کد خبر: 150237
A

محمدیاری: گرانی به خاطر ناکارآمدی مدیران است/ نظارت مجلس را در حوزه‌های مختلف نمی‌بینیم/ وضعیت خوشایند نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره واکنش مجلس به وضعیت گرانی‌ها گفت: تذکر دادم که وقت را نگیرید و بیشتر سمت و سوی مجلس این باشد که ما بتوانیم برای برون رفت از وضعیت فعلی سازوکار و چارچوبی را تعریف کنیم.

محمدیاری: گرانی به خاطر ناکارآمدی مدیران است/ نظارت مجلس را در حوزه‌های مختلف نمی‌بینیم/ وضعیت خوشایند نیست

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدیاری عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم گیلان (تالش / رضوانشهر) درباره بحث طرح سوال از رییس‌جمهور و استیضاح وزرا گفت: من از طرح سوال از رییس‌جمهور خبر ندارم؛ آنچه در مجلس وجود دارد و نمایندگان به دنبال آن هستند. استیضاح وزیر اقتصاد و جهاد کشاورزی به دلیل نابسامانی که امروز در حوزه ارز و همچنین و روزمرگی‌های مردم و کالاهای اساسی است که این موضوع نیاز به تدبیر ویژه دارد و با صحبت‌هایی که وزیر و معاونین او مطرح می‌کنند نمایندگان قانع نشدند و به نظر می‌رسد باید جراحی و راه‌ه‌هایی صورت بگیرد.

ما نظارت مجلس را در حوزه‌های مختلف نمی‌بینیم

محمدیاری در پاسخ به سوال که آیا مجلس در مقابل عملکرد دولت مماشات به خرج نمی‌دهد؟ گفت: بر سر استیضاح‌ها قبول دارم گاهی اوقات نمایندگان کوتاه آمدند. هفته گذشته در نطقی که داشتم گفتم، ما نظارت مجلس را در حوزه‌های مختلف نمی‌بینیم در حالی که نظارت باید پررنگ‌تر شود و به شخص قالیباف و هیات رییسه تذکر دادم که در ماده ۴۵ آیین نامه داخلی کمیسیون تخصصی باید از وضعیت جاری مملکت مطلع باشند، حتما باید وزرا و مسئولان نهادهای مربوطه احضار شوند و بابت نابسامانی توضیح دهند.

جهش قیمت‌هایی که امروز می‌بینیم نشان از ناکارآمدی مدیران است ما نتوانستیم بر اوضاع فائق بیاییم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص ارتباط مشکلات اقتصادی با برجام و تحریم، افزود: این‌ها مکمل هم هستند؛ بخشی به برجام و بخشی به ناکارآمدی مدیران در داخل برمی‌گردد. به هرحال این تحریم‌ها همیشه بوده است، اما امروز این جهش قیمت‌هایی که می‌بینیم نشان از ناکارآمدی مدیران است. ما نتوانستیم بر اوضاع فائق بیاییم؛ بالاخره تجربه، سواد، آگاهی و کارآمدی می‌تواند تأثیرگذار باشد! امروز این مشکلات آه از نهاد مردم درآورده است، یک کیلو گوشت سال قبل همین موقع ۱۵۰ بود امروز ۵۰۰ تومان و ارزی که ۳۰ تومان بود امروز ۵۳ تومان است، این‌ها در روزمرگی مردم تأثیرگذار است. مردم همیشه همراه نظام بودند و در ۲۲ بهمن هم این را نشان دادند آن‌ها به قول و فعل خود عمل کردند و حال نوبت ما است مجلس باید نظارت کند.

اولویت مجلس معیشت مردم و بیکاری است

نماینده مردم گیلان در پاسخ اولویت نخست مجلس در حل کدام موضوع است پاسخ داد: اولویت مجلس معیشت مردم و بیکاری است. ما طرح ساماندهی را داشتیم و هفته گذشته در این خصوص تذکر دادم که وقت را نگیرید و بیشتر سمت و سوی مجلس این باشد که ما بتوانیم برای برون رفت از وضعیت فعلی سازوکار و چارچوبی را تعریف کنیم.

این وضعیت برای ما خوشایند و ایده‌آل نیست

وی در پایان تاکید کرد: ما هیچ زمانی ناامید نیستیم، دستاوردها را باید مطرح کرد ولی این وضعیت برای ما خوشایند و ایده‌آل نیست.

منبع: جماران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر