کد خبر: 147734
A

یک نماینده مجلس: تورم موجود در کشور محصول افزایش قیمت دلار نیست بلکه افزایش قیمت دلار محصول تورم است

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشگین شهر در مجلس گفت: طالبان، طالبان است کشور که نیست حکومت رسمی هم نیست که در جایگاه رسمی پاسخ آنها را بدهیم.

یک نماینده مجلس: تورم موجود در کشور محصول افزایش قیمت دلار نیست بلکه افزایش قیمت دلار محصول تورم است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمود عباس زاده مشکینی، نماینده مردم مشکین شهر در مجلس، درباره کسری لایحه بودجه سال آینده گفت: افزایش قیمت ارز نتیجه تورم موجود در جامعه است. به نظر بنده برخی شیپور را از سرگشادش می‌زنند در حقیقت تورم موجود در کشور محصول افزایش قیمت دلار نیست بلکه افزایش قیمت دلار محصول تورم است. تورم محصول کسری بودجه کشور است که آن هم به به دلیل بزرگ بودن دولت و در نتیجه هزینه کشورداری است. ما هزینه اداره کشور را بسیار بسیار بالا بردیم و بودجه کفاف آن را نمی‌دهد بنابراین دچار کسری بودجه می‌شویم وقتی کسری بودجه اتفاق بیافتد تورم بالا می‌رود و در نهایت قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند.

عباس زاده مشکینی ضمن ارزیابی تورم موجود کشور از منظر امنیتی تصریح کرد: بنده وزارت کشوری هستم چنانچه سالیان سال مدیر کل سیاسی وزارت کشور بودم، بر مبنای این تجربه نگاه متفاوتی نسبت به اعتراض دارم. در حقیقت معتقد هستم که اعتراض در جامعه پویا، زنده و دموکراتیک همانند درد در بدن است. وقتی دردی احساس می‌شود ابتدا ریشه‌های آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. قسمتی از اعتراضات هم به همین ترتیب است در هر صورت وقتی در جامعه دموکراتیک چهار نفر به خیابان می‌آیند و به صورت مسالمت‌آمیز تجمع می‌کنند، حرف‌های منطقی می‌زنند و گاها فریاد می‌زنند یک امر طبیعی است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی این اعتراضات صورت می‌گیرند دشمن از شرایط سوء استفاده می‌کند به نحوی که عده‌ای تحریک می‌شوند، عده‌ای ماموریت پیدا می‌کنند که سوار موج مطالبات به حق شوند و این حرکت را از مسیر اصلی منحرف کنند، لذا باید این گروه‌ها را از هم جدا کرد. بنده معتقد هستم همانطور که رهبر انقلاب گفتند جنگ ترکیبی علیه ایران تحمیل شده است، وقتی جنگ ترکیبی است همه مولفه‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در آن وجود دارد‌ در این شرایط دفاع هم باید ترکیبی شود. نمی‌شود جنگ ترکیبی باشد و تنها از طریق امنیتی با آن برخورد کرد البته باید تدبیر امنیتی هم باشد اما به جای خودش باید صورت بگیرد. در مجموع در جنگ ترکیبی باید تدابیر ترکیبی داشته باشیم.

عباس زاده مشکینی درباره حساب توییتری متعلق به وزارت‌ خارجه طالبان که در پاسخ به واکنش جمهوری ‌اسلامی ایران به تعلیق آموزش زنان در أفغانستان نوشته بهتر است ابتدا خواهران معترض و ناراضی خود را قناعت دهند، یادآور شد: طالبان، طالبان است، کشور که نیست حکومت رسمی هم نیست که در جایگاه رسمی پاسخ آنها را بدهیم. هر وقت طالبان به عنوان عضو جامعه بین‌الملل پذیرفته شد آن وقت می‌شود پاسخ رسمی به آنها داد.

منبع: منیبان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر