کد خبر: 149439
A

کیهان: پوراحمد می دانست که فیلمی را که با حمایت قوه قضاییه ساخته افتضاح است؛ به همین دلیل به جشنواره نیامد

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری به ماجرای عدم حضور این سینماگر در جشنواره فجر پرداخته و نوشته است که عامل اصلی عدم حضور پوراحمد در جشنواره فجر کیفیت افتضاح فیلمی بوده که با حمایت قوه قضاییه ساخته است.

کیهان: پوراحمد می دانست که فیلمی را که با حمایت قوه قضاییه ساخته افتضاح است؛ به همین دلیل به جشنواره نیامد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری به ماجرای عدم حضور این سینماگر در جشنواره فجر پرداخته و نوشته است که  عامل اصلی عدم حضور پوراحمد در جشنواره فجر کیفیت افتضاح فیلمی بوده که با حمایت قوه قضاییه ساخته است. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ کیهان نوشت:«کیومرث پوراحمد» ازجمله سینماگرانی است که در جریان آشوب‌های امسال به زندان رفت؛ البته نه برای مجازات، بلکه برای استفاده از حمایت قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها جهت ساخت فیلم، گذرش به زندان افتاد!

پوراحمد امسال با فیلم «پرونده باز است» در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرد اما در جشنواره حضور نیافت و طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «تهیه‌کننده و بعضی عوامل فیلم مایل بوده‌اند فیلم «پرونده باز است» در جشنواره باشد، اما من، نویسنده و کارگردان... با این همه داغی که بر دل داریم دیگر چه جشنی‌، چه جشنواره‌ای!؟»
 
اما دلیل اصلی پوراحمد از نیامدن به جشنواره این بوده که احتمالا خودش از قبل می‌دانسته چه افتضاحی ساخته و فیلمش با موج انتقاد منتقدان و اهالی رسانه مواجه خواهد شد. چون پوراحمد در شرایطی این‌گونه حالت مخالف گرفته و خود را داغدار این روزها معرفی کرده که وی دقیقا در اوج آشوب‌های امسال، با حمایت قوه قضائیه امکان تصویربرداری فیلم جدیدش در زندان قزل حصار، کانون اصلاح و تربیت و دادگستری تهران را یافته است. جای سؤال است که چطور ممکن است یک فیلم‌ساز، هم از لطف و حمایت قوه قضائیه بهره ببرد و فیلمش را با حمایت نهادهای حاکمیتی چون مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها بسازد و به بهانه داغدار بودن در یک رویداد هنری چون جشنواره فیلم فجر حضور نیابد؟
اینکه اقدام پوراحمد را نمایشی می‌نامیم دقیقا به همین خاطر است که او در زمانی که آشوب‌ها در جریان بوده مشغول رایزنی و همکاری با قوه قضائیه بوده است. در آن ایام او تصمیم نمی‌گیرد که قطع همکاری کند چون منافعی برای خودش در آن زمان متصور نبوده اما در ایام جشنواره، هم به آن دلیل که از حمایت و همکاری با قوه قضائیه نهایت استفاده را کرده و فیلمش را به سرانجام رسانده و هم به این خاطر که در روزهای جشنواره اقدام او مورد توجه واقع می‌شود و از طرفی چون پس از اتمام کار پیش از هرکس دیگری به ضعف‌های فاحش اثرش پی‌برده لذا به قول معروف «روغن ریخته را نذر امامزاده» کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر