کد خبر: 16125
A
منتجب‌نیا:

تنها حامی حقیقی حقوق زنان قرآن، پیامبر(ص) و اسلام هستند

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به شخصیت والای حضرت زهراء(س) مقام زن را در اسلام بسیار والا توصیف کرد و تنها حامی حقیقی زنان را قرآن، پیامبر(ص) و اسلام توصیف کرد.


تنها حامی حقیقی حقوق زنان قرآن، پیامبر(ص) و اسلام هستند

دیده بان ایران - قائم‌مقام و عضو موسس حزب اعتماد ملی با حضور در حسینیه حضرت فاطمه زهراء(س) در تهران که به عنوان سخنران مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهراء(س) حضور داشت، با اشاره به آیات قرآن گفت: یکی از اصول مهم مستفاد از قرآن بحث زوجیت است که خداوند در این باره می‌فرماید که اساس خلقت همه موجودات را بر زوجیت بنا نهاده است و تنها ذات مقدس الهی است که فرد است. به همین دلیل در اسلام تبعیض جنسیتی مطرح نیست بلکه این نوع است که مهم است. خداوند در قرآن از ضمیر عمومی که شامل جنس مرد و زن می‌شود استفاده می‌کند و در جاهای دیگر از هر دو ضمیر مونث و مذکر به صورت هم زمان استفاده می‌کند.

وی با بیان این‌که خداوند از دو الگوی زن برای تفکیک انسان‌های مومن و کافر استفاده می‌کند، ادامه داد: برای مومنان، زن حضرت نوح پیامبر و زن حضرت لوط را مثال می‌آورد و از سوی دیگر دو مثال از زنان مومنه برای انسان‌های باایمان معرفی می‌کند که یکی همسر فرعون و دیگری حضرت مریم(س) دختر عمران است که ایشان را در قرآن بسیار ستایش می‌کند و گرامی می‌دارد که این نشان‌دهنده اهمیت جنس زن در قرآن و اسلام آن هم در عصر جاهلیت است.

وی با ریشه‌یابی ظلم به زنان در تاریخ، چند عامل را باعث ستم به زنان معرفی کرد. اولین آن در دوران جاهلیت و زنده به گور کردن دختران و بعد در میان اندیشه‌های خشک که هنوز هم در میان برخی مسیحیان وجود دارد و دیگر نیز در زمان حاضر و در میان وهابیان در عربستان. همچنین در کشورهای غیرمسلمان و به‌خاطر تجاری‌سازی زنان به وسیله برخی کارتل‌ها و مافیایی که با زنان همانند یک کالا برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه دیگری که به نام حمایت از زنان، به زنان ظلم می‌کنند فمینیست‌ها هستند که ادعا می‌کنند ما می‌خواهیم جلوی ستم علیه زنان را بگیریم. اما از فمینیسم چه در داخل و چه در خارج از کشور به عنوان یک ابزار سیاسی و نیز ابزاری علیه اسلام و تشیع استفاده می‌کنند. من نمی‌گویم اصل حمایت از زن اشتباه است اما در حال حاضر فمینیسم به ابزاری علیه اسلام و تشیع تبدیل شده است.

وی گفت: امروز باید فقه ما متحول شود و فقهای ما باید به مسائل روز پاسخ دهند. بسیاری از اشکالات و سئوالات را می‌شد از طریق فقهی و فقه جواهری حل کرد. مگر قبل از امام(ره) شطرنج حرام نبود که امام(ره) آمدند و با کسب اطلاعات در مورد آن این قضیه را اصلاح کردند. در حالی که بسیاری از فقها در آن زمان و حتی در حال حاضر نیز از تحول در این مسائل ابا دارند و می‌ترسند که تکفیر شوند.

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر