کد خبر: 159500
A

وزیر خارجه روسیه: احیای برجام غیرواقع بینانه است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: که انتظارات درمورد هرگونه توافق تازه برای احیای برجام در شرایط کنونی غیرواقعی است

وزیر خارجه روسیه: احیای برجام غیرواقع بینانه است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: که انتظارات درمورد هرگونه توافق تازه برای احیای برجام در شرایط کنونی غیرواقعی است.

 

 وی گفت: «تردید دارم با روی کار آمدن [بالقوه]یک دولت جدید در ایالات متحده در یک سال آینده، انتظار (احیای برجام) بسیار واقع بینانه باشد.» وی افزود: "چه کسی می‌داند که آیا آن دولت دموکرات خواهد بود یا جمهوری خواه؛ و هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند که این دولت جدید از استفاده مجدد از ترفند خروج از توافقنامه خودداری کند.

به گفته این دیپلمات ارشد روسی، برجام به سادگی توسط ایالات متحده کشته شد. او اضافه کرد: "علیرغم همه الزامات منشور سازمان ملل، از اجرای قطعنامه تصویب شده با اجماع" خودداری کرد؛ زمانی که دولت جدید (رئیس جمهور آمریکا جو بایدن) روی کار آمد، آن‌ها گفتند که آماده احیای توافق هستند، اما به جای تصمیم گیری برای احیای کامل قطعنامه و خود برجام، برای بدست آورد چیز بیشتری چانه زنی کرده اند.

او اضافه کرد که رایزنی‌های بی سر و صدا بین مقامات ایرانی و آمریکایی در مورد چگونگی احیای گفتگو‌ها از طریق «رفع انسداد دارایی‌های ایران در خارج از کشور در ازای حل و فصل سرنوشت برخی از اتباع آمریکایی که با اتهامات روبرو هستند» انجام شده است. 

وی گفت: «ما فقط از سناریویی استقبال می‌کنیم که در آن این روابط عادی شود، اما همانطور که گفتم این ارتباط چندانی با برجام ندارد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر