کد خبر: 147420
A

یک نماینده مجلس: تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: علت اصلی وضعیت بازار، تیم اقتصادی و در راس آن وزیر اقتصاد است.

یک نماینده مجلس: تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علی اصغر خانی درباره وضعیت تخصیص اعتبارات عمرانی بودجه سال جاری و ملاحظاتی که در تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲ باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: تا به امروز ما اصلا از تخصیص اعتبارات عمرانی از سوی دولت در سطح استان‌ها راضی نیستیم و در تخصیص اعتبارات عمرانی واقعا دولت عملکرد ضعیفی داشته است و در تخصیص بودجه عمرانی خیلی عقب هستیم.

وی اظهار کرد: درآمد‌های مالیاتی تا به امروز به میزان پیش بینی شده محقق شده است. در فروش نفت نیز- قیمت فروش را در سال جاری روی ۷۰ دلار بستیم و دولت بعد از جنگ اوکراین و روسیه نفت را روی ۸۰ و ۹۰ و ۱۰۰ دلار فروخته است- درآمد‌های دولت محقق شده است پس دو شاخص کلان درآمدی دولت در لایحه بودجه محقق شده است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در وهله اول باید پرسید مابه التفاوت درآمد فروش نفت کجا رفته است؟ در وهله دوم نیز باید پرسید چرا زمانی که دو درآمد کلان بودجه محقق شده است در استان‌ها و شهرستان‌ها برخی از شاخص‌ها حدود ۵ الی ۱۰ درصد و برخی از شاخص‌های بودجه به میزان صفر درصد محقق شده است؟ ما به عنوان قانون گذار و ناظر متوجه این موضوع نمی‌شویم و دولت باید در این زمینه توضیح دهد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: این سوءمدیریت به سازمان برنامه و بودجه باز می‌گردد و اگر دولت فکری نکند از دو حوزه آسیب خواهد دید.

وی با بیان اینکه در وهله اول دولت باید نسبت به نوسازی تیم اقتصادی خود سریعا اقدام کند، گفت: تغییر رئیس بانک مرکزی تاثیری در بازار نداشت و دیدیم که قیمت دلار چند روز پایین رفت، اما مجددا سیر صعودی را پیش گرفته است. پس علت اصلی وضعیت بازار، تیم اقتصادی و در راس آن وزیر اقتصاد است.

سازمان برنامه و بودجه فریز شده است

خانی در پایان افزود: در وهله دوم باید تغییرات در سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد، امروز سازمان برنامه و بودجه فریز است و به نحوی عمل نمی‌کند که حرکت در سطح کشور ایجاد کند. دوستان در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ امسال اعلام کردند در طرح جدید هدفمندی یارانه‌ها تنها ۴ رقم کالا گران خواهد شد، اما دیدیم ۴ هزار قلم کالا گران شد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر