کد خبر: 147818
A

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه پاسداران: اروپا اگر سپاه را تروریستی اعلام کند، اعلان جنگ کرده است

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه نوشت: اروپا اگر مرتکب اشتباه تاریخی خود شود و سپاه را تروریستی اعلام کند، درواقع به ایران اعلان جنگ کرده است. ایران البته چهل سال است که حمله و جنگ اروپا را دفع می‌کند و مقاومت کرده است. سپاه نیز با جنگ ناآشنا نیست و بیشتر از اروپاییان که همه اتحادیه اروپا روی هم با کمک امریکا از عهده مشق جنگ روس‌ها برنمی‌آیند و مقابل یک «شاهد»، مثل شمع آب می‌شوند و مثل پروانه بال‌بال می‌زنند، جنگ‌کردن می‌داند!

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه پاسداران: اروپا اگر سپاه را تروریستی اعلام کند، اعلان جنگ کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه پاسداران، اروپا را تهدید به جنگ کرد و نوشت:اروپا اگر مرتکب اشتباه تاریخی خود شود و سپاه را تروریستی اعلام کند، درواقع به ایران اعلان جنگ کرده است. ایران البته چهل سال است که حمله و جنگ اروپا را دفع می‌کند و مقاومت کرده است. سپاه نیز با جنگ ناآشنا نیست و بیشتر از اروپاییان که همه اتحادیه اروپا روی هم با کمک امریکا از عهده مشق جنگ روس‌ها برنمی‌آیند و مقابل یک «شاهد»، مثل شمع آب می‌شوند و مثل پروانه بال‌بال می‌زنند، جنگ‌کردن می‌داند! اما اگر اروپا مثل حمایت از آشوب در ایران اشتباه دیگری بکند، باید سپاه را در خلیج‌فارس ملاقات کند! خلیج‌فارس البته تنها یک گوشه از جهانی است که اروپاییان ممکن است برای عبور و حضور مجبور باشند از سپاه-که می‌خواهند او را تحریم کنند- اجازه بگیرند!

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ جوان در ادامه نوشت: پیرزن‌ها و پیرمرد‌هایی را هم که از سراسر اروپا با اتوبوس و هواپیما جمع کرده‌اند تا به استراسبورگ برسانند و شعار تحریم سپاه را بدهند، بیشتر به کار مرباپختن و ملحفه‌شستن و تمیزکردن دندان‌های مصنوعی‌شان می‌آیند. اروپا قافیه را باخته است، باید مواظب باشد که ردیف را هم نبازد! تا مگر از برخی ردیف‌ها و فهرست‌ها خارج نشود!

سپاه آن‌وقت که همه جهان او را تحریم‌کرده بودند، یک جنگ تمام‌عیار جهانی را هشت‌سال اداره کرد و پیروز میدان شد. سپاهی را که روزی واردات را برایش تحریم می‌کردید و اکنون صادرات نظامی‌اش را تحریم می‌کنید، بهتر بشناسید! اگر سپاه نبود، پاریس و برلین حالا دست خلیفه مسلمین ابوبکر البغدادی بود!

 

مردم ایران اروپا را در تحریم دارو و غذا شناختند. تحریم سپاه، اما برای ملت ایران نپذیرفتنی‌تر از دارو و غذاست، چه سپاه غیرت و ناموس مردم ایران است.

 

اروپا اگر تروریست‌شناس بود، با رشوه‌های سعودی اره‌برقی تغییر مانیفست نمی‌داد! و یمن را هشت‌سال در حلقوم یک رژیم تروریستی رها نمی‌کرد. هرچند یمنی‌ها صاحبان آن سرزمین شگفت‌آور و تنگه باب‌المندب حالا کار را به‌جایی رسانده‌اند که التماس پایان نبرد از سعودی را روی میز دارند. امنیت اروپا را از سپاه دارید. بدانید چه می‌کنید، در غیر این‌صورت باید سپاه را در تنگه‌های راهبردی و عرصه‌های دشوار و در خلیج‌فارس ملاقات کنید!

 

 

در پی ناکامی‌های پی درپی برخی کشور‌های غربی در تزریق ناآرامی و اغتشاش به درون مرز‌های جمهوری اسلامی ایران که با طراحی و پشتیبانی امریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت مالی برخی ارتجاع منطقه‌ای و گروهک‌های تروریستی اجیر شده به عنوان عناصر میدانی رقم خورد، دولت‌های اروپایی و در رأس آن‌ها انگلیس هجمه به نظام جمهوری اسلامی ایران را این بار با طرح مضحک قرار دادن یکی از بازوان مقتدر جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستور کار قرار داده‌اند.

 

پنج شنبه هفته گذشته بود که اعضای مجلس عوام انگلیس طرحی را به تصویب رساندند که از دولت این کشور می‌خواهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. این طرح اگرچه غیرالزام‌آور است، اما به اتفاق آرا به تصویب پارلمان انگلیس رسید. با این حال یک نهاد نظارتی در انگلیس هشدار داده بود اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان «سازمان تروریستی»، تعریف بریتانیا از تروریسم را بی‌ثبات می‌کند و نیرو‌های نظامی متحدان بین‌المللی لندن را در محدوده قانون تروریسم قرار می‌دهد. در همین زمینه جاناتان هال کِی‌سی، رئیس سازمان دولتی «بازبین مستقل قوانین تروریسم» هشدار داد اعلام رسمی سپاه به عنوان گروه تروریستی عواقب گسترده‌ای خواهد داشت. اگرچه برخی کشور‌های اروپایی از جمله آلمان و فرانسه هم از تصمیم نابخردانه انگلیس اعلام حمایت کرده‌اند، اما از همین حالا روشن است که این تلاش به شکست خواهد انجامید و تبعات آن گریبان همین دولت‌ها و متحدان آن‌ها در منطقه و جهان را خواهد گرفت.

 

اروپایی‌ها البته برای تصمیم سیاسی خود علیه تهران، با گسیل مشتی ضد انقلاب اجیر شده، شبیه آنچه چند ماه پیش در برلین آلمان صورت گرفت، می‌کوشند به اقدام خود علیه جمهوری اسلامی ایران رنگ و لعاب حمایت از «مردم ایران» هم بدهند. از این رو روز دو‌شنبه با تدارک گسترده ضد انقلاب به صحنه گردانی منافقین و سلطنت‌طلبان، در اعتراض به آنچه «سرکوب اعتراضات گسترده در ایران» خوانده‌اند، مقابل پارلمان اروپا اتحادیه اروپا در پاریس گرد آمدند و خواستار قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی شدند. بازو‌های رسانه‌ای تروریست‌ها در اغتشاشات سه ماه گذشته، یعنی اینترنشنال و بی‌بی‌سی، هم اقدام به پوشش زنده این تجمع می‌کنند. علاوه بر چند نماینده پارلمان‌های اروپایی که در این تجمع ساختگی سخنرانی کردند، حامد اسماعیلیون، نماینده خودخوانده بازماندگان هواپیمای مسافربری اوکراینی هم -که متهم به تجارت و معامله سیاسی با خون شهدای آن حادثه است - سخنرانی کرد و خواستار قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی اتحادیه اروپا شد. بی‌بی‌سی فارسی که نام‌های شاخص دیگری برای حضور در این به اصطلاح تجمع پیدا نکرده بود، در گزارش خود نوشت: پنج چهره شاخص مخالف حکومت ایران با انتشار توئیتی مشابه از جامعه جهانی خواستند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند. این پنج چهره عبارت بودند از: رضا پهلوی (نانخور بیوه شاه مخلوع)، مسیح علینژاد (ضد انقلاب فراری)، علی کریمی (آتش بیار اغتشاشات اخیر و کسی که صفحه توئیتر خود را فروخته)، نازنین بنیادی (مهره سازمان سیا) و گلشیفته فراهانی (بازیگر فراری). همین نکته کافی است که نشان دهد مدعیانی که تنها نسبت آن‌ها با ملت ایران شناسنامه ایرانی آنهاست، اکنون چگونه به ابزاری برای اهداف استعماری غرب تبدیل شده‌اند.

 

 

چرایی هجمه به سپاه

اقدام اروپایی‌ها در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی که برخی صاحبنظران سیاسی معتقدند در راستای تحت فشار قرار دادن ایران برای گرفتن امتیاز در مذاکرات هسته‌ای طراحی شده، می‌تواند چالش‌های گسترده‌ای را برای آن‌ها ایجاد کند.

 

براساس طراحی غربی‌ها آنچه می‌تواند ایران را به زانو در آورد، تهدید یا حمله نظامی نیست، بلکه «تحریم و تحدید» همه‌جانبه است. از نگاه غرب، «اقتصاد ملی وسازمان‌هایی با نقش تعیین کنندگی همچون سپاه پاسداران» نقطه اصلی و راهبردی آسیب‌پذیری ایران است که می‌توانند به عنوان پاشنه آشیل، به آسانی سیاست‌های ایران را به مرحله تغییر و دگرگونی برساند. به همین دلیل است که تحریم علیه سازمان‌ها و نهاد‌های انقلاب و چهره‌های تعیین‌کننده و مؤثر، و تحدید سیاسی و حقوقی آنها، به عنوان یک ابزار حیاتی در راهبرد سیاست خارجی غرب علیه کشورمان به یک اصل ثابت راهبردی تبدیل شده است. تحریم رفتار‌های ریز و درشت حکومت‌ها، نهادها، تحریم‌های همزمان حقوق بشری، برنامه موشکی، حمایت از تروریسم و سپاه پاسداران از ویژگی‌های اصلی رفتار غرب در شرایط حاضر به شمار می‌آید. برهمین اساس کشور‌های غربی دردستورالعمل عملیاتی خود تأکید دارند که باید گزارش‌های دقیق و به روز از نقش و نفوذ سپاه در بخش‌های مختلف ایران به‌ویژه اقتصاد داشته باشند تا مسیر‌های گریز ایران را مسدود کند.

به دلایلی که در پی خواهد آمد غرب یا نمی‌تواند سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد یا اگر دچار چنین خبطی شد با واکنش‌های غیر قابل پیش‌بینی مواجه خواهد شد.

 

اول اینکه جایگاه قانونی و حقوقی سپاه در قانون اساسی و درحقوق بین‌الملل مانع توفیق کشور‌های غربی برای معرفی این سازمان رسمی و ملی در ردیف گروه‌ها یا سازمان‌های تروریستی در اشکال طرح واحد کشور‌های غربی یا به شکل تصمیمات انفرادی هرکشور خواهد بود. از این رو هر طرحی فاقد پشتوانه حقوقی و مشروعیت قانونی و مقبولیت عمومی درمیان افکارعمومی داخلی و بین المللی است؛ و امکان ایجاد اجماع بین المللی درباره آن نه در شرایط فعلی که در آینده نیز ممکن نخواهد بود. اقدامات، فعالیت‌ها و کارکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درچارچوب مأموریت‌ها و تکالیفی است که قانون اساسی در قانون اساسی به صورت ویژه در ابعاد سیاست داخلی و منطقه‌ای برای سپاه پاسداران و همچنین برای نیرو‌های مسلح که مجموعه سپاه را نیز در برمی گیرد، تعریف و آن را موظف به اجرایی آن کرده است.

 

 

دوم اینکه طبق حقوق بین الملل سپاه بخشی از دولت رسمی محسوب می‌شود و به عنوان یک ارگان رسمی مشروع در یک حکمرانی با مشروعیت و رسمیت بین المللی و فاقد ویژگی‌های یک گروه یا جریان تروریستی است و اقدامات آن نیز درچارچوب قانون و تعاملات رسمی با دولت‌های همسایه انجام می‌شود. از این رو نمی‌توان آن را جزو سازمان‌های تروریستی به حساب آورد. براساس همین استنادات بود که مجلس نمایندگان امریکا درسال ۲۰۱۷ طرح تروریستی سپاه را با این استدلال که ماهیت اقدامات و فعالیت‌های سپاه پاسداران منطبق برمفاهیم و مصادیق سازمان‌های تروریستی خارجی نبوده، آن را از دستورکارخارج کرد.

 

یکی دیگر از نشانه‌های شکست این طرح وجود اختلاف نظر‌های عمیق دربسیاری از کشور‌های غربی برای انجام اقدامات علیه سپاه پاسداران است. هنوز بسیاری از سیاستمداران در اروپا حاضر به همراهی با طرح تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران نیستند. نقش سپاه پاسداران در مبارزه با تروریست‌ها مورد اذعان بسیاری از مقامات اروپایی و غربی است و هرگونه اقدام غربی‌ها برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران در واقع یک ادعای سیاسی با کارکرد عملیات روانی است.

 

نکته پایانی هزینه بالای قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی است، چرا که با اعلام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی اولین چالش کشور‌های غربی در خلیج فارس که امنیت آن بر عهده سپاه است، خواهد بود، زیرا هر کشتی جنگی و غیر جنگی که از منطقه عبور می‌کند باید به یگان سپاه مستقر در آب‌های خلیج فارس، کد و مشخصات خود را اعلام کند. ضمن اینکه این اقدام در صورت عملیاتی شدن اعلان جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران است. مگر می‌شود نهادی را تروریست اعلام کرد و از طرف دیگر مجبور به همکاری با همان مجموعه شد. مجموع این دلایل نشان می‌دهد، اقدام اروپایی‌ها پیش از آنکه جنبه عملیاتی داشته باشد، بیشتر با هدف عملیات روانی و تحت تأثیر قرار دادن اراده جمهوری اسلامی ایران است که روشن است دوران باجگیری سال‌هاست گذشته و آن‌ها باید با واقعیتی به نام جمهوری اسلامی ایران مقتدر و مستقل کنار بیایند. اروپایی‌ها نیک می‌دانند که اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های قهرمان منطقه یعنی سردار سلیمانی در مبارزه با داعش نبود، این گروهک تروریستی اکنون در اروپا خلافت می‌کرد؛ بنابراین هر رفتار و اقدام آن‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌تواند مخاطرات گسترده امنیتی برای آن‌ها در پی داشته باشد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس روز گذشته در واکنش به تحرکات ضدایرانی اخیر پارلمان‌های اروپایی تأکید کرد: هر مصوبه‌ای علیه سپاه پاسداران با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد. سیدنظام‌الدین موسوی تصریح کرد: اگرچه در عالم واقع، تحریم و تروریستی نامیدن سپاه پاسداران توسط کشور‌های غربی فاقد ارزش عملی و صرفاً یک مانور تبلیغاتی پوچ و رذیلانه است، از منظر سیاسی، پارلمان‌های اروپایی بدانند هر مصوبه‌ای علیه سبزپوشان انقلاب با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر