کد خبر: 155380
A
کاظم صدیقی:

جایگاهی که دختران در ایران دارند در هیچ جای دنیا ندارند/جمهوری اسلامی نقطه عطفی برای بازشناسی ظرفیت زنان است

کاظم صدیقی امام جمعه تهران: دختران در ایران جایگاهی دارند که در هیچ جای دنیا چنین جایگاهی ندارند؛ نظام جمهوری اسلامی نقطه عطفی برای بازشناسی ظرفیت بانوان و دختران است. بنابراین در این ۴۳ سال شاهد توسعه فضای دانشگاهی و حوزه‌های علمیه بوده‌ایم که صدها فقیه و مجتهد و عالم به عنوان مشعل مسیر تأمین سعادت جامعه را تربیت کرده است.

جایگاهی که دختران در ایران دارند در هیچ جای دنیا ندارند/جمهوری اسلامی نقطه عطفی برای بازشناسی ظرفیت زنان است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت (۲۹ اردیبهشت ماه) که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی گفت: باید بدانید کسانی که حقایق دین و انقلاب را تحریف می‌کنند و کسانی که خلق خدا بی‌هویت می‌سازند، اهل تاریکی هستند.

وی افزود: اگر امروز بعد از ۴۴ سال، مشکلات نوع خاصی شده و دشمن در صحنه ناامید کردن و جنگ روانی با همه امکانات و تجهیزات به میدان آمده است و با این حال ملت ما در مسیر مقابله با دشمن، در ثبات قدم، در حفظ دستاوردهای خون شهیدان و اطاعت از ولی فقیه خستگی ناپذیر هستند و کم نمی‌گذارند و رویدادهای پرشکوهی مثل نماز عید فطر و ۲۲ بهمن و روز قدس را رقم می‌زنند، به دلیل آن است که باور دارند با هر سختی آسانی خواهد بود و به وعده‌های الهی ایمان دارند.

صدیقی اظهار کرد: علت پیچیده شدن و سخت شدن و هجوم شدائد و آغاز جنگ ترکیبی نشان دهنده آن است که در حال نزدیک شدن به قله هستیم. همچنان که یک کوهنورد در آغاز راه تازه نفس است و هرچه پیش می‌رود سختی بر او بیشتر می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مردم عنوان کرد: شما در این ۴۳ سال با همه توطئه‌ها، نفوذها و نفوذی‌ها و سختی‌ها مقابله کردید و مردانه ایستادید چراکه هدف دارید. هدف ابتدایی این مردم اجرای دستور خداوند است. انسان وقتی خود را بنده خدا می‌داند بندگی می‌کند و به شرط مزد نگاهی ندارد. در این شرایط بنده می‌گوید هرچه از دوست رسد نیکوست بنابراین با هدف قرار دادن رضایت پروردگار، می‌داند باید با سختی‌ها ساخت و با کمک خدا از آنها عبور کرد.

وی اضافه کرد: نکته بعد این است که هر کس به جایی رسیده در اثر صبر و استقامت بوده است، چراکه بدون پافشاری و عزم رسیدن به قله، هیچ ملت یا شخصی به نتیجه نمی‌رسد. مشکلات این روزها بهانه‌ای شده تا دشمن مردم را ناامید کند، اما امید ما همچون امامین انقلاب در همه کوران‌ها و بحران‌ها خداوند است. آنها بر خلاف شیاطین که همیشه مشکلات را عمده جلوه می‌دهند تا مردم را ناامید و خسته کنند، وعده آینده‌ای روشن می‌دهند و امید ایجاد می‌کنند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، گفت: نامگذاری این روز به عنوان روز دختر، نشان می‌دهد همانطور که روز پدر و مادر شأن و جایگاه ویژه‌ای در این کشور دارد، نظام جمهوری اسلامی اهمیت خاصی برای دختران منظور کرده است. دختر همان مادر، شهیدپرور، نخبه‌پرور و قهرمان‌پروری است که از دامان او اولیای الله به درجات بالا می‌رسند چراکه اساس سعادت در گروی مادری مادران است.

وی افزود: دختران در ایران جایگاهی دارند که در هیچ جای دنیا چنین جایگاهی ندارند؛ نظام جمهوری اسلامی نقطه عطفی برای بازشناسی ظرفیت بانوان و دختران است. بنابراین در این ۴۳ سال شاهد توسعه فضای دانشگاهی و حوزه‌های علمیه بوده‌ایم که صدها فقیه و مجتهد و عالم به عنوان مشعل مسیر تأمین سعادت جامعه را تربیت کرده است. امروز دختران و بانوان در ابعاد دانشگاهی، علوم تخصصی، ورزشی و عرصه‌های متفاوت با کسب مدال و مقام باعث افتخار کشور شده‌اند بدون آنکه خدشه‌ای به حجاب و عفاف آنها وارد شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر