کد خبر: 153811
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

سیاهکلی، نماینده مجلس: از طرف دولت با من هم تماس گرفتند که از استیضاح وزیر صمت عقب‌نشینی کنم/ فاطمی امین صلاحیت این پست را ندارد، بعید است که آرای اعتماد نمایندگان را جلب کند

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره لابی‌های وزیر صمت با مجلس برای منصرف شدن از استیضاح و دادن وعده به نمایندگان به دیده‌بان ایران گفت: امروز هم با من تماس گرفتند ولی آن شخصی که تماس گرفت، نمی‌دانست من محور استیضاح هستم. به من گفت از طرف دولت ماموریت داریم که با شما صحبت کنیم تا از استیضاح کوتاه بیایید یا رای اعتماد دهید. شاید هم به این امر نتوان ایراد گرفت چون دولت مایل است وزیرش را حفظ کند اما این نماینده‌ها هستند که وکیل مردم‌اند و باید به وظایف‌شان عمل کنند

سیاهکلی، نماینده مجلس: از طرف دولت با من هم تماس گرفتند که از استیضاح وزیر صمت عقب‌نشینی کنم/ فاطمی امین صلاحیت این پست را ندارد، بعید است که آرای اعتماد نمایندگان را جلب کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حواشی بر سر ادعای احمد علیرضابیگی، نماینده مجلس مبنی بر اینکه در دور قبلی استیضاح وزیر صمت،  بیش از 70 ماشین شاسی‌بلند به برخی نمایندگان برای منصرف کردن آن‌ها داده شد، ادامه دارد. علیرغم تکذیب این ادعا توسط حراست مجلس و وزیر صمت، علیرضابیگی باز هم بر گفته‌های خود تاکید کرد.

لطف الله سیاه‌کلی، عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس که از موافقان استیضاح فاطمی امین است درباره بحث دادن خودرو به نمایندگان، به دیده‌بان ایران گفت: «اخباری که گفته می‌شود مربوط به استیضاح قبلی است. می‌گویند در استیضاح قبلی آنهایی که طرفدار وزیر بودند و به استیضاح رای ندادند از وزیر خودرو گرفتند که در این خصوص هم من اطلاعی ندارم.»

وی ادامه داد: «آقای فاطمی امین تکذیب کردند و بنده هم بعید می‌دانم که خدایی نکرده نماینده‌ای چنین کاری کند. در دوره قبلی هم من جزو موافقین استیضاح بودم و این بار هم محور استیضاح هستم. در مورد صحت ادعای مطرح شده، اطلاعی ندارم ولی اگر تخلفی صورت گرفته باید بررسی و برخورد شود.»

سیاهکلی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا ممکن است در جلسه‌ای که وزیر صمت در استیضاح قبلی با نمایندگان داشت، اهدای خودرو مطرح شده باشد، گفت: «ایشان همین الان هم این کار را می‌کنند. امروز هم با من تماس گرفتند ولی آن شخصی که تماس گرفت، نمی‌دانست من محور استیضاح هستم. به من گفت از طرف دولت ماموریت داریم که با شما صحبت کنیم تا از استیضاح کوتاه بیایید یا رای اعتماد دهید. شاید هم به این امر نتوان ایراد گرفت چون دولت مایل است وزیرش را حفظ کند اما این نماینده‌ها هستند که وکیل مردم‌اند و باید به وظایف‌شان عمل کنند.»

این نماینده مجلس افزود: «ما باید ببینیم مردم از وزیر راضی هستند یا نه؟ فعالیت‌های اقتصادی وزیر را در سفره شان لمس می‌کنند یا نه؟ تاکنون کسی به من تذکر نداده که چرا علیه وزیر اقدام می‌کنی بلکه خیلی هم تشکر کردند چراکه به نظر آن‌ها آقای فاطمی امین صلاحیت این پست را ندارد. فکر می‌کنم مردم از عملکرد وزیر صمت رضایت ندارند. دولت اگر این را قبول ندارد، نظرسنجی کند.»

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره شانس گرفتن رای اعتماد فاطمی امین از نمایندگان به سایت دیده بان ایران گفت: «باتوجه به اینکه دولت در جهت ترمیم کابینه تغییراتی داده است، فکر می‌کنم یکی از این تغییرات باید وزیر صمت باشد. گزارش‌هایی که وزیر در جهت رشدهایی که داشته ارائه داده، منطبق بر واقعیت نیست. همان جلسه که در کمیسیون برای دفاع از خود آمدند که رای هم نیاوردند، به ایشان گفتم که آمادگی دارم با هر شخصی که شما می‌گویید یا حتی خودتان مناظره داشته باشم و ثابت کنم مفهوم این آمارها رشد نیست. بنابراین فکر نمی‌کنم آقای وزیر این بار موفق به کسب رای اعتماد شود و دولت انشاالله باید به فکر جایگزین باشد.»

منبع:سایت دیده بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر