کد خبر: 150739
A

امام جمعه اصفهان: استکبار جهانی باید بداند ملت ایران راه مقاومت را انتخاب کرده وسختی های مشکلات اقتصادی را تحمل می کند

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان:استکبار جهانی باید بداند ملت ایران راه مقاومت را انتخاب کرده و با عزم و اراده جدی به دنبال زمینه‌سازی ظهور است و به هیچ نحوی تسلط استکبار جهانی و کدخدایی آن را نمی‌پذیرند.

امام جمعه اصفهان: استکبار جهانی باید بداند ملت ایران راه مقاومت را انتخاب کرده وسختی های مشکلات اقتصادی را تحمل می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه روش و عادت پیامبر (ص) روزه گرفتن در روزهای ماه شعبان و عبادت در شب‌ها بود، اظهار داشت: شایسته است جامعه اسلامی نیز به همین روش در ماه شعبان و رمضان عبادی بوده و فضای شهر و استان معنوی باشد.

وی با اشاره به اینکه همیشه افرادی هنجارشکنی می‌کنند و می‌خواهند منکرات را علناً انجام دهند و تذکری دریافت نکنند، ادامه داد: وظیفه همه مردم است که با رعایت قانون تذکر دهند. مسئولان نیز از افرادی که تذکر می‌دهند، حمایت می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روز جوان بیان کرد: جوانان سعی کنند با پیروی از علی اکبر (س) ایمان خود را قوی کنند، اخلاق خوب داشته باشند و عمل صالح انجام دهند. ایمان متوسط برای زندگی متعارف کافی است، اما در زمان‌هایی که نیازمند ایثار جان و مال هستیم ایمان قوی نیاز داریم.

وی با اشاره به نیمه شعبان تصریح کرد: کیفیت بالاتر برای دستیابی به این قله کمال متعلق به افرادی است که مسیر را در دوران غیبت طی می‌کنند. پیامبر اسلام (ص) نیز مشتاق تماشای این افراد هستند و آنان را یاران خود می‌دانند. در دوران غیبت به دو طریق می‌توان با امام زمان (عج) ارتباط برقرار کرد که شامل ارتباط دیداری و یادکردن از ایشان است.

‌آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه استکبار جهانی همیشه به دنبال نابود کردن دین الهی است، گفت: برخی تصور می‌کنند جمهوری اسلامی دشمن تراشی می‌کند. اما ما به دنبال پیشرفت علمی، معنوی و اقتدار خود هستیم در حالی که استکبار جهانی به دنبال تثبیت استثمار خود و سرقت اموال مردم از جمله نفت عراق، سوریه و اموال افغانستان است.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه‌های مختلف به معنای نبود شکایت نیست. کمبودها و گرانی‌ها برای معیشت افراد فقیر و متوسط سختی‌های بسیاری ایجاد کرده است. حاکمان نظام اسلامی باید بیش از این به مردم خدمت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه مسئولان باید اقتصاد ایران را از دلارزدگی خارج کنند، گفت: بانک مرکزی فقط برای 40 قلم کالا به تجارت جهانی نیاز دارد اما در سایر مبادلات می‌توان دلار را حذف کرد. نیازمند برخورد جدی با اخلالگران نظام اقتصادی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی باید بداند ملت ایران راه مقاومت را انتخاب کرده و با عزم و اراده جدی به دنبال زمینه‌سازی ظهور است و به هیچ نحوی تسلط استکبار جهانی و کدخدایی آن را نمی‌پذیرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر