کد خبر: 15889
A

عضو جبهه پیروان: نمی‌شود هرکسی که از خانه قهر کرد، اعلام کاندیداتوری کند/ ما بزرگترین مصیبت را در دوره نهم و دهم داشتیم/برخی کاندیداها فقط وقت شورای نگهبان را می‌گیرند

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری می گوید: یک رئیس جهور باید مدارج و مراحلی را طی کرده باشد تا بتواند در این جایگاه قرار بگیرد و ادعای کاندیداتوری داشته باشد. متاسفانه در حال رسیدن به این جمع بندی هستیم که بسیاری از افراد در این حد و تراز نیستند و امیدواریم دقت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

عضو جبهه پیروان: نمی‌شود هرکسی که از خانه قهر کرد، اعلام کاندیداتوری کند/ ما بزرگترین مصیبت را در دوره نهم و دهم داشتیم/برخی کاندیداها فقط وقت شورای نگهبان را می‌گیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ احمدکریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جامعه اصناف و بازار با اشاره به صف طویل کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: فعلا نمی‌توان در این خصوص به صراحت اظهار نظر کرد، برخی خودشان اعلام کاندیداتوری کرده اند و می‌توان در موردشان اظهار نظر کرد مانند بقایی. اما افرادی که به طور رسمی بخواهند اعلام کنند که من کاندیدا هستم را نداریم، البته گمانه زنی‌ها بسیار است . 
 
وی با اشاره به اعلام رسمی کاندیداتوری حمیدرضا بقایی،تصریح کرد: فعلا این موضوع به این آقا محدود شده است که پرونده هم دارد و وضعیتش مشخص است! اما اینکه با چه نیتی علی رغم اینکه می‌داند شورای نگهبان با پرونده و اتهاماتی که دارد وی را تایید نمی‌کند، ورود به انتخابات کرده است یک مسئله است. 
 
کریمی اصفهانی با بیان اینکه فردی که قرار است وارد عرصه ریاست جمهوری شود باید در تراز نظام باشد، خاطرنشان کرد: فردی که می‌خواهد وارد این عرصه شود باید اشراف کامل نسبت به تمام امور و شئون را کشور داشته باشد و در مسائل مختلف اعم از نظامی،سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و بین المللی صاحب نظر باشد. 
 
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: معتقدم در قانون اساسی تحلیلی مناسب در خصوص شخصیت رئیس جمهور نیامده است و مواردی که وجود دارد کافی نیست. یک رئیس جهور باید مدارج و مراحلی را طی کرده باشد تا بتواند در این جایگاه قرار بگیرد و ادعای کاندیداتوری داشته باشد. متاسفانه در حال رسیدن به این جمع بندی هستیم که بسیاری از افراد در این حد و تراز نیستند و امیدواریم دقت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد. فردی که به عنوان رجل سیاسی قرار است شناخته شود باید حداقل هزار امضا از رجال سیاسی نظام جمع اوری کند و آن ها قبول کنند که وی رجل سیاسی است. علت اینکه جامعه ما از همان انقلاب در زمینه انتخابات از جامعیت کامل برخوردار نبوده است همین است که ما نتوانسته ایم خوب بررسی کنیم . 
 
احمدکریمی اصفهانی ، افزود: برخی فقط وقت شورای نگهبان را می گیرند، کشور یک رئیس جمهور می‌خواهد! نمیشود که هر کسی که از خانه قهر کرد بیایید و کاندید ریاست جمهوری شود.مملکت حساب و کتاب دارد ولی فقیه دارد، لذا من مشکل را در اصل موضوع می‌دانم . 

عضوجامعه اصناف و بازار با بیان اینکه احمدی نژاد در سطح و تراز ریاست جهوری نبود ، خاطرنشان کرد: در تراز و اندازه این جایگاه نبود و اصلا نباید در همان سال 84 وی را مطرح می‌کردند. مردم ما با شعار  و شانتاژهای یک فرد انجام می‎دهد به وی رای می‌دهند و بعد هم پیگیری نمی‌کنند که آیا وعده هایش را عملی کرد یا نه!. ما بزرگترین مصیبت را در دوره نهم و دهم داشتیم؛ و برای اینکه دیگر چنین شرایطی ایجاد نشود باید چارچوب را رعایت کنیم. 
 
کریمی اصفهانی با اشاره به اظهارات پوپولستی کاندیداهای انتخاباتی ، خاطرنشان کرد: فردی که می‌خواهد وارد انتخابات شود مجری قانون است! قانون به قوه مقننه مربوط می‌شود. رئیس قوه مجریه باید آن چیزی که قانون برایش تکلیف میکند را اجرا کند. نمیتواند بدون هیچ قانونی قول های خاج از عرف و قانون بدهد و مثلا بگوید من این میزان پول به شما می‌دهم ! لذا اگر مردم در مورد سخنان افراد تحقیق بیشتری انجام دهند و اگر ببیند طرف بیشتر از چارچوب خود صحبت می‌کند قطعا یک شیاد است. 
 
وی ادامه داد: مردم زمان رای دادن مقداری دقت و مشورت کنند، نمی‌شود که چشم بسته با شناسنامه بروند و به هرکسی که حضور دارد رای دهند! طبیعی است که باعث ابتلا به بدبختی‌های می‌شود که ما امروز به آن مبتلا هستیم . 
 
این فعال سیاسی با اشاره به حضور بقایی و سیاست احمدی‌نژادی‌ها برای انتخابات پیش رو گفت: آنچه که از 8 سال دوران احمدی‌نژاد مشخص است معتقدم ایشان اصلا فرد قابل اعتمادی نیستند.- نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر