کد خبر: 154009
A

یک عضو کمیسیون امنیت ملی خبر داد؛ مقدمات بازگشایی سفارت ایران و عربستان در حال انجام است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای فعال‌سازی سفارتخانه‌های ایران و عربستان یکسری مقدمات لازم است که در حال انجام است و سپس تبادل سفرای دو کشور انجام خواهد شد.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی خبر داد؛ مقدمات بازگشایی سفارت ایران و عربستان در حال انجام است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ وحید جلال‌زاده رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توسعه سیاست همسایگی در دولت سیزدهم، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصولی دولت سیزدهم که در رأی اعتماد وزیر امور خارجه و در برنامه‌های کلان رئیس‌جمهور در ابتدای دولت مطرح شد، پیگیری سیاست همسایگی بود.

وی بیان کرد: سیاست تقویت ارتباط با همسایگان به خوبی در دولت پیگیری شده است. ما تاکنون در آسیای میانه، در حوزه خلیج فارس و در شرق کشور با اکثریت همسایگان خود رابطه‌ای متعادل و متوازن برقرار کردیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که با برخی از کشورها در آسیای میانه داشتیم، در دولت سیزدهم برطرف شده است و ما الان در رابطه مناسبی با این کشورها قرار داریم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست اخیر دولت در تنش زدایی با برخی از کشورهای منطقه در حوزه خلیج فارس از جمله امارات، بحرین و عربستان، سیاست درست و خوبی بوده است، البته ما از این رویکرد انتظار بهره برداری در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی را هم داریم.

جلال‌زاده درباره آخرین وضعیت بازگشایی سفارت‌های ایران و عربستان، گفت: برای فعال‌سازی سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دو کشور یکسری اقدامات و مقدمات لازم است که در حال انجام است و سپس تبادل سفرای دو کشور انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: تاکید ما آن است که از سرگیری روابط ایران با کشورهایی مانند عربستان باید تأثیرات خود را در حوزه اقتصادی و سیاسی و برای ملت‌های منطقه هم داشته باشد. عربستان و ایران دو کشور بسیار مهم در جهان اسلام و منطقه هستند و اگر این دو کشور با هم رابطه خوب و متوازن داشته باشند، به نفع ملت‌های منطقه است و همچنین می‌توانیم در آینده و در مواجهه با دشمنان جهان اسلام رویکرد بهتری را شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از سیاست تقویت روابط با همسایگان و تنش‌زدایی دولت حمایت می‌کند. البته ما منتظر بهره‌برداری های سیاسی و اقتصادی از تنش زدایی با کشورهایی چون عربستان و تقویت سیاست همسایگی هستیم و باید آثار آن را در عمل ببینیم.

منبع: مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر