کد خبر: 165029
A

رونمایی از پوستر کنگره ملی بیش از دو هزار ۵۰۰ شهید دیار سلسلةالذهب

پوستر اجلاسیه کنگره ملی دو هزار و ۵۳۲ شهید نیشابور بزرگ با حضور مسئولان شهرستان نیشابور، رونمایی شد.

رونمایی از پوستر کنگره ملی بیش از دو هزار ۵۰۰ شهید دیار سلسلةالذهب

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مدیر اجرایی اجلاسیه کنگره ملی شهدای نیشابور گفت: این پوستر توسط یکی از هنرمندان نیشابوری طراحی و سعی شده است که تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیشابور بزرگ در آن به تصویر کشیده شود.

اسماعیل عشقی افزود: زمینه این پوستر به رنگ فیروزه‌ای و نماد شهرستان فیروزه است و در آن، نمادی از قدمگاه امام رضا (ع) در شهرستان زبرخان و درختان پسته و بوته‌های پنبه و گندم به عنوان نماد کشاورزی شهرستان میان جلگه دیده می‌شود.

عشقی گفت: بخش صنعت نیشابور با طراحی چرخ دهنده‌ها در نظر گرفته شده، همچنین در بخشی از پوستر، بقعه فضل بن شاذان نیشابوری و در بخش دیگر، مسجد جامع نیشابور که در تاریخ این شهر، حوادث بسیاری را شاهدبوده، طراحی شده است.

وی اظهار داشت: حضور امام رضا (ع) در نیشابور و بیان حدیث سلسله الذهب که نماد کنگره است، در بخش اصلی این پوستر گنجانده شده است.

عشقی خاطر نشان کرد: ارتفاعات بینالود به نشانه صلابت و استواری نیشابور، کبوتر‌ها نشانه شهادت، المان‌های خیام و کمال الملک به عنوان تاریخ و فرهنگ نیشابور، افلاک نما به عنوان صنعت مدرن این شهر و موضوع نجوم در این پوستر طراحی شده است.

مدیر اجرایی اجلاسیه کنگره ملی شهدای دیار سلسلة الذهب گفت: با آرامگاه حیدر یغمای نیشابوری در تصویر، به موضوع شاعران معاصر این دیار اشاره و نماد سیمرغ، برگرفته از هفت شهر عشق عطار، در این پوستر گنجانده شده است.

عشقی افزود: در این پوستر طرح چند شهید شاخص همچون عبدالحسین برونسی به عنوان شهید کشوری و شهید دوران دفاع مقدس، شهید نورعلی شوشتری به عنوان شهید وحدت، شهید حاج محسن قاجاریان که در جبهه دفاع از حرم به شهادت رسید، سه شهید قشری، شهید علوی نسب به عنوان شهید جامعه روحانیت و طلبه، شهید صابری نیا به عنوان شهید نیروی انتظامی و خلبان شهید جعفری به عنوان شهید ارتش و اولین شهید دفاع مقدس خراسان بزرگ، جانمایی شده است.

مدیر اجرایی اجلاسیه کنگره ملی شهدای دیار سلسلة الذهب خاطرنشان کرد: در این پوستر تلاش کردیم هم گستره جغرافیایی و تاریخی نیشابور در نظر گرفته شود و هم در حوزه ایثار و شهادت، نگاه تک بعدی نداشته باشیم و از شهدای سایر اقشار نیز در طراحی این پوستر استفاده شود.

به گفته وی این رویداد، به عنوان بزرگترین رویداد ملی شرق کشور مطرح می‌شود.

وی گفت: نمایشگاه رزمی و فرهنگی و نمایش میدانی "صدای پای عشق" با حضور هنرمندان برجسته از ۱۹ مهرماه به مدت هفت شب در مجموعه بزرگ ورزشی انقلاب و برنامه اصلی اجلاسیه در ۲۶ مهرماه همزمان با سالروز شهادت سردار شهید نورعلی شوشتری با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

نمایشگاه رزمی و فرهنگی از ساعت ۸ صبح تا ۱۸شب به روی علاقه‌مندان باز است و نمایش بزرگ میدانی "صدای پای عشق" هر شب از ساعت ۱۸ تا۲۰، با جدیدترین جلوه‌های هنری و تصویری به بازخوانی تاریخ نیشابور به عنوان گنجینه بزرگ تمدنی از ورود امام رضا (ع) تا عصر حاضر و دفاع مقدس، می‌پردازد.

برنامه‌های میدانی اجلاسیه از ۱۹ مهرماه به مدت هفت شب و برنامه اصلی اجلاسیه در ۲۶ مهرماه همزمان با سالروز شهادت سردار شهید نورعلی شوشتری با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

خبرنگار/ فاطمه برزنونی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر