کد خبر: 151924
A
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان:

مردم ایران همچنان از جمهوری اسلامی پشتیبانی می کنند

حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان: در تمام این سال‌ها دشمن دست از دشمنی خود با انقلاب و جمهوری اسلامی برنداشت،اما ملت فهیم و بصیر ایران از انقلاب اسلامی پشتیبانی کرده و همچنان از جمهوری اسلامی پشتیبانی می کنند و به عهدی که با خدای خود بسته‌اند، پایبند بودند.

مردم ایران همچنان از جمهوری اسلامی پشتیبانی می کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه در نخستین جمعه ماه رمضان در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: حضرت علی (ع) در اهمیت تقوا می‌فرماید "اگر کسی تقوای الهی را در دستور کار خود قرار دهد خداوند در سختی‌ها دست او را می‌گیرد و در آنجا که همه راه‌ها بر او بسته است خدا به داد او می‌رسد."

وی با بیان اینکه سختی‌ها در دنیا و آخرت وجود دارد و آنچه که راهگشای ما خواهد بود اهل تقوا بودن است، گفت: ماه رمضان تمرینی برای تقویت تقوای الهی و جلب رضایت پروردگار در تمام شئون زندگی است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه انسان یک موجود مختار بوده و خداوند اختیار را به او داده تا مسیر را انتخاب کند، افزود: آدمی این استعداد را دارد تا مسیر هدایت مستقیم را طی کند و مابقی انسان‌ها را هم به مسیر الهی دعوت کند و هم می‌تواند مسیر سقوط و نزول را طی کند و عمر خود را به تباهی بکشد.

وی با بیان اینکه سیر تکامل انسان وقتی سرعت بیشتری می‌گیرد که دینداری را در خود تقویت کرده و خود را در راستای مأموریت انبیای الهی و ائمه اطهار (س) قرار بدهد، ادامه داد: تمام جنگ و نزاع‌هایی که در دنیا وجود دارد، ناشی از تربیت ناصحیح است.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه ما باید خودمان را در مسیر هدایت و تربیت انبیا و اولیای الهی قرار بدهیم و به ریسمان الهی چنگ بزنیم، بیان کرد: تربیت اسلامی و دینی نیاز به برنامه دارد و بخشی از این برنامه در ماه رمضان آمده که انسان را به سمت عبادت، روزه، تواضع و دوری از گناه می‌برد.

وی با بیان اینکه اسلام برنامه تنظیم شده‌ای برای تربیت انسان دارد، گفت: خداوند روزه بر انسان واجب کرد و روزه گرفتن اجرای بخشی از نظام تربیتی خداوند است؛ انسان بر اثر روزه به تقوای الهی دست پیدا می‌کند و خود را در برابر خداوند پاسخگو می‌داند.

وی با اشاره به اینکه در کنار برنامه مناسب باید زمینه و بستر لازم برای تربیت انسان وجود داشته باشد و این زمینه به دست خود انسان است، افزود: تا زمینه تربیت فراهم نشود انسان نمی‌تواند در مسیر برنامه تربیت قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه کسانی که بستر لازم را در خود فراهم نکردند به سمت انزوال می‌روند و از مسیر اصلی فاصله می‌گیرند، گفت: این افراد در برابر هر فرمانی از خداوند که قرار می‌گیرند سرکشی کرده و در برابر هر حقیقتی لجاجت می‌کنند و تبدیل به انسانی می‌شود که از انسانیت فقط ظاهر آن را دارد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها نفسانیت را بر انسانیت مقدم می‌دانند و خود را در مسیر فساد و گناه قرار داده و این بستر را در خود تقویت می‌کنند، افزود: انسان باید بستر گناه و زشتی و پلیدی را در خود از بین ببرد و اجازه ندهد زشتی‌ها در او جای رشد داشته باشند؛ ماه رمضان فرصت مناسبی برای تربیت دینی و اسلامی و حاکم کردن انسانیت در درون خود و شکست نفسانیت است.

ی در بیان خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت سالروز وفات آیت‌الله بروجردی اظهار داشت: این مرجع عالیقدر نقش مهمی در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی داشت و شخصیت مهم جهان اسلام حضرت امام خمینی (ره) را تربیت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با گرامیداشت 12 فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم ایران در این روز با حضور در پای صندوق‌های رای به جمهوری اسلامی رای قاطع آری دادند.

وی با اشاره به اینکه در تمام این سال‌ها دشمن دست از دشمنی خود با انقلاب و جمهوری اسلامی برنداشت، افزود: اما ملت فهیم و بصیر ایران از انقلاب اسلامی پشتیبانی کرده وهمچنان از جمهوری اسلامی پشتیبانی می کنند  وبه عهدی که با خدای خود بسته‌اند، پایبند بودند.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری باید سرلوحه کار همه ما قرار بگیرد و تلاش کنیم که به فرمان رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانیم، ادامه داد: اولین نیاز و اساس کشور این است که مردم در حکمرانی کشور نقش اساسی و جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی نگاه، رای و نظر مردم تعیین کننده است، بیان کرد: حاکمیت سیاسی کشور مبتنی بر نظر مردم در چارچوب قانون اساسی کشور است و برای همین انتخابات برگزار می‌شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در واقع استقلال سیاسی کشور مبتنی بر حضور مردم است، گفت: محور دوم جامعه اعتقادات دینی و باورهای اسلامی مردم است و این مردم بودند که برای جاری شدن احکام الهی در جامعه خون خود را تقدیم کردند و شهید شدند و در حوزه فرهنگی نیز باید استقلال وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در بخش معیشت و اقتصادی باید نیازمندی‌های مردم فراهم شود و این حق مردم است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی متناسب با نیاز مردم در سخنرانی اول سال و نامگذاری سال راهبردهای مناسب را اعلام فرموده و امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اولین مخاطب شعار سال مسئولان کشور و دولت انقلابی هستند که باید در راستای کاهش تورم کشور و رشد تولید تلاش کرده و تمام سیاست‌های دولت و امکانات را در این راستا بسیج کند، گفت: مسئولان باید شب و روز خود را صرف تحقق شعار سال کرده، کسانی که این توانایی را ندارند کنار گذاشته و از افراد توانمند استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مخاطب بعدی تحقق شعار سال مردم هستند که با جلوگیری از اسراف و استفاده از تولیدات داخلی می‌توانند خود را هماهنگ و همراه کنند، بیان کرد: باید پویش‌های مردمی برای حمایت از تولید و جلوگیری از اسراف و تجمل‌گرایی راه‌اندازی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه مخاطب سوم رهنمودهای مقام معظم رهبری رسانه‌ها هستند که اولاً باید امیدبخشی کنند و در مرحله دوم کمک دولت برای اقناع سازی جامعه در رشد تولید باشند، افزود: امروز باید همه ما دست به دست هم داده و در کنار هم تلاش کنیم تا گفتمان رهبر معظم انقلاب محقق شود.

وی در پایان خطاب به مسافران نوروزی اظهار داشت: در طول مسافرت با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هم جان خود و هم جان دیگران را حفظ کنید و به هشدارها و توصیه‌های پلیس برای برقراری نظم و امنیت در جامعه توجه داشته باشید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر