کد خبر: 156554
A

رئیس دائرة المعارف فقه اسلامی: درایت و رهبری آیت الله خامنه‌ای توانست ما را از این گردنه سخت تحریم ها عبور دهد

حسن آقانظری‌شاهرودی استاد حوزه علمیه قم و رئیس دائرة المعارف فقه اسلامی؛ گفت:هرچند این تحریم‌ها می‌توانست آثار بسیار جدی‌تری در اقتصاد ایران بر جای گذارد، اما درایت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای توانست ما را از این گردنه سخت عبور دهد.

رئیس دائرة المعارف فقه اسلامی: درایت و رهبری آیت الله خامنه‌ای توانست ما را از این گردنه سخت تحریم ها عبور دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن آقانظری‌شاهرودی استاد حوزه علمیه قم و رئیس دائرة المعارف فقه اسلامی؛ گفت: رهبر معظم انقلاب در مسائل داخلی و خارجی مسیر امام راحل را پیموده است و هیچ گونه تغییری در راه و روش امام خمینی (ره) از جهت شکل و محتوا به وجود نیامده است.

رئیس دائره المعارف فقه اسلامی افزود: مسیر رهبر معظم انقلاب همان راه و ادبیات امام خمینی (ره)‌ است که ادامه یافته است و باید توجه داشت که در زمان امام خمینی (ره) جامعه ما در وضعیتی بود که جنگ تحمیلی صدام بر جامعه ما آثار و پیامدهایی را به وجود آورده بود.

وی مشکلات انسانی، عاطفی و اقتصادی به وجود آمده در زمان جنگ را مانند مسائل امروز که بر اثر تحریم به وجود آمده است توصیف کرد و گفت: در زمان رهبری هر چند جنگ تحمیلی به صورت مستقیم نبود اما آثار اقتصادی تحریم‌های آمریکا کمتر از جنگ تحمیلی نبود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی تصریح کرد: هرچند این تحریم‌ها می‌توانست آثار بسیار جدی‌تری در اقتصاد ایران بر جای گذارد، اما درایت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای توانست ما را از این گردنه سخت عبور دهد.

رئیس دائره المعارف فقه اسلامی در بیان راهکار مقابله با تحریف امام خمینی (ره) گفت: بیانات و روش امام خمینی (ره) در تاریخ ثبت شده است و آثار مکتوب امام بسیار است که دوستداران امام با مطالعه این آثار و توجه به زندگی ایشان می‌توانند با زندگی، تفکر و اندیشه رهبر کبیر ایران اسلامی آشنا شوند.

وی شرایط موجود و آثار و فیلم‌هایی که از امام خمینی (ره) وجود دارد را نافی بسیاری از خط‌های تحریفی عنوان کرد و افزود: امام احتمال تحریف راه و مسیرش را می‌داد، از این رو معرفی کرده است که به چه منابعی مراجعه کنید که آن‌ها معتبر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی درباره تشابهات رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) در عرصه بین‌الملل ابراز داشت: مقام معظم رهبری به طور دقیق همان روش امام خمینی (ره) را ادامه داد؛ تفاوتی در جوهره تنظیم رابطه ایران و خارج از ایران وجود ندارد، هر چند مشکلاتی که زمان جنگ بود با اکنون متفاوت است، اما اصل برخورد با کشورهایی که در صدد سلطه بر ایران هستند بین مقام معظم رهبری و امام تفاوتی نیست

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر