کد خبر: 154370
A
نماینده ولی فقیه قزوین:

هرکس امام زمانش را راضی نگه دارد در زندگی موفق می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به آینده ساز بودن نسل جوان گفت: اگر بخواهیم استخوان بندی دانش آموزان در مدارس خوب شکل بگیرد باید در تربیت دینی و اعتقادی آنها بیشتر کار شود تا آینده درخشان برای کشور رقم بخورد.

 هرکس امام زمانش را راضی نگه دارد در زندگی موفق می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه شهر قزوین ضمن تبریک هفته معلم با اشاره به نقش این قشر در تربیت دینی نسل جوان افزود: معلمان در کنار آموزش علم و دانش به تربیت دینی، اعتقادی، انقلابی، اخلاقی و مهارتی دانش آموزان نیز باید بپردازند.

وی اظهار کرد: معلمان باید در ارتقای تربیت دینی و انقلابی، فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان تلاش کنند تا نسلی که برای آینده ایران اسلامی پرورش داده می شود؛ اثربخش، آگاه و با تقوا باشد.

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی تصریح کرد: معلمان باید در کنار آموزش، دانش آموزان را به تقوای الهی، فرامین قرآنی و ولایت حضرت علی(ع) و اهل بیت آشنا کند چرا که اگر ایمان و تقوا الهی در نسل جوان و نوجوان مستحکم شود نتیجه این تربیت حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی و نهایت امام راحل، رهبر حکیم انقلاب اسلامی و دیگر بزرگان خواهد شد.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: معلمی که با قرآن انس دارد، سعی می‌کند رفتار و منش قرآنی داشته باشد؛ چرا که الگوی مستقیم و تأثیرگذار یک دانش‌آموز، معلمش است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت های پیش رو افزود: وظیفه داریم تا مناسبت ها را بیان کنیم چرا که موجب تعالی و آگاهی از حوادث تاریخی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره بزرگان خواهد شد.

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی همچنین با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای در هفته پیش رو افزود: روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: استان قزوین در این بخش از ورزش و بهره‌مندی ورزشکاران آن از روحیه جوانمردی سرآمد است.

امام جمعت قزوین گفت: اخلاق و دین و مکتب و مدرسه قرآن و اهل دین خروجی اش تحویل جوانمرد به جامعه است که این افراد آمریکا و اسراییل را تحقیر می کنند، البته همه رشته‌های ورزشی جوانمردان برجسته داشته که عزت و سربلندی و پرچم مملکت را نشان دادند.

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در ادامه به دیدار معلمان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار تاکید ویژه بر زبان فارسی و آموزش این زبان به دانش آموزان داشتند و از معلمان خواستند تا دانش آموزان را با هویت ایرانی اسلامی و پرچم جمهوری اسلامی، احساس عزت و افتخار ایرانی بودن بیشتر القا کنند تا آنان وفادار به دین و کشور خود باشد.

وی با اشاره سفر رئیس جمهور به سوریه نیز گفت: یک زمان مدافعان حرم با چه سختی به سوریه می رفتند، اما امروز شاهدیم رئیس جمهور ما با عزت وارد دمشق می‌شود و استقبال گرم مردم موجب تحقیر اسراییل ها می شود.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر