کد خبر: 154107
A

امام جمعه تفت: خالی شدن حوزه های علمیه تهدیدی برای نظام است

حجت الاسلام علی محمدگُلوردی: یکی از خطراتی که نظام اسلامی و جهان اسلام را تهدید می کند، خالی شدن حوزه های علمیه است که باید برای ورود طلاب جدیدالورود به حوزه تلاش کرد.

امام جمعه تفت: خالی شدن حوزه های علمیه تهدیدی برای نظام است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام علی محمد گُلوردی در جلسه طلاب و فضلای تفت که در مدرسه أمیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: دیدار طلاب و فضلا با یکدیگر از برکات این جلسات است که می تواند مثمرثمر باشد.

وی ابراز داشت: یکی از خطراتی که نظام اسلامی و جهان اسلام را تهدید می کند، خالی شدن حوزه های علمیه است که باید برای ورود طلاب جدیدالورود به حوزه تلاش کرد.

امام جمعه تفت با اشاره به آیه آخر سوره کهف، خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یُوحی‌ إِلَیَّ أَنَّما إِلهُکُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَمَنْ کانَ یَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لا یُشْرِکْ بِعِبادَهِ رَبِّهِ أَحَداً / بگو: «من فقط بشری هستم مثل شما؛ (امتیازم این است که) به من وحی می‌شود که تنها معبودتان معبود یگانه است؛ پس هر که به لقای پروردگارش امید دارد، باید کاری شایسته انجام دهد، و هیچ کس را در عبادت پروردگارش شریک نکند!».

حجت الاسلام گُلوردی بیان داشت: یکی از پیام های این آیه این است که اگر چیزی را که در شأن انسان نیست، به انسان نسبت می دهند، باید اعلام کند و بگوید که چنین نسبتی صحیح نیست.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به دستاوردهای نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز طلبگی سختی های گذشته را ندارد و امکانات مناسب تری نسبت به گذشته وجود دارد؛ در گذشته حتی به ما ناسزا می گفتند؛ اما دست از طلبگی نکشیدیم و با افتخار به راه خود ادامه دادیم.

امام جمعه تفت در پایان به درخواست مردم تفت اشاره کرد و گفت: با توجه به گستره جغرافیایی تفت و تعداد بالای روستای آن، مردم این منطقه، جدایی حوزه انتخابیه تفت از میبد و داراشدن نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی را خواستارند و ان شاءالله مسئولان مربوطه، توجهات لازم را داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر