کد خبر: 152651
A

احمد خاتمی: به داد مردم متدین برسید که دلشان از بی‌حجابی‌ها خون است/ مردم می‌خواهند ببینند که آیا دولت و نظام به وظیفه خود عمل می‌کند یا خیر/ کشورها برای توافق با ایران نوبت گرفته‌اند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: تورم مشکل مردم ما بوده و صابونی است که به تن همه خورده است اما وفاداران به انقلاب انتظار دارند که معیشت آنها سامان پیدا کند و جلوی گرانی‌های افسارگسیخته گرفته شود.

احمد خاتمی: به داد مردم متدین برسید که دلشان از بی‌حجابی‌ها خون است/ مردم می‌خواهند ببینند که آیا دولت و نظام به وظیفه خود عمل می‌کند یا خیر/ کشورها برای توافق با ایران نوبت گرفته‌اند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران ظهر امروز (۱۸ اردیبهشت ماه) در نماز جمعه این هفته که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان آیت‌الله صدر، آوینی و صیاد شیرازی، درباره نامگذاری سال ۱۴۰۲ گفت: نامگذاری‌های سالانه توسط رهبر انقلاب یک تشریفات نیست؛ بلکه حاصل تأمل، فکر و کارشناسی‌های فراوان برای کشف مشکل کشور و پیدا کردن راه‌حل و درمان آن است. این نامگذاری نقشه راه سال برای مسئولان است تا طرح‌ها، لوایح و برنامه‌های آنها به نحوی باشد که بتوانند تورم را مهار کنند و رشد تولید را محقق سازند.

وی با تاکید بر اینکه نامگذاری سال حکیمانه بود، بیان کرد: تورم مشکل مردم ما بوده و صابونی است که به تن همه مردم ما خورده است اما وفاداران به انقلاب انتظار دارند که معیشت آنها سامان پیدا کند و جلوی گرانی‌های افسارگسیخته اقتصادی گرفته شود؛ انتظار دارند تورم مهار شود و این مهار همراه با رشد تولید باشد چراکه اگر تورم مهار شود و رشد تولید صورت نگیرد دچار رکود خواهیم شد.

خاتمی اظهار کرد: اینکه رهبر انقلاب این دو موضوع یعنی مهار تورم و رشد تولید را توأمان مورد تأکید قرار دادند به همین علت است. البته باید بدانیم مشکل اقتصادی ما مربوط به امروز نیست؛ بلکه نزدیک به یک دهه است که با آن درگیر هستیم. مقام معظم رهبری نیز در این مدت هر ساله هوشیارانه شعارهای اقتصادی را انتخاب کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: تاکید بر مسائل اقتصادی به معنای آن نیست که مشکلات فرهنگی نداریم؛ اما مسئله اقتصادی در این ایام و سال‌ها موضوع اصلی بوده و چه بسا در برخی مواقع، زیربنای بخشی از آسیب‌های فرهنگی بوده است.

وی خطاب به مسئولان کشور، تصریح کرد: جامعه قرآنی سه ویژگی دارد؛ اول باید امنیت داشته باشد چراکه زیربنای همه توسعه‌ها، امنیت است و در فقدان این شاخصه، اقتصاد، فرهنگ و توسعه‌ای وجود نخواهد داشت.

ویژگی جامعه قرآنی داشتن اقتصاد آباد و مرفه برای همه مردم است

خاتمی افزود: آرامش و اطمینان ویژگی دوم جامعه قرآنی است. مردم نباید دلهره و اضطراب داشته باشند. ویژگی سوم جامعه قرآنی داشتن اقتصاد آباد و مرفه برای همه مردم است. بنابراین نامگذاری و شعارهای سالانه در سمت و سوی این است که ب این جامعه قرآنی نزدیک شویم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با مسئولان نظام، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام با ایشان، خطاب به آنها فرمودند که تحولات سیاسی به سمت تضعیف جبهه دشمن پیش می‌رود. در ادامه این دیدار، کدهایی را بیان کردند و فرمودند آمریکای اوباما ضعیف‌تر از آمریکای جورج بوش بود. آمریکای ترامپ ضعیف‌تر از اوباما شد و حالا آمریکای بایدن، ضعیف‌تر از آمریکای ترامپ است و دنیا به این واقعیت اعتراف کرده است.

کشورها برای توافق با ایران در نوبت هستند

وی یادآورد شد: آمریکا اعلام کرده بود که قصد ایجاد جبهه عربی علیه ایران را دارد، اما امروز نتیجه عکس اتفاق افتاده است. شاهد هستیم که توافق ایران و عربستان صورت گرفته و دیگر کشورها نیز برای توافق در نوبت هستند. ترامپ در این باره گفت که اگر من بودم اجازه این توافق را نمی‌دادم.

خاتمی تاکید کرد: در آمریکای لاتین که حیاط خلوت آمریکا بوده، هر دولتی سر کار می‌آید، نتیجه رأی مردم آنها به ضدآمریکایی‌ها است و این نشان می‌دهد آنها به مطلوب خود دست نیافته‌اند.

ناکامی دشمن وعده خداوند است

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: از طرف دیگر، آمریکا می‌خواست کشور ونزوئلا را زیر و رو کند. برای این کشور رئیس‌جمهور انتخاب کرد و لشکر و پول بسیار در اختیارش قرار داد اما ناکام ماند. این ناکامی دشمن وعده خداوند است چراکه بنا بر آیات قرآن، خداوند نقشه آنها را نقش بر آب می‌کند.

وی درباره تزلزل بی‌سابقه در رژیم صهیونیستی بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند که گرفتاری‌های هولناک امروز در رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده در طول ۷۵ سال عمر این رژیم منحوس، بی‌سابقه است. مهاجرت‌ها غوغا کرده و به نزدیک دو میلیون می‌رسد و نمی‌خواهند در این بلاد غصبی زندگی کنند.

خاتمی بیان کرد: در طول چهار سال، چهار نخست وزیر عوض کرده‌اند و ائتلاف‌های حزبی آنها هنوز شکل نگرفته، متلاشی می‌شوند. دوقطبی شدیدی در سراسر این رژیم سر گرفته و تظاهرات صدها هزار نفری در شهرها با شعار مرگ بر حاکمان جنایتکارشان در جریان است. در این شرایط آنها بسیار مستأصل هستند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند که من گفته بودم اسرائیل ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند اما گویا خودشان عجله دارند و می‌خواهند زودتر از بین بروند. این نیز وعده خداوند است. اسرائیل گنبد آهنین تشکیل داد با این وجود صد موشک به رژیم صهیونیستی اصابت کرد و این گنبد تنها توانست مقابل تعداد اندکی از موشک‌ها را بگیرد.

روز قدس یادگار امام و نماد زنده بودن ملت مسلمان ایران است

وی با اشاره به اینکه هفته آینده روز قدس است، یادآور شد: روز قدس یادگار امام و نماد زنده بودن ملت مسلمان ایران است. مردم باشکوه شرکت خواهند کرد چراکه این رویداد اهمیت ویژه دارد و موجب تضعیف این رژیم رو به زوال خواهد شد و کسانی که در دفاع از حق به صحنه آمده‌اند را تقویت خواهد کرد.

خاتمی با اشاره به آخرین وصیت امیرالمومنین علی (ع) گفت: راهپیمایی روز قدس، یادآوری یار مظلوم بودن و ضد ظالم بودن است و عمل به وصیت حضرت علی (ع) همان «مرگ بر اسرائیل» است.

وی ضمن یادآوری بیانات رهبر انقلاب درباره حجاب عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که حجاب یک مسئله شرعی است. هرکس که دین‌باور است حجاب‌باور است و به آن عمل می‌کند. بنا بر بیانات ایشان کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است. امام خمینی (ره) از اولین هسته‌های انقلاب بر حجاب تاکید کرد و فرمود که حجاب به خصوص در ادارات باید رعایت شود.

خاتمی یادآور شد: این بی‌حجابی‌ها عادی نیست و پشت صحنه این اتفاق فروریختن بنیان خانواده و آرامش روانی جامعه است. یک تئوریسین آمریکایی می‌گوید اگر به دو رکن در جمهوری اسلامی ضربه بزنیم ایران ساقط می‌شود، اول ولایت فقیه و دوم حجاب که اگر حجاب را بزنیم، ولایت فقیه را هم زده‌ایم؛ البته در جواب به آنها می‌گوئیم کور خوانده‌اید و این آرزو را به گور خواهید برد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: بی‌حجاب‌ها نیز جز این ملت هستند و اگر بدانند دشمن در پشت صحنه چه شرارت‌هایی را دنبال می‌کند دست از این رفتار نادرست برمی‌دارند.

وی بیان کرد: خوشبختانه وزارت کشور بیانیه خوبی را درباره حجاب منتشر کرد. شرط مهم این ملت برای تحسین، آن است که این بیانیه شعار نباشد. مردم می‌خواهند در عمل ببینند که آیا دولت و نظام به وظیفه خود عمل می‌کند یا خیر. شرط بعدی آن است که در موضوع حجاب همه نهادهای مربوطه وارد شوند چراکه یک نهاد نمی‌تواند به تنهایی این عملیات عظیم را دنبال کند.

دل مردم متدین از بی‌حجابی‌ها خون است

خاتمی اظهار کرد: همه کسانی که در این عرصه مسئولیت دارند باید کمک کنند. این کشور اسلامی است، شهدا رفتند تا در این کشور اسلام حاکم شود نه آنکه بی‌حجابی بیاید. هنوز هم شهید می‌آوردند و همه این شهدا بر حجاب تاکید داشته‌اند. دل مردم متدین از بی‌حجابی‌ها خون است، به داد برسید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: همه چیز در این کشور باید بر محور قانون باشد، حتی در مقابله با بی‌حجابی، اقدام خودسرانه و بی‌قانون صورت بگیرد، همین اقدام خلاف شرع است. قانون‌شکنی منکر و بی‌حجابی نیز منکر است.

وی افزود: همه باید امر به معروف و نهی از منکر را با زبان قرآنی و مؤدبانه داشته باشیم. اما اگر کار به عمل رسید بگذارند دستگاه‌ها قانونی و مسئولین مربوطه اقدام کنند؛ چراکه کارهای خودسرانه و بی‌حساب و کتاب کار را خراب می‌کند و حرکت مقدس مبارزه با بی‌حجابی را از بین خواهد برد.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر