کد خبر: 154280
A
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

جدی ترین انتخابات دنیا در ایران اسلامی برگزار می شود

آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بزرگترین تکریم یک ملت این است که آن ملت قادر باشد خودش سرنوشت خود را بنویسد خود برای خود تصمیم بگیرد مراکز حساس تصمیم گیری در اختیار خود ملت باشد.

جدی ترین انتخابات دنیا در ایران اسلامی برگزار می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله سید حسن عاملی در این دیدار با بیان اینکه تبریک گفتن به معنای طلب برکت است تصریح کرد: شهید ثانی می گوید اگر در کنار یک قلعه بایستی و گرگ ها هم به دنبال تو باشند و تو هم در برابر قلعه مدام بگویی اعوذ، اعوذ، پناه به این قلعه می‌برم سلامتی حاصل نمی شود و در آخر گرگ ها تو را تکه تکه می کنند باید به داخل قلعه وارد بشوید تبریک گفتن برکت می آورد اما برنامه‌ریزی لازم داریم یک مدیریت آرمانی می‌طلبد و اقدامات فاخر می خواهد.

وی افزود: الان مسئله این است که اقتدار با عظمت ما در قرن های گذشته به کل شکسته است کشوری که از شمال به بربر وصل بود زمانی به دیوار چین متصل بود تمام کشورهای اطراف ایران زمانی جزیی از کشور ما بودند هر طرف را نگاه می کردید متعلق به ما بود، یک پروفسور مشهور ترکیه ای و استاد دانشگاه آکسفورد و رئیس اسبق توپ قاپی به من گفت اگر ایران نباشد ما تاریخی نداریم الان فیلم هایی تاریخی که در ترکیه پخش می شوند غالباً برگرفته از تاریخ شخصیت های ایرانی است سفیر ایران در زمان آتاتورک می گفت لذت بزرگ آتاتورک این بود که مرا صدا می کرد به من می گفت از تاریخ ایران برایم حرف بزن! اما چه شد که ما این گونه افول کردیم و تنها ۴۰ درصد زمان صفویه در دست ما باقی مانده است ؟

وی با بیان اینکه شاهان و رهبران نالایقی روی کار آمدند و نتوانستند پایاپای تحولات علمی دنیا حرکت کنند تصریح کرد: خرمشهر سه بار توسط دولت عثمانی و انگلیس اشغال شد و در هر بار بخشی از ایران را جدا کردند تا دست از اشغال خرمشهر بردارند در نتیجه هیبت کشور و غرور مقدس ملت ما شکست و آخر سر در زمان پهلوی اول و دوم کار به جایی رسید که انگلیس و آمریکا از شدت طمع هر چند سال یک بار بخشی از کشور را جدا می کردند؛ بحرین ، بخش مهمی از آرارات و بخش عمده ای از سیستان و بلوچستان و… را جدا کردند ملت ما هم از سر ناچاری تماشا و در عذاب غیرت می سوخت خاک کشور ناموس کشور و به منزله مادر است وقتی ناموس را غارت کنند آیا می‌توانستیم نگاه کنیم ؟ علم وزیر دربار می گوید وقتی شاه به دستور آمریکا تصمیم گرفت بخش عظیمی از سیستان و بلوچستان را از ایران جدا کند من گریه کردم شاه گفت چرا گریه می کنی؟ گفتم چرا گریه نکنم الان انگار بخشی از بدن من را جدا و جلوی … می اندازند شاه پرسید کل درآمد ما از کل سیستان و بلوچستان چقدر است؟ گفتم چهل هزار تومان گفت آیا ارزش دارد که برای چهل هزار تومان گریه کنی؟!!!

آیت الله عاملی اضافه کرد: فاجعه بزرگتر از این نمی شود که پادشاه یک مملکت به ارزش خاک کشور خود این گونه نگاه کند در حالی که برای یک وجب خاک کشور ما نمی توان قیمت گذاشت علم می گوید من قرار داد را امضاء نکردم خدا به هویدا لعنت کند او امضاء کرد مصیبت فقط مسئله تمامیت ارضی نبود بلکه کشور از جهت علمی به شدت افول کرد شما دوران قاجار و پهلوی را نگاه کنید هیچ تحول علمی وجود ندارد در این دوره های تاریک ما هیچ سهمی در تولید دانش جهانی نداشته ایم در حالی که تمام حیثیت کشور وابسته به تحولات علمی است در حال حاضر تحولات علمی در دنیا به حد اعجاز رسیده است قدرت بهره وری به معجزه تبدیل شده است سرعت تحولات علمی به حدی است که اگر ملتی از آن عقب بماند قطعاً در آینده مسلوب اراده خواهد شد.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین رسالت های آموزش و پرورش این است که دانش آموزان عزیز را واقف بکند که چرا ما انقلاب کردیم خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش نسل انقلابی را در کنار نسل جدید قرار بدهد تا نسل جدید سوال کند که چرا انقلاب کردید؟ نسل معاصر آن زمان تاریک را ندیده اند نسل معاصر باید بداند که در ادوار گذشته خبری و اثری از حاکمیت ملی نبود بزرگترین تکریم یک ملت این است که آن ملت قادر باشد خودش سرنوشت خود را بنویسد خود برای خود تصمیم بگیرد، مراکز حساس تصمیم گیری در اختیار خود ملت باشد ملت ما فقط در دوران انقلاب اسلامی به این تکریم بزرگ دست یافت، جدی ترین انتخابات دنیا در ایران اسلامی برگزار می شود  ملت ما به راحتی در یکی از انتخابات گذشته رئیس مجلس خبرگان را کنار گذاشت حضرت امام فردی بود که هیچ وقت بنی صدر را قبول نمی کرد اما چون ملت به وی رای داد، امام نیز به اراده ملت احترام گذاشت اگر نسل معاصر در جای نسل انقلابی قرار می گرفت آیا می توانست شاهد غارت خاک، افول علمی ، زوال حاکمیت ملی و استقلال سیاسی باشد؟ آیا ممکن بود ما به افول علمی و غارت خاک کشور عزیز تماشا کنیم اگر آن وضع ادامه پیدا می‌کرد کشور چه عاقبتی پیدا می کرد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی آخرین فرصت را برای ملت بزرگ ما ایجاد و ترمز افول را گرفت عنوان کرد: تحولات علمی که الان در جمهوری اسلامی پیدا شده در چند هزار سال دیده نشده است این هفته  اسرائیل خطاب به سران  آمریکا گفت شما از چه تحریمی صحبت می‌کنید در حالی که ایران به ۵۰ کشور سلاح صادر می‌کند در حالی که سابقاً ایران دست نیاز به حافظ اسد  دراز کرده بود که به ما سلاح بدهید! به قذافی محتاج بود تا افسران لیبی صنعت موشک را در ایران راه بیندازند! شاه چنین تراث شومی را به ارث گذاشته و رفته بود اگر دولت شاهنشاهی موشک داشت هشت سال دفاع مقدس اتفاق نمی‌افتاد و ۲۲۰ هزار جوان جان خود را از دست نمی داد .غرض از نقل این مطالب این است که یک معلم و یک کارگر متوجه باشند که در چه سنگر خطیری خدمت می کنند. سنگر،سنگر اعتلا و اقتدار کشور و برون رفت از وضعیت شکننده تاریخی است که موجودیت کشور را تهدید می کند سنگر، سنگر موجودیت کشور است.

وی ادامه داد: بنابراین معلم در کلاس و  کارگر در سنگر تولید باید اعتقاد به قدسیت کار خود داشته باشند ما در کنار همه مشکلات در سنگرهای حساسی مثل سنگر علم و تولید باید به سر این مطلب واقف بشویم که چرا کشور ما مستهدف شده و بی نظیر ترین تحریم و محاصره را برای ما درست کرده اند همه منافذ به روی ما بسته شده است دشمن غدار حتی در داروهای بیماری های خاص هم به ما رحم نکرده است آمریکایی ها رئیس یک بانک عراقی را به خاطر اینکه قرار بود پول های ایران را پرداخت کند برکنار کردند بعد از سفر رئیس بانک مرکزی ایران به عراق و توافق به پرداخت پول سریعاً آمریکایی ها در عراق حاضر شده و مانع از پرداخت شدند نظیر این مسئله در امارات اتفاق افتاد ما نمی گوییم در این مشکلات اقتصادی سوء تدبیر وجود ندارد اما چنین محاصره هایی برای هیچ کشوری اتفاق نیفتاده است.

آیت الله عاملی تصریح کرد: وقتی دشمن حتی در دارو هم رحم نمی‌کند معنای آن این است که تمام اصول انسانی در این جنگ تمام عیار کنار گذاشته شده است ؛ غیرت، شرف ، احساس های انسانی ،فضیلت های اخلاقی و جوانمردی باید خود را در جنگ نشان دهد، رسول خدا (ص) برای جنگ منشور با عظمتی تدوین کرده است پیامبر می فرمود با تشنگی کسی را نکشید با سم انسانی را نکشید با کودکان و پیران کاری نداشته باشید درختان را نشکنید به مجروح حمله نکنید در حال  جنگ اموال دشمن را به خود او تحویل دهید در جنگ خیبر مسلمان ها از شدت فقر گوشت مکروه می خوردند به یک باره خبر رسید که دام‌های یهودیان در خارج از قلعه مانده است رسول خدا(ص) فرمود همه دواب را در ورودی قلعه جمع کنید سپس به یهودی ها گفت درب قلعه را باز و دام ها و گوسفندان خود را تحویل بگیرد دنیای معاصر به چنین اندیشه ای شدیداً نیاز دارد .

وی با اشاره به تحولات اخیر در سودان خاطر نشان کرد: حادثه سودان قاب تصویری از قساوت وحشتناک جامعه به اصطلاح جهانی است در حال حاضر ملت مظلوم و مسلمان سودان در آتش وحشتناکی می سوزد افرادی که در سودان زندگی می کنند دو راه دارند یا باید با گلوله بمیرند یا با مرض! اروپا ، آمریکا و اسرائیل عمداً این جنگ را درست کردند تا افکار عمومی دنیا را از وضعیت بسیار اسف بار فلسطینیان و از جنایات تکان دهنده اخیر اسرائیل در غزه ، جنین، نابلس غافل کنند یعنی روی خون بی گناهان، مصالحه  و معامله کردند. سودان بزرگترین کشور اسلامی دنیا است حدود ۳۰ سال پیش غربی ها گفتند آنقدر زمینه جنایت و خون ریزی در سودان درست می کنیم که خودشان راضی به تجزیه شوند آنگاه با سلاح های اسرائیلی دو میلیون انسان کشته شد عمر البشیر را هم در لیست سیاه و دولت سودان را تحت تحریم قرار دادند تا تسلیم شوند در نتیجه جنوب سودان که نفت خیز ترین منطقه سودان است از سودان جدا و به دست اسرائیل افتاد.

 وی گفت: در این دنیا بی رحم آمریکا و اروپا به داد ما نخواهند رسید این ها تفکرات بسیار ناپاک و خطرناک درباره مسلمان ها دارند و می‌گویند ۸۰۰ سال از دست دولت عثمانی خون دل خورده ایم بنابراین ۸۰۰ سال باید خون به دل مسلمان ها بکنیم دولت عثمانی تا وین و بالکان پیش رفته و کل آفریقا را در اختیار گرفته بود چرا آنها با ایران هسته ای مخالفند؟ می گویند اگر  ایران به توان هسته‌ای برسد و دوباره یک کشور اسلامی رشد کند ، دولت عثمانی جدید در برابر ما ایجاد می‌شود.

آیت الله عاملی گفت: ۸ سال یک جنگ جهانی کوچک را برای ما درست کردند چه گناهی کرده بودیم؟ یک آمریکایی گفته است انقلاب ایران به جز طاعون همه چیز را تجربه کرده است اما از قضا اسکنجبین صفراء فزود عمده پیشرفت های عظیم نظامی کشور در اثر جنگ هشت ساله اتفاق افتاد موشک های پیشرفته نقطه زن، پهبادها ، زیردریایی ها ، ماهواره ها و ماهواره برها، جنگنده ها و…   هدیه بزرگ انقلاب اسلامی برای امنیت و تمامیت ارضی کشور است همه این ها مرهون معلم و دستان پر برکت کارگران عزیز است کارفرمایان و صنعتگران اگر بخواهند به کسی افتخار کنند او کسی نیست جز معلم. یک سرمایه گذار در روزگار ما که مواجه با خطرات بزرگی در عرصه سرمایه گذاری است از سر عشق پول خود را به جای معاملات کاذب پر سود به عرصه تولید آورده است این عشق را معلم در وجود او محقق کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش های دیگر بیانات خود گفت: با آموزش معلم است که عرق ملی و احساس جمعی درست می شود و انسان ها مبتلی به فاجعه مال راکد نمی شوند طبق روایت درد مال راکد در روز قیامت از هر دردی بیشتر است رکود مال به این است که انسان ثروت خود را در بانک، در املاک، در دلار و سکه حبس کند از  برکت نفس معلم است که یک تولید کننده به جای خارج کردن سرمایه خود از کشور می‌گوید التهاب بازار را تحمل می‌کنم، حق بیمه کارگر را تحمل می کنم بحران کارگری را تحمل می کنم ، تبعات تحریم را تحمل می کنم ، سوء ادب و سوء تدبیر بعضی از مدیران را تحمل می کنم اما عزت کارگر را تامین می کنم سود اصلی من این است که ۸۰۰ کارگر در کنار سفره من بنشینند عزت جوان ها تامین و نهاد مقدس خانواده برای جوانان شکل بگیرد خانواده یعنی کانون عفت و کانون پایه گذاری نسل صالح و سالم، به نظر من کارفرمایان بزرگ طلایه‌داران حرکت فرهنگی هستند کسی که سرمایه‌گذاری می‌کند کار فرهنگی انجام می‌دهد چون بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه تظاهری از فقر و نداری است.گاهی من فرد بیکاری را به یک مجتمع صنعتی معرفی می کنم تا اشتغال او درست شود فرد بیکار به محض اشتغال در آن مجموعه صنعتی مرخصی می گیرد چرا ؟ چون مقدمه ازدواج او فراهم گردیده است چنین توفیقی برای یک کارفرما هزاران بار از نماز امثال من بالاتر است.

وی در مقام بیان مطالبه از آموزش و پرورش گفت: اول مطالبه ما تقویت بنیه علمی در آموزش و پرورش است قدرت مدیریت باید در این عرصه خود را نشان دهد. دشمن موضوع مسمومیت ها را ایجاد کرد تا به بنیه علمی کشور ضربه بزند آینده ما در گرو علم و پیشرفت های علمی است باید علم به ثروت تبدیل شود در روزگار ما عرصه های بسیار پر برکت برای تولید ثروت درست شده است حتی بالاتر از نفت، اصل ثروت در بذر و ژن است با تغییرات ژنتیکی ثروت های محیرالعقول تولید کردند.

آیت الله عاملی افزود: دومین مطالبه ، تقویت بنیه اخلاقی دانش آموزان است دانش آموزان شایسته است آراسته به ادب و نزاکت باشد هنگام بیدار شدن و موقع خداحافظی دست و صورت والدین خود را ببوسند وقتی یک جوان در آینده در دوراهی ها قرار بگیرد اگر از ابتداء با نگاه  هیبت به پدر خود نگاه کند در این دوراهی ها و اضطراب ها شدیداً به مشورت احتیاج دارد و به حرف پدر و مادرش گوش خواهد داد.

امام جمعه اردبیل گفت: توجه شود که گاهی انسان در حالت ثانوی قرار می گیرد در حالت اولیه همه چیز تامین است اما در حالت ثانوی کمبودها فرد و جامعه را فرا می گیرد در چنین شرایطی ما نباید مصالح کلان جامعه ، ملت و دین خود را فدای کمبود ها بکنیم یک معلم عزیز باید از جهت نیاز مادی تامین گردد اما اگر به این نقطه آرمانی نرسیدیم اقتضای آن کوتاهی در مسئولیت نیست  حقوق نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان ها که از طرف مقام معظم رهبری پرداخت می شد سال های متمادی  مبلغی بود که هیچ کس آن را باور نمی کند  به همین جهت آنها غالباً با پول منبر زندگی خود را تامین می کردند و می کنند حال در چنین شرایطی نباید لطمه به مسئولیت آرمانی بخورد در شرایط ثانویه یک انسان متعهد نباید مصالح کلان را رها کند و در یک کلمه نباید روی عزت کشور و شرف ملت، مصالحه شود و صد البته باید تمام مسئولین تلاش کنند که هیچ وقت شرایط ثانوی در کشور پیدا نشود.

وی افزود: ائمه اطهار در شرایط ثانوی کار و به مسئولیت خود عمل کردند قرار نبود سر حضرت علی(ع) شکافته شود و حضرت زهرا(س) در میان در و دیوار بماند قرار نبود بدن امام حسین(ع) زیر سم اسب ها پایمال شود اما  به یک باره ترتیب را به هم ریختند (و ازالتکم عن مراتبکم التی رتبکم الله) و شرایط ثانویه ایجاد شد اما در شرایط ثانویه نرفتند انزواء پیشه یا قهر کنند بلکه تلاش کردند تا با حساسیت ، دین خالص را عرضه کنند.

آیت الله عاملی در خاتمه گفت: امامان ما با دقت تمام به فقه اهل سنت نگاه کرده اند تا اگر انحرافی پیدا شد تذکر دهند برای همین است که می‌گویند فقه شیعه حاشیه بر  فقه اهل سنت است موسی بن جعفر(ع) چرا هارون را تایید نکرد و ۱۱ سال در زندان ماند؟ این حاشیه بر فقه اهل سنت است چون می‌خواست دین خالص را نشان بدهد دین هیچ گاه نمی گوید اطاعت از حاکم جائر واجب است امام حسین چرا به کربلا آمد؟ چون خواست بگوید دین امضاء نمی‌کند که اطاعت از حاکمیت جائر واجب است. ببینید چقدر خوب و عالی در  شرایط ثانویه به وظیفه خود عمل کرده اند سومین مطلبی که از آموزش و پرورش می خواهیم بصیرت سیاسی است در جنگ روحی و روانی که با هزاران کارشناس خبره این جنگ و با  بیش از ۲۰۰ کانال هوایی و هزاران سایت جرار شکل گرفته دانش آموزان عزیز ما باید پناهگاه خوبی داشته باشند و الا قطعاً در زمین دشمن بازی می کنند این پناهگاه جز آموزش و پرورش و معلمین عزیز جای دیگری نیست دشمن با سوار بر امواج با افکار و اندیشه های بسیار خطرناک که حتی بعضی از آنها از بمب اتمی هم خطرناک تر است وارد خانه های ما و وارد زندگی دانش آموزان ما شده است اگر دنبال نمره قبولی برای مدیران آموزش و پرورش هستیم باید این عرصه را محک قرار دهیم .

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر