کد خبر: 149329
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

شریعتی، نماینده مجلس: زنان و خواهران ما به شرعیات دین توجه کنند تا نیاز به تصویب قانون جدیدی نباشد

غلامرضا شریعتی درباره تصمیم مجلس جهت ارائه طرحی برای بحث حجاب، به سایت دیده بان ایران گفت: « اگر الزامات قانونی و دستورات شورای عالی فرهنگی اجرا شود، نیاز به مصوبه یا قانون جدیدی ندارد. دست‌اندرکاران این مهم را باید با درایت اجرا کنند. انشالله مردم عزیز به ویژه بانوان و خواهران ما به شرعیات دین هم توجه کنند تا نیاز به تصویب قانون جدیدی نباشد.»

شریعتی، نماینده مجلس: زنان و خواهران ما به شرعیات دین توجه کنند تا نیاز به تصویب قانون جدیدی نباشد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛چند ماهی است که فضای کشور نسبتا آرام شده است و خبری از اعتراضات خیابانی نیست. همچنین با فرمان رهبری هم بسیاری از محکومان اخیر از زندان آزاد شده‌اند. اما پرسش که در این میان پیش می‌آید این است که مسئولان و سیاستگذاران برای دوره پس از اعتراضات چه برنامه‌ای دارند.

غلامرضا شریعتمداری، نماینده مجلس در پاسخ به پرسش که «مسئولان و سیاستگذاران برای دوره پس از اعتراضات چه برنامه‌ای دارند» به دیده‌بان ایران گفت: «آنچه مربوط به اقدام حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر عفو و گذشت بسیاری از جوانانی که به واسطه تبلیغات دروعین شبکه‌های ضد انقلاب به جریان اغتشاشات وارد شده بودند، کار بسیار پسندیده و اقدام پدرانه‌ای بود که از ایشان مشاهده کردیم.»

وی ادامه داد: «مطالباتی هم از گذشته توسط احزاب مختلف به کسانی که تصمیم‌گیرنده بودند، منتقل می‌شد. ما یک جامعه 85 میلیونی با وسعت سرزمینی پهناوری داریم که طبیعی است مشکلات فراوانی در حوزه‌های زیرساختی و اشتغال وجود داشته باشد. بنابراین انعکاس این مطالب به سمع و نظر تصمیم‌گیرندگان کار لازم و واجبی است که به باورم سازمان‌های مردم نهاد که متولی این کار در جامعه هستند، باید نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند. البته مدیران و دست‌اندرکاران باید با سعه صدر و گشاده‌رویی بیشتری پذیرای نظرات سازمان‌های مردم نهاد باشند و بر حل و فصل این مشکلات اهتمام بورزند.»

شریعتی همچنین درباره وظیفه مجلس بیان کرد: «یکی از کارهای اساسی که مجلس شورای اسلامی انجام داد، تسهیل تشکیل روند صدور مجوزهای کسب و کار در سال گذشته بود که رقم قابل توجهی را هم در بودجه سالانه برای رفع بیکاری در نظر گرفته شده است. همچنین عمده جوانان ما می‌توانند از امتیازات کسب و کارهای دانش بینان برخوردار شوند. در بحث جوانی جمعیت و مسکن، بازهم مجلس قانون بسیار خوبی را گذاشته است. امیدواریم دولتمردان ما هم باتوجه به مصوبات مجلس به سمت اجرایی کردن این مصوبات بروند.» این نماینده مجلس ضمن بیان اینکه عمده دغدغه جوانان موضوع تسهیل درآمد است که به واسطه اشتغال محقق می‌شود، افزود: «این تجربه تلخی که برای جوانان رخ داد، باید تصمیم‌گیرندگان را هشیار کند تا دولتمردان و کسانی که دست‌اندرکار نظام هستند، دلسوزانه‌تر کار خود را انجام هستند. ما هم باید بیشتر کار کنیم تا نگرانی جوانان نسب به معیشت را بر طرف کنیم.»

وی همچنین درباره تصمیم مجلس جهت ارائه طرحی برای بحث حجاب، به سایت دیده بان ایران گفت: «تا جایی که بنده اطلاع دارم، قوانین موجود کشور کفاف قانون حجاب و عفاف را دارد یعنی اگر الزامات قانونی و دستورات شورای عالی فرهنگی اجرا شود، نیاز به مصوبه یا قانون جدیدی ندارد. دست‌اندرکاران این مهم را باید با درایت اجرا کنند. انشالله مردم عزیز به ویژه بانوان و خواهران ما به شرعیات دین هم توجه کنند تا نیاز به تصویب قانون جدیدی نباشد.»

نماینده مردم بهشهر در مجلس درباره صحبت‌هایی که از سوی برخی از نمایندگان درخصوص ایجاد شود، گفت: «گاهی شهروندان تماس می‌گیرند ولی من بی‌اطلاع هستم. تاکنون هم طرح یا لایحه‌ای را نه شنیده‌ام و نه دیده‌ام.»

شریعتی همچنین درباره مطرح شدن طرح صیانت در مجلس اظهار کرد: «این طرح هنوز نیامده است. تصمیم‌گیرنده اینترنت، شورای عالی فضای مجازی است. به نظر می‌رسد با آرامشی که در شرایط امنیتی کشور حاکم شده است، دولتمردان و شورای عالی فضضای مجازی تصمیمات جدیدتری را برای برقرار شدن امور مردم می‌گیرند.»

منبع: سایت دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر