کد خبر: 149567
A

دبیر ستاد حقوق بشر ایران: تعداد دوتابعیتی‌هایی که بازداشتند به ۲۰ نفر هم نمی‌رسد

غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: ما دوتابعیتی را به رسمیت نمی‌شناسیم. اگر جرمی مرتکب شوند برابرند و متاسفانه برخی ایران را متهم می‌کنند که با اتباع بیگانه دوتابعیتی بد برخورد می‌شود؟ خیر اینگونه نیست. آمار دوتابعیتی‌هایی که در بازداشتند بسیار اندک است و به ۲۰ نفرهم نمی‌رسد.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران: تعداد دوتابعیتی‌هایی که بازداشتند به ۲۰ نفر هم نمی‌رسد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کاظم غریب آبادی در نشست معاون اول قوه قضاییه با سفرا و دیپلمات‌های مقیم و روسا و نمایندگان سازمان‌های بین المللی گفت: در نظام قضایی ما اهمیت والایی را برای کمک به سازمان بین المللی در تسریع انجام ماموریت هایشان قایل هستیم.

وی درباره سیاست حقوق بشری ایران گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر در عرصه داخلی مبتنی بر حمایت از حقوق بشر است و در عرصه بین المللی مبتنی بر تعامل است.‌ این دو بعد سیاست حقوق بشر ایران در داخل و خارج است.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه ما کاملا معتقد به حقوق بشر و پایبند به حقوق بشر هستیم گفت: ما سه الزام به حقوق بشر داریم و اول اینکه ما یک کشور اسلامی هستیم و حقوق بشر ریشه در ادیان الهی دارد و الزام دیگر اینکه ما قوانین زیادی در عرصه حقوق بشر داریم و نیز همچنین تعهدات بین المللی حقوق بشر ایران را داریم.

غریب آبادی گفت: در عرصه حقوق بین المللی سیاست ما سیاست تعامل است و سه گزارشگر ویژه حقوق بشر را دعوت کردیم و با کشورهای مختلف گفتگوهای حقوق بشری داریم.

دبیر ستاد حقوق بشر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ۹ ماهه اول امسال بیش از ۳۱۰ مورد و در سال گذشته بیش از ۷۳۰ مورد اجرای حکم قصاص از طریق جلب رضایت اولیای دم متوقف شده است.

غریب آبادی درباره حوادث اخیر گفت: برخی کشورها آگاهانه یا نااگاهانه به عنوان تجمعات مسالمت آمیز از حوادث اخیرنام بردند و یک اقدام برنامه ریزی شده در ایران و یک جنگ‌ترکیبی علیه ایران بود.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: در جریان اغتشاشات بیش از ۳ هزار موتور سیکلت و ساختمان و ... تخریب شد. ارزش مالی آن را چه کسی باید بدهد. همچنین بیش از ۷ هزار نفر از نیروهای قانون مصدوم شدند و ۷۰ نفر از مجریان به شهادت رسیدند. همچنین بیش از ۸۰ تروریست در جریان اغتشاشات دستگیر شدند و بیش از ۸ هزار قبضه سلاح سرد و گرم از دست اغتشاشگران از کف خیابان توسط مجریان قانون کشف شد زیرا پروژه کشته سازی داشتند.

وی افزود: در اینستاگرام یک میلیون پست برای تبلیغ و فروش سلاح در زمان اغتشاشات منتشر شد ولی میلیون‌ها صفحه و پست به نام شهید حاج قاسم سلیمانی را حذف کردند. در یک ماه اخیر بیش از ۵۰ هزار حساب جعلی در توییتر باز کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر