کد خبر: 152319
A
مدیر حوزه علمیه تهران:

کیفیت و کمیت کشف حجاب ها بیشتر می شود/ صبر مردم تمام شود، خودشان دست به اقداماتی می زنند/ جمهوری اسلامی صبوری کرده، ادامه دادن این مسأله اصلاً به نفع نظام نیست

مدیر حوزه علمیه تهران؛عزیزانی را که از اصناف مجوز کسب به مغازه‌ها داده‌اند، مکلف کنند که هیچ فروشنده‌ای در مغازه‌ها، پاساژها، هایپراستارها و غیره نباید بدون حجاب باشد و اگر بود با او برخورد کنند. در قدم سوم مجموعه دستگاه‌‌های دولتی و بانک‌ها مکلف شوند به افرادی که رعایت حریم شرع و قوانین شرع و نظام و جامعه را نمی‌کنند، خدمات ندهند و در مرحله چهارم و نهایی متروها، اتوبوس‌ها، وسایل حمل و نقل مکلف شوند به کسانی که حریم جامعه را رعایت نمی‌کنند خدمات ندهند.

کیفیت و کمیت کشف حجاب ها بیشتر می شود/ صبر مردم تمام شود، خودشان دست به اقداماتی می زنند/ جمهوری اسلامی صبوری کرده، ادامه دادن این مسأله اصلاً به نفع نظام نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به جایگاه ماه مبارک رمضان در تهذیب نفس و به تبع آن تأثیر این ماه بر جامعه اسلامی بیان داشت: در زمینه حجاب چند مسأله روشن و مسلم است؛ اول اینکه «حجاب» یکی از ضروریات دین اسلام و به خصوص مکتب اهل بیت (ع) است و آیات زیادی از قرآن کریم اصل حجاب، محدوده حجاب و لزوم توجه به مسأله حجاب را بیان می‌کند.

وی افزود: همچنین در قانون اساسی و در قوانین قضایی ایران اسلامی، مسأله حجاب و محدوده آن مشخص شده است و بی‌حجابی به عنوان یک جرم مسلم تلقی شده است. بنابراین در این ۲ نکته جای هیچ شک و شبهه‌‌ای نیست.

گلایه‌مندیم که چرا در مسأله بی‌حجابی این قدر منفعل عمل می‌شود

حجت‌الاسلام رحیمی صادق ابراز داشت: آنچه الان باعث تعجب جامعه اسلامی به خصوص مردم متدین، علما و حوزویان شده است، سکوت عجیبی است که در مسؤولان نسبت به این مسأله مشاهده می‌شود. مراد من از مسؤولان، فقط مسؤولان دولتی نیست، هر سه قوه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از بزرگواران درباره اجرای قانون حجاب می‌‌گویند ما در قانون کمبود داریم و مشکل داریم. از سویی دیگر ما منکر زحمات این سه قوه نیستیم، آن‌ها برای رفع نابسامانی‌‌های اقتصادی و خرابی‌های عجیبی که بر جای مانده است، تمام تلاششان را می‌کنند و انصافاً باید از زحماتشان تقدیر و تشکر کنیم، اما واقعا گلایه‌مندیم که چرا در مسأله بی‌حجابی این قدر منفعل عمل می‌شود؟

بی‌حجابی به همین محدوده‌ای که هست باقی نخواهد ماند

مدیر حوزه علمیه استان تهران خاطرنشان کرد:‌ اگر وضع به همین صورت پیش برود، ما دچار چند مشکل بزرگ خواهیم شد، اولاً بی‌حجابی به همین محدوده‌ای که هست، باقی نخواهد ماند و کیفیت و کمیت آن روز به روز با تلاشی که دشمنان ما دارند و بعضی‌ها هم بی‌مبالات هستند، محدوده‌اش گسترش پیدا خواهد کرد و بی‌‌حجابی متوقف نخواهد شد.

وی گفت:‌ عوارض مخرب دیگری که در سایه بی‌حجابی رخ می‌دهد، به هیچ وجه جامعه و نظام ما نمی‌تواند با آن‌ها کنار بیاید و برخورد خواهد شد. دوم اینکه صبر مردم متدین ما به پایان خواهد رسید و ممکن است خودشان دست به اقداماتی بزنند، آن وقت جامعه دچار نابسامانی و هرج و مرج خواهد شد؛ بنابراین به هیچ وجه وضعیت موجود قابل پذیرش نیست.

حجت‌الاسلام رحیمی صادق اظهار داشت:‌ اگر نظام ما نظام اسلامی و حکومت، حکومت اسلامی است و ما در مقابل احکام اسلامی سکوت کنیم و کاری نتوانیم انجام دهیم، چیزی از نظام اسلامی باقی نخواهد ماند؛ ضمن اینکه تأکید می‌کنم این مسأله به حجاب هم متوقف نخواهد شد و روزه‌خواری و مباحث دیگر هم پشت‌‌بند این دامن‌گیر جامعه اسلامی ما خواهد شد.

وی افزود:‌ نکته دیگری که حائز اهمیت است، اینکه باید کار تبیینی و اثباتی توسط همه دستگاه‌‌های دینی و فرهنگی کشور در امر حجاب صورت گیرد که حوزه علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما و همه دستگاه‌‌ها در این مسأله باید نقش داشته باشند.

چهار راه‌حل برای برچیدن بی‌حجابی

مدیر حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: اما بخشی از اقدامات در مواجهه با بی‌حجابی اقدامات سلبی است. عرض ما این است که دولتمردان عزیز از محدوده خودشان شروع کنند و بزرگوارانی که کارمند این نظام هستند چه در فرودگاه، چه در شرکت‌‌های مسافرتی، چه در بیمارستان‌‌ها و غیره ابتدا از درون خودشان به صورت تدریجی شروع کنند. در کنار دولت باید دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و مجلس ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: درست است که جامعه دچار التهاباتی بعد از اغتشاشات اخیر شد و نظام اسلامی صبوری کرد تا دامنه اغتشاش‌ها گسترش پیدا نکند، اما ادامه دادن این مسأله اصلاً به نفع نظام نیست. راهکار اجرایی که به نظرم می‌آید، این است که به صورت تدریجی باید وارد شد. امروز کلیپ‌‌هایی از سازمان‌های دولتی و شرکت‌های دولتی پخش می‌‌شود که برخی از آن‌ها همه حیثیت و اعتبارشان را از مجوزهای دولت گرفته‌اند و در کلیپ‌های تبلیغاتی بانوان مکشفه و بی‌‌حجاب هستند، این اصلاً قابل قبول نیست.

حجت‌الاسلام رحیمی صادق بیان داشت: در قدم دوم عزیزانی را که از اصناف مجوز کسب به مغازه‌ها داده‌اند، مکلف کنند که هیچ فروشنده‌ای در مغازه‌ها، پاساژها، هایپراستارها و غیره نباید بدون حجاب باشد و اگر بود با او برخورد کنند. در قدم سوم مجموعه دستگاه‌‌های دولتی و بانک‌ها مکلف شوند به افرادی که رعایت حریم شرع و قوانین شرع و نظام و جامعه را نمی‌کنند، خدمات ندهند و در مرحله چهارم و نهایی متروها، اتوبوس‌ها، وسایل حمل و نقل مکلف شوند به کسانی که حریم جامعه را رعایت نمی‌کنند خدمات ندهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر