کد خبر: 152241
A

معاون رییس جمهور: نمایندگان انگیزه ای برای استیضاح وزرا ندارند

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در این مدت هیچ موردی بین دولت و مجلس نداشته‌ایم که مساله‌ای ایجاد کند. دو مورد استیضاح داشتیم که یک مورد درباره وزیر صمت بود که نظر نمایندگان ادامه کار فاطمی امین بود و یک استیضاح هم در کمیسیون لغو شد.

معاون رییس جمهور: نمایندگان انگیزه ای برای استیضاح وزرا ندارند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیدمحمد حسینی درباره برنامه‌های معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری در حوزه تعامل با نمایندگان مجلس در سال برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم بیان کرد: ما تاکید کردیم که دستگاه‌های دولتی اطلاع رسانی به موقع به نمایندگان داشته باشند. در همین زمینه وزارت صمت سامانه پیامکی راه‌اندازی کرده و اخبار مربوط به خود را برای نمایندگان ارسال می‌کند تا نمایندگان در جریان کارها قرار بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه من تذکر نمایندگان را به وزرا منتقل می کنم و خودم هم با نمایندگان صحبت انجام می دهم، اظهار کرد: به عنوان مثال زمانیکه نماینده‌ای کلی گویی کرده و مثلا بیان می‌کند که مدیران کم‌کارند، ما می‌گوییم به صورت مصداقی بیان کنید. ما از سویی تذکرات نمایندگان را بررسی کرده و اگر این تذکرها درست باشد، آن را پیگیری می کنیم تا امور اصلاح شود. گاهی هم ممکن است نماینده اطلاعی نداشته باشد و ما به او گزارش می دهیم که در این حوزه که تذکر داده است، چه کارهایی انجام شده است. رویکرد ما همکاری با مجلس است و آمار نشان می دهد که تعامل بهتری با نمایندگان نسبت به دوره‌های گذشته داشته‌ایم. ما همین رویکرد را در سال ۱۴۰۲ با مجلس دنبال می‌کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه دولت از نوع تعامل با مجلس راضی است، گفت: در این مدت هیچ موردی بین دولت و مجلس نداشته‌ایم که مساله‌ای ایجاد کند. دو مورد استیضاح داشتیم که یک مورد درباره وزیر صمت بود که نظر نمایندگان ادامه کار فاطمی امین بود و یک استیضاح هم در کمیسیون لغو شد. الان هم چند استیضاح مطرح است، ولی مراحل قانونی هیچ‌کدام از آنها در مجلس طی نشده است. ما با نمایندگانی که این استیضاح‌ها را مطرح کرده‌اند وارد گفت وگو شده‌ایم و آنها دیگر انگیزه اولیه برای استیضاح را ندارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر