کد خبر: 151849
A

فعال سیاسی: برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات باید فضای سیاسی باز شود

علی‌محمد نمازی گفت: امروز مسئولان تصمیم‌ساز باید دریابند که محدودسازی انتخابات نتیجه‌اش همین است که می‌بینیم.

فعال سیاسی: برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات باید فضای سیاسی باز شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علی‌محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب کارگزاران سازندگی، درباره کاهش اعتماد عمومی جامعه به حاکمیت و دلایل افزایش اعتراضات و کاهش مشارکت سیاسی شهروندان به نامه نیوز گفت: «اگر حاکمیت در موضوع انتخابات واقع‌گرا باشد و واقعیت‌های موجود را خوب تحلیل کند، ریشته‌یابی کند حتما به این نتیجه می‌رسد که اِعمال تنگنا و کاهش رقابت و سخت‌کردن عرصه سیاسی که نماد اصلی‌اش انتخابات است، مثبت نخواهد بود. هرچه جلو آمدیم دیدم که عرصه انتخابات تنگ‌تر از گذشته شد تا حاکمیت دچار یکدستی شد اما نتیجه چه شد؟ آیا این یکدستی مثبت بود؟ خیر امروز می‌بینیم هم اعتماد متقابل دولت و ملت کاهش یافته، اقتصاد وضعیت بسیار بدی را تجربه می‌کند، جامعه دچار مشکلاتی شده است و در عرصه بین‌المللی هم مشکلات بسیاری داریم. این نتیجه یکدست‌شدن حاکمیت است و امروز مسئولان تصمیم‌ساز باید دریابند که محدودسازی انتخابات نتیجه‌اش همین است که می‌بینیم».

او ادامه داد: «اگر حاکمیت به سمت بازکردن فضا حرکت کند، مثلا مجلس یک طرح تهیه کند با عنوان بازگشت به قانون انتخابات زمان امام و همه متوجه اهمیت عنصر رقابت شوند و به مردم اطمینان دهند انتخاباتی رقابتی برگزار می‌کنیم، می‌توان تا حدودی مردم را به انتخابات خوش‌بین و اگر چنین نشود، بسیار بعید است مشارکت قابل قبولی را داشته باشیم و احتمالا انتخاباتی سرد به وجود می‌آید. اوج یکدست‌سازی در دو انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ رخ داد و اگر بازهم بخواهند به سمت اِعمال سلیقه در انتخابات بروند، همین می‌شود که می‌بینیم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «وقتی مجلس متشکل از مردم و دولت منتخب مردم روی کار آید و باتوجه به تجریباتی که در این مدت داشتیم کشور به سمت پیشرفت خواهد رفت. تنش در سیاست خارجی کاهش می‌یابد و وقتی تحریم‌ها رفع و تنش کم شود، محصول چنین انتخاباتی خواهد بود».

نمازی در پایان گفت: «وقتی چنین بشود و داد و ستد و همکاری با کشورهای دیگر آغاز شود و موانع سرمایه‌گذاری رفع شود وقتی برجام را امضا کردیم کلی شرکت برای سرمایه‌گذاری آمدند اگر درست انجام شود همان استقبال برای سرمایه‌گذاری رخ می‌دهد و ظرفیت‌های خالی و معطل‌مانده فعال می‌شود و گشایش‌های خوبی در پیشرفت کشور و معیشت مردم به وجود می‌آید».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر