کد خبر: 149845
A

کیهان: پلیس در اروپا و آمریکا با شهروندان برخورد خشن دارد اما در قضایای پاییز گذشته جمهوری اسلامی به پلیس اجازه حمل سلاح نداد

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری در بخشی از سرمقاله خود نوشته است: در همین قضایای پاییز گذشته، جمهوری اسلامی به پلیس - که در دنیا تنها قوه مشروع اعمال زور به‌حساب می‌آید - اجازه حمل سلاح نداد و خشونت‌های خیابانی که مورد حمایت همین دولت‌های مدعی غرب بود را با حداکثر سماحت و عطوفت مدیریت نمود.

کیهان: پلیس در اروپا و آمریکا با شهروندان برخورد خشن دارد اما در قضایای پاییز گذشته جمهوری اسلامی به پلیس اجازه حمل سلاح نداد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری در بخشی از سرمقاله امروز خود عنوان کرده است: در بحث حقوق بشر، جمهوری اسلامی با شهروندان خود و شهروندان کشورهای دیگر هنجارهای شناخته شده را مدنظر داشته و برخورد غیرمتعارفی انجام نداده است. در همین قضایای پاییز گذشته، جمهوری اسلامی به پلیس - که در دنیا تنها قوه مشروع اعمال زور به‌حساب می‌آید - اجازه حمل سلاح نداد و خشونت‌های خیابانی که مورد حمایت همین دولت‌های مدعی غرب بود را با حداکثر سماحت و عطوفت مدیریت نمود. در حالی که در همین سال‌ها، دنیا شاهد برخورد بسیار خشن پلیس آمریکا و فرانسه در مواجهه با معترضان مدنی این کشورها بود. بنابراین اصل اینکه خصومت غرب علیه ایران ناشی از سیاست‌های جمهوری اسلامی بدانیم، محل بحث است و موارد نقض جدی دارد.

کیهان در پایان نتیجه گرفت است:  اگر مقاومت ایران و... نبود، امروز از مراکش تا پاکستان دستخوش آشوب و جنگ بود. پس رفتار جمهوری اسلامی، غرب را در وضعیت تشدید خصومت قرار نداده، بلکه مانع موفقیت غرب در خصومت‌ورزی شده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر