کد خبر: 155194
A

فرمانده نیروی دریایی سپاه: می‌توانیم تا ۱۲ مایلی سواحل آمریکا پیش برویم

فرصت‌های زیادی در دریا وجود دارد، چون دریا سفره بازی است که همگان می‌توانند از آن بهره برداری کنند. نیروی دریایی به این دلیل نیرویی راهبردی است که می‌تواند تا ۱۲ مایلی سواحل آمریکا برود، ولی سایر نیروها از چنین توانمندی‌ای برخوردار نیستند

فرمانده نیروی دریایی سپاه: می‌توانیم تا ۱۲ مایلی سواحل آمریکا پیش برویم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار دریادار پاسدار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی درباره تهدیدات و فرصت‌های نوپدید دریایی اظهار داشت: در بحث دریا رهبری فرموده بودند که دریا یک فرصت است؛ موضوعی که نشان می‌دهد در بخش دریا کم کار کردیم؛ در صورتی که از فرصت‌های موجود در حوزه دریا می‌توان استفاده‌های بسیاری داشت.

سردار تنگسیری افزود: مقابله با تهدیدات در حوزه دریا روز به روز نو می‌شوند؛ لذا باید در این رابطه کاری علمی صورت بگیرد؛ البته دامنه تهدیدات و فرصت‌های نوپایه هم نباید فقط در حوزه نظامی محدود شود؛ با وجود این، چنانچه امنیت برای تردد کشتی‌ها برقرار نباشد، اقتصاد دریایی دچار اختلال می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: تهدیدات و فرصت‌ها در حوزه دریا هم نظامی و هم غیرنظامی است؛ به همین جهت برای بررسی این موارد باید مراکز دانشگاهی نظامی غیرنظامی درباره آن بحث و تبادل نظر انجام دهند؛ بر همین اساس، نیروی دریایی سپاه مفتخر است که هم‌اکنون با ۳۲ دانشگاه کشور ارتباط دارد؛ ارتباطی که خروجی آن با ساخت شناورها، موشک ها، پهپادها و... قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: اگر اساتید مختلف دانشگاهی را هم‌راستا با مسایل نظامی کنیم می‌توانیم بهره‌برداری‌های بسیاری خوبی داشته باشیم؛ زیرا ایران کشوری است که در شمال ۱۸۰۰ کیلومتر و در جنوب ۲۲۰۰ کیلومتر ساحل دارد.

دریادار تنگسیری عنوان کرد: فرصت‌های زیادی در دریا وجود دارد، چون دریا سفره بازی است که همگان می‌توانند از آن بهره برداری کنند. نیروی دریایی به این دلیل نیرویی راهبردی است که می‌تواند تا ۱۲ مایلی سواحل آمریکا برود، ولی سایر نیروها از چنین توانمندی‌ای برخوردار نیستند.

وی در ادامه بیان کرد: از لحاظ جغرافیایی با فضا ارتباط مستقیم داریم، چون تمامی ارتباطات و هدایت ناوبری در فضا قرار دارد؛ از سوی دیگر به فضا برای استفاده بالگردها، بال‌ثابت‌ها و پهپادها هم نیاز داریم؛ همچنین از زمین برای دفاع از جزایر و از سطح و زیرسطح نیز استفاده می‌کنیم؛ این تنوع برای اجرای مأموریت‌ها باعث شده تا فرمانده معظم کل قوا نیروی دریایی را نیرویی راهبردی معرفی کنند.

فرمانده ندسا با اشاره به اینکه نیروی دریایی از انواع سلاح و تجهیزات مانند تانک آبرو، هواپیما، بالگرد، پهپاد، موشک بالستیک و... بهره می‌برد، گفت: بر این اساس به منظور شناخت فرصت‌ها و تهدیدات آینده و نوپا همایشی در آبان امسال توسط دانشگاه امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه برگزار خواهد شد که ریاست آن را سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا برعهده دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر