کد خبر: 152742
A
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قم:

باید با بی حجاب ها و بی عفت ها مواجهه امنیتی و انتظامی داشته باشیم

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم: ما در مقوله بی حجاب ها و بدحجاب ها دستان و اراده دشمنان انقلاب اسلامی و ساماندهی آنان در این زمین را می بینیم و در برخورد با سرویس های امنیتی و جاسوسی دشمنان و کسانی که کاسب بی حجابی و بی عفتی در جامعه هستند، مواجهه امنیتی و انتظامی داشته باشیم.

باید با بی حجاب ها و بی عفت ها مواجهه امنیتی و انتظامی داشته باشیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع حجاب در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به ضرورت و اهمیت رعایت حجاب اسلامی در کشور اظهار داشت: با توجه به سیاست هایی که سازمان تبلیغات اسلامی دارد، جمع بندی که به مسئله حجاب به وجود آمده این است که ما از چند مقوله وارد این مسئله شویم و جمیع جهات را در نظر داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: مقوله حجاب به معنای کشف حجاب یک مسئله است و به معنای برهنگی، هرزگی و تن نمایی نیز مسئله دیگری است و آن چیزی که امروزه در جامعه برجسته شده است، حجاب به معنای کشف حجاب است و دادن طرح های مناسب باید در راستای مسئله مورد نظر عفاف و حجاب صورت پذیرد.

حجت الاسلام شعبان زاده با اشاره به اقدامات سراسری مطرح در مسئله حجاب بیان داشت: چند راهبرد و اقدام اساسی در مسئله حجاب در دستور کار خود قرار داده است که اولین راهبرد این است که قانون موجود در زمینه حجاب به عنوان این که مسئله ای است که باید همه مردم جامع از آن تبعیت کنند، تبدیل به فرهنگ کنیم.

وی در ادامه افزود: دومین راهبرد، احیای گفتمان ترویج، اقناع سازی و تبیین است و تنها با ابزار قانون نمی توانیم رفتار سازی کرده و تلقی عموم مردم نسبت به حجاب را اصلاح کنیم و راهبرد سوم، راهبرد گفتمان تربیت پایه است و باید با اصلاح سبک زندگی به سراغ اصلاح رفتارها و پوشش های مخاطب جامعه رفت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی راهبرد چهارم را راهبرد اقدام انتظامی و امنیتی دانست و اظهار داشت: یعنی ما در مقوله بی حجاب ها و بدحجاب ها دستان و اراده دشمنان انقلاب اسلامی و ساماندهی آنان در این زمین را می بینیم و در برخورد با سرویس های امنیتی و جاسوسی دشمنان و کسانی که کاسب بی حجابی و بی عفتی در جامعه هستند، مواجهه امنیتی و انتظامی داشته باشیم.

رسانه، مهمترین متغیر بی عفت سازی و عفیف سازی افراد جامعه 

وی در ادامه افزود: پنجمین راهبرد، راهبرد رسانه پایه است و می توان با مدیریت حکمرانی فضای مجازی و رسانه های کشور که مهمترین متغیرها در بی عفت سازی و عفیف سازی افراد جامعه در کشور هستند با این مقوله برخورد و مبارزه کرد.

حجت الاسلام شعبان زاده ابراز کرد: ششمین راهبرد، راهبرد ترکیبی اعم از اقدامات قانونی، گفتمانی، تربیتی، رسانه ای و امنیتی است و با اجرای این راهبردها با مقوله بی حجابی و بدحجابی برخورد خواهد شد.

تقسیم اجرای راهبردها بین ارگان های مربوطه

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: درباره اجرای راهبردهای مطرح شده در مسئله حجاب، بین ارگان های مربوطه تقسیم کار صورت پذیرفت که مسئولیت و مأموریت سازمان تبلیغات در این مسئله پیگیری و اجرای راهبرد گفتمانی با اقناع سازی و تقنین است و یکی از ابعاد کار گفتمانی این است که مسئله بی حجابی یک مسئله اجتماعی فرهنگی است.

گفتمان بازگشت اقتدار سیاسی برای مقابله با بی حجابی

وی در ادامه با اشاره به تصمیم دیرهنگام در اغتشاشات اخیر کشور اظهار داشت: برخی تصمیم‌های دیرهنگام در اغتشاشات اخیر سبب تضعیف اقتدار سیاسی برای اعمال قانون برای کسانی که کشف حجاب و بی حجاب بودن شد و به همین صورت راهبرد دوم سازمان تبلیغات اسلامی گفتمان بازگشت اقتدار سیاسی از نظر افکار عمومی برای مقابله با بی حجابی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه های فرهنگی سازمان تبلیغات برای عفاف و حجاب اظهار داشت: یکی از برنامه های ما ارتباط با یک سوم از دبیرستان های دخترانه استان قم و اجرای گفتمان زیست عفیفانه با مدیران مدارس و عناصر تاثیرگذار بر دانش آموزان است و با همکاری نزدیک آموزش و پرورش در ۶۵ مدرسه استان شورای زیست عفیفانه شکل گرفته است.

وی در ادامه افزود: سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به تقویت برنامه های نشاط آور و جذاب ناظر به نیازهای خانواده، کودکان و نوجوانان در بوستان های استان به دنبال صیانت از امر عفاف و حجاب و پاسخگویی به سوالات و شبهات مخاطبان است و این نیز یکی از برنامه‌های این سازمان می باشد.

ایجاد روشنگری برای ۹۰۰۰ بانوی فعال فرهنگی استان قم

حجت الاسلام شعبان زاده ابراز کرد: ایجاد روشنگری برای ۹۰۰۰ بانوی فعال فرهنگی استان قم در مقوله عفاف و حجاب در شب های ماه مبارک رمضان یکی دیگر از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی استان است و در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی، مجتمع فاطمه الزهرا(س) و مجتمع نور برای فعالان و کنشگران انقلابی قم و جامعه مداحان برای روشنگری درباره مسئله حجاب، به اجرا درآمده است و به آنان آموزش و سازماندهی صورت داده می شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی در پایان اظهار داشت: دوره تربیتی سه ساله، حداقل برای ۳ هزار نفر از دختران در مدارس استان قم در نظر گرفته شده است که با هدف معرفی سبک زندگی اسلامی از طریق مجموعه های تربیت محور که خانم هستند در نظر گرفته شده است که انجام خواهد پذیرفت.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر