش منابع ناراضیان، خانواده پهلوی در ۱۷ بانک و شرکت بیمه‌، ۲۵ شرکت و کارخانه فلز کاری، هشت شرکت معدنی، ده شرکت سازنده مصالح ساختمانی‌، ۴۳ شرکت تولید کننده مواد غذایی و ۳۶ شرکت تجاری دیگر دارد. 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر